Metzeler Experts on the Road 2008
strony: 1 2 3 4 Następna strona »
Tegoroczna edycja imprezy Metzelera była dobrą okazją, aby poznać najmocniejsze atuty niemieckiego oponiarskiego potentata
Metzeler, to jedna z najstarszych marek na rynku opon motocyklowych. Po wielu dekadach sukcesów sportowych, nowatorskich rozwiązań i świetnej reputacji przyszły lata 80-te, kiedy to blask sławy niemieckiego koncernu nieco przygasł. Po przejęciu Metzelera przez włoskiego giganta Pirelli, niemiecki brand ponownie jednak nabrał wiatru w żagle. Na rynek trafiło kilka świetnych produktów. Przykłady? Opona Tourance od 1998 roku przeznaczona dla maszyn dualowych pomimo 10 lat produkcji ciągle uważana jest za lidera na rynku. Seria drogowych opon wyścigowych Racetec została bardzo pozytywnie przyjęta na całym świecie, a w Europie zachodniej Niemcy są oficjalnym dostawcą opon do wielu pucharów markowych. Najnowszy Sportec M3 to prawdziwy hit sprzedaży i zwycięzca wielu testów prasowych w kategorii drogowych opon sportowych. W ubiegłym roku świat ujrzał nową oponę Tourance EXP oraz pierwszą na świecie dedykowaną do skuterów oponę zimową FeelFree Wintec. W tym roku do sprzedaży rusza Z6 Interact. Sporo tego, prawda? Pytania jak tym wszystkim umiejętnie i skutecznie pochwalić się światu?
Metzeler nie angażuje się w potężne przedsięwzięcia, takie jak MotoGP, WSBK, czy inne wielkie komercyjne wydarzenia. Niemcy przyjęli inną strategię marketingową. Postanowili docierać bezpośrednio do motocyklistów i osób opiniotwórczych w środowiskach motocyklowych. Sposobem na to mają być przedsięwzięcia w trakcie których każdy sam będzie mógł odkryć zalety produktów Metzelera. Już w ubiegłym roku zorganizowany został po raz pierwszy event o nazwie Metzeler Experts on the Road. Trasa prowadziła drogami południowej Europy z Barcelony do Turynu, co pozwoliło nie tylko na zapoznanie się jeźdźcom z samymi oponami, ale także na swobodne dzielenie się wrażeniami przez uczestników wyjazdu. Prawdziwa definicja pojęcia "Interact", które jeszcze pojawi się w tym reportażu.
Trasa tegorocznego wydania Metzeler Experts on the Road prowadziła w dwóch etapach z Turynu do Monachium. Pierwszy odcinek biegł przez Francję aż do szwajcarskiej Lucerny. Jeźdźcy mieli do pokonania przez dwa dni około 800 kilometrów krętymi alpejskimi drogami. Druga część trasy z Lucerny przez Włochy i Austrię prowadziła do stolicy Bawarii - Monachium. Przez dwa dni drugiego etapu motocykliści pokonali ponad 850 kilometrów. Po drodze nie zabrakło wspaniałych gór, zapierających dech w piersiach widoków, niewiarygodnych górskich serpentyn oraz morderczych podjazdów na przełęcze o wysokościach ponad 2500 metrów.
Film:
|
Experts on the Road 2008, podobnie jak impreza ubiegłoroczna, nie była wydarzeniem stricte testowym. Podkreślali to zresztą sami przedstawiciele Metzelera. To bardziej impreza integracyjna, możliwość wspólnego przeżywania podróży i cieszenia się radością z niej płynącej. Tutaj nie było aparatury pomiarowej, stoperów, toru, jazdy na maksa, a przede wszystkim nie było konkurencyjnych produktów, które pozwoliłyby odnieść osiągi testowanej opony do innych graczy na rynku. Był jednak luz, wspaniałe widoki, fantastyczne drogi i grono zapaleńców czerpiących radość z każdego pokonanego w tej scenerii zakrętu. Świetne opony pełniły tutaj funkcję wisienki na cieście.
Teraz blisko 40 jeźdźców, głównie dziennikarzy będzie mogło dzielić się swoimi doświadczeniami wyniesionymi z tej imprezy z innymi motocyklistami. Czy taka forma promowania swoich produktów okaże się skuteczniejsza, niż krzykliwa reklama? Wiele na to wskazuje, tym bardziej że najnowsze produkty Metzelera same w sobie są najlepszą dla siebie formą reklamy.
|
strony: 1 2 3 4 Następna strona »
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze