tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 MV Agusta uruchamia plan restrukturyzacji
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

MV Agusta uruchamia plan restrukturyzacji

Autor: Lovtza 2016.10.28, 10:28 Drukuj

O tym, że MV Agusta ma problemy z płynnością informowaliśmy Was wielokrotnie. W ostatnich dniach firma ogłosiła w sądzie plan restrukturyzacji, który ma jej przywrócić płynność finansową i pełnię możliwości operacyjnych. Plan zakłada dalsze ograniczenie zatrudnienia (co może być trudne, bo w tej chwili w fabryce w Varese pracuje już tylko 200 osób…), koncentrację na najbardziej dochodowych modelach, a także negocjację terminów spłaty zobowiązań wobec dostawców i kredytodawców.

Plan mówi też o podniesieniu wolumenu produkcji do 10 000 pojazdów i konsolidacji oferty trzycylindrowców. Więcej uwagi poświęcone zostanie czterocylindrowej serii F4. Ponadto firma nadal szuka możliwości, aby pozbyć się AMG z grona swoich akcjonariuszy. Ponoć więcej mamy dowiedzieć się na ten temat podcas targów w Mediolanie.

NAS Analytics TAG

Na chwilę obecną sytuacja wygląda tak, że firma zadłużona jest na około 50 milionów Euro i znacząca część tego zadłużenia powstała po wykupieniu udziału w MV przez Mercedesa, który był wygodnym gwarantem dla kredytodawców. Problem w tym, że inwestycje poczynione w firmę nie przyniosły (póki co) zakładanego wzrostu przychodów. Giovanni Castiglioni, syn słynnego Claudio - wskrzesiciela marki, nie ukrywa że ze współpracy z Niemcami nie jest zadowolony. Castiglioni potwierdził już wiosną tego roku w wypowiedzi dla włoskiego dziennika Il Giorno, że rozmowy o warunkach odkupienia udziałów od Mercedesa są już w toku. Nieoficjalnie zainteresowane są dwie firmy w Włoch i jedna zagraniczna.

A będzie o czym rozmawiać. Szczególnie, że Mercedes jest wspomnianym wyżej gwarantem znaczącej części zadłużenia. Przykładowo w przypadku udzielonego w styczniu 2015 kredytu na 15 milionów Euro przez Banca Popolare di Milano (BPM) w umowie widnieje zapis, że bank wymaga, aby Mercedes w okresie kredytowania pozostawał właścicielem minimum 20% udziałów MV Agusty. Jeśli udział ten spadnie poniżej wymaganego poziomu, pieniądze mają być zwrócone do banku natychmiast.

Dodajmy dla porządku, że w tym roku w obliczu spodziewanych perturbacji firma zmniejszyła planowany wolumen produkcji z 9000 pojazdów na okolice 6000-7000. Drastycznie ograniczono także wydatki. Budżet działu badawczo-rozwojowego spadł z 15 na 7 milionów Euro. Wydatki na wyścigi w World Superbike obcięto z 4 milionów na 600 000 Euro.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê