MotoGP na MotorLand Aragon: Michelin z dodatkowymi oponami. Nowy asfalt bêdzie du¿ym wyzwaniem
Tor MotorLand Aragon przeszedł operację wymiany nawierzchni, dlatego w tym roku Grand Prix Aragonii jest dla zawodników i zespołów wielką niewiadomą. Z tego względu Michelin zdecydowało się na użycie nowych opon, a zawodnicy będą mieli do dyspozycji dodatkową mieszankę.
MotoGP wraca na MotorLand Aragon pierwszy raz od 2022 r. Tor został otwarty w 2009 r. i po raz pierwszy gościł MotoGP w 2010 r. Od tego czasu był stałym punktem kalendarza i odbyły się tu także dwa wyscigi w trakcie pandemii. W 2023 r. nitka toru o długości 5077 m z 10 lewymi i 7 prawymi zakrętami przeszła poważną renowację. Duża część asfaltu została wymieniona i teraz jest to nowy tor, który czeka na odkrycie przez Michelin i partnerów.
- Kontrolowanie zużycia i temperatury to dwa największe wyzwania tego weekendu. Biorąc pod uwagę spodziewane warunki, wybraliśmy w miarę twarde opony z nowej serii, ponieważ temperatura toru może sięgać 50 st. C. Dwa lata temu wyścig odbywał się 18 września, z nieco lżejszą pogodą i na torze, którego nawierzchnię doskonale znaliśmy. Biorąc pod uwagę nowy asfalt i konfigurację toru, zaczynamy wszystko od nowa. Wiemy, że nowa nawierzchnia powoduje większe zużycie tylnych opon, a także duże skoki temperatur. Ostatecznie wszystko zależy jednak od ziarnistości nowej nawierzchni. Jeżeli będzie "otwarta", to będzie łatwo ścierać opony, a jeśli będzie "zamknięta", to będziemy mieli do czynienia z nagłymi wzrostami temperatur. Pierwsze testy bedą bardzo ważne dla ustawienia motocykli, a zawodnicy będą musieli zmagać się z wieloma kombinacjami, ale będziemy gotowi, żeby im w tym pomóc. Jak zawsze, przywieziemy 3 mieszanki dla przodu oraz 3, zamiast 2 na tył - powiedział Piero Taramasso, manager ds. wyścigów motocyklowych w Michelin.
Na Gran Premio GoPro de Aragon Michelin przywiezie symetryczne mieszanki na przód w wersjach miękkiej, średniej i twardej. Na tył zawodnicy będą mogli wybrać miękką lub średnią oponę nastawioną na trwałość oraz twardą, która ma poradzić sobie z wysokimi temperaturami. Tylne opony będą asymetryczne, ze wzmocnioną lewą ścianką, ponieważ większość zakrętów jest właśnie w lewo. W razie deszczu Michelin przygotowało opony Michelin Power Rain w wersjach miękkiej i średniej. Tylne opony również są asymetryczne.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze