tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Moto2 i Moto3 na Mandalika International Circuit. Pirelli gotowe na początek azjatyckiego maratonu
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

Moto2 i Moto3 na Mandalika International Circuit. Pirelli gotowe na początek azjatyckiego maratonu

Autor: Materiał partnera 2024.09.27, 07:57 Drukuj

W dniach 27-29 września odbędzie się kolejna runda cyklu MotoGP. Zawodnicy wystartują na torze Pertamina Mandalika International Circuit w Indonezji. Pirelli nie zamierza jednak eksperymentować i zawodnicy klas Moto2 i Moto3 dostaną standardową alokację opon, ale zmieni się ich liczba.

Pirelli jest wyłącznym dostawcą opon dla zawodników startujących w klasach Moto2 i Moto3. W przypadk urundy w Indonezji producent nie zamierza eksperymentować z mieszankami, ale dostarczy więcej opon. W klasie Moto2 zawodnicy otrzymają opony SC0 i SC1 na tył oraz SC1 i SC2 na tył w liczbie sztuk zwiększonej z 6 do 8. Dostaną też 4 dodatkowe przednie opony SC3 w twardej mieszance. Zawodnicy będą mogli użyć łącznie 9 przednich opon zamiast 8 i tyle samo tylnych.

W Moto3 zawodnicy będą mogli użyć 7 zamiast 6 przednich opon SC1 i SC2. Te same mieszanki przewidziano też na tył i tu ich liczba także wzrosła z 6 do 7 sztuk. Liczba opon do użycia podczas całego weekendu pozostaje bez zmian i wynosi 8 na przód i 9 na tył.

Tor Pertamina Mandalika International Circuit ma nitkę o długości 4300 m, a w jej skład wchodzi 17 zakrętów - 6 prawych i 11 lewych, a najdłuższa prosta mierzy 723 m. To jeden z najświeższych torów w kalendarzu. Zbudowano go w 2021 r. i rok później poprawiono nawierzchnię i system odpływu wody w razie deszczu. O tej porze roku powietrze jest gorące i wilgotne, a temperatury powietrza wynoszą ok. 30 st. C. Dlatego temperatury asfaltu są bardzo wysokie, zwłaszcza podczas najgorętszych godzin. W zeszłym roku wyścigi Moto2 i Moto3 odbywały się z temperaturą asfaltu wynoszącą 60 st. C.

- Grand Prix Indonezji rozpoczyna długą serię wyścigów w regionie Azji i Pacyfiku, która zajmie nas przez najbliższe 1,5 m-ca. To wielkie wyzwanie z logistycznego punktu widzenia, żeby przewozić motocykle, opony, części oraz ludzi, którzy pracują w padoku. Już ścigaliśmy się w Mandalice, na wyspie Lombok z zawodnikami World Superbike, więc doskonale znamy tor i mamy dużo informacji, na których możemy bazować. Z technicznego punktu widzenia wydajność opon będzie zależeć od temperatur asfaltu. Kiedy są niższe, można zaobserwować ścieranie na obu osiach, z naciskiem na prawą stronę. Przy wyższej temperaturze to zjawisko znika. Tor jest bardziej angażujący dla przodu niż dla tyłu, dlatego w Moto2 dodaliśmy twardą mieszankę SC3, która przyda się w niskich temperaturach, podczas gdy SC1 lepiej sprawdzi się w gorących. Jeśli mowa o tylnych oponach, to w World Superbike najczęściej używana jest mieszanka SC0, która zapewnia doskonałe rezultaty. Spodziewamy się, że podobnie będzie w Moto2 i Moto3, jeśli warunki na to pozwolą - powiedział Giorgio Barbier, dyrektor ds. wyścigów motocyklowych w Pirelli.


Zdjęcia
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG
Zobacz również

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama

sklep Ścigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górę