Malaguti Dune 125 - opis, specyfikacja, opinia, cena
Motocykle typu funbike, łączące w sobie wyjątkową sprawność na asfalcie z pewnymi cechami maszyn enduro, to jeden z najbardziej popularnych segmentów na rynku. Jednym z nich jest Malaguti Dune 125 z dynamicznym silnikiem o mocy 15 KM, który wprowadza zupełnie nową jakość w klasie przeznaczonej dla początkujących motocyklistów i posiadaczy prawa jazdy kat. B.
Asfalt kiepskiej jakości, bruk, wysokie krawężniki i głębokie studzienki - w mieście czeka wiele niespodzianek, z którymi nie zawsze poradzą sobie motocykle stricte szosowe. Dlatego ogromną popularność zyskały maszyny typu funbike - dzięki wyprostowanej pozycji kierowcy i mocnemu, podwyższonemu zawieszeniu pozwalają na pewne i wygodne pokonywanie przeszkód. Jednocześnie mimo atletycznej sylwetki w niczym nie ustępują na szosie innym motocyklom.
Malaguti Dune 125 to jeden z dwóch wariantów tego modelu, bardziej skoncentrowany na jeździe miejskiej, po drogach asfaltowych i gruntowych. Od bardziej terenowej wersji X różnią go przede wszystkim nieco mniejsze wymiary, za którymi idzie niżej położone siodło. Dzięki temu jest bardziej przyjazny dla mniejszych i lżejszych kierowców. Posiada również mniejsze przednie koło o średnicy 18 cali, dzięki któremu jest bardzo zwinny i chętnie wchodzi w zakręty. Stylistycznie wyróżnia go natomiast przedłużony przedni błotnik.
Motocykle z rodziny Malaguti Dune 125 napędzane są nowoczesnym, jednocylindrowym silnikiem Aprilii, o mocy aż 15 KM, czyli maksymalnej przewidzianej dla posiadaczy prawa jazdy kat. B. Ta bardzo dynamiczna, chłodzona cieczą jednostka pozwala na wykorzystanie pełnego potencjału tych maszyn, dostarczając jednocześnie niezapomnianych emocji. Cechuje ją jednocześnie wyjątkowo mały apetyt na paliwo - niewiele ponad 3 litry na 100 km.
Malaguti to włoska marka z ponad 80-letnią tradycją, która jest gwarantem wysokiej jakości tych motocykli i skuterów. Ich polskim dystrybutorem jest firma 4CV Moto. Modele Dune 125, Dune 125 X oraz pozostałe maszyny z oferty Malaguti będziecie mogli zobaczyć na nadchodzących targach Warsaw Motorcycle Show, które odbędą się w dniach 7-8 marca w podwarszawskim Nadarzynie. W trzecim kwartale 2020 roku powinny się również pojawić wersje modeli Dune napędzane większym silnikiem o pojemności 250 cm3.
Więcej informacji o motocyklach i skuterach Malaguti znajdziecie na stronie https://malaguti.bike
Dane techniczne
Klasa CC | 125 cm³ |
Typ silnika | 1 cylinder, 4-suwowy, chłodzony cieczą |
Pojemnośc silnika | 124 cm³ |
Srednica i skok | 58,0x47,0 mm |
Maksymalna moc | 11 kW przy 10 750 obr./min |
Zapłon | Elektroniczny |
Ilość biegów | 6 |
Przełożenie | 13/62 |
Zawieszenie przód | średnica 37 mm |
Zawieszenie tył | monoshock |
Hamulce przednie/tylne | Tarczowe średnica 280/218 mm |
Opona przednia | 100/90-18 |
Opony tylna | 130/80-17 |
Zbiornik paliwa | 11,2 l |
Rezerwa | 1,5 l |
Masa własna pojazdu gotowego do jazdy | 130 kg |
Długość | 2 130 mm |
Rozstaw osi | 1 425 mm |
Szerokość | 790 mm |
Wysokość | 1 245 mm |
Zużycie paliwa* | 2,8 l /100 km |
Emisje* | 68 g/km |
Cena Detal Brutto | 15 500,00 |