MV Agusta i Mercedes-AMG przed rozwodem
Jeśli śledzicie rozwój wypadków w MV Agusta, z pewnością wiecie, że sytuacja finansowa spółki nie jest najlepsza. Firma zadłużona jest na ponad 40 milionów Euro i znacząca część tego zadłużenia powstała po wykupieniu udziału w MV przez Mercedesa, który był wygodnym gwarantem dla kredytodawców. Problem w tym, że inwestycje poczynione w firmę nie przynoszą (póki co) zakładanego wzrostu przychodów. Giovanni Castiglioni, syn słynnego Claudio - wskrzesiciela marki, nie ukrywa że ze współpracy z Niemcami nie jest zadowolony. Castiglioni potwierdził także w wypowiedzi dla włoskiego dziennika Il Giorno, że rozmowy o warunkach odkupienia udziałów od Mercedesa są już w toku.
A będzie o czym rozmawiać. Szczególnie, że Mercedes jest wspomnianym wyżej gwarantem znaczącej części zadłużenia. Przykładowo w przypadku udzielonego w styczniu 2015 kredytu na 15 milionów Euro przez Banca Popolare di Milano (BPM) w umowie widnieje zapis, że bank wymaga, aby Mercedes w okresie kredytowania pozostawał właścicielem minimum 20% udziałów MV Agusty. Jeśli udział ten spadnie poniżej wymaganego poziomu, pieniądze mają być zwrócone do banku natychmiast.
W obliczu spodziewanych perturbacji firma zmniejszyła planowany wolumen produkcji z 9000 pojazdów na okolice 6000-7000. Drastycznie ograniczono także wydatki. Budżet działu badawczo-rozwojowego spadł z 15 na 7 milionów Euro. Wydatki na wyścigi w World Superbike obcięto z 4 milionów na 600 000 Euro. Zatrudnienie w firmie zostanie ograniczone o 200 osób, co w przypadku włoskiego prawa pracy jest naprawdę odważnym posunięciem.
Giovanni Castiglioni w wypowiedzi dla Il Giorno zapewnił, że chce przywrócić płynność finansową firmie, aby ta wróciła na taką pozycję, jaką w przypadku sportowych samochodów ma Ferrari. Naszym zdaniem jednak, w tej chwili gra toczy się nie o miejsce MV Agusty na rynku, ale o przetrwanie firmy. Trzymamy kciuki!
Komentarze 4
Poka¿ wszystkie komentarzeMotocykle z dusz± ¶miem twierdziæ ¿e du¿o ³adniejsze ni¿ Ducati ale pewno to kwestia gustu. Sam jestem posiadaczem Triumpha Street Triple 675 Rx i nastêpny moto mia³ byæ w³a¶nie co¶ z MV Agusty ...
OdpowiedzMotocykle z dusz± ¶miem twierdziæ ¿e du¿o ³adniejsze ni¿ Ducati ale pewno to kwestia gustu. Sam jestem posiadaczem Triumpha Street Triple 675 Rx i nastêpny moto mia³ byæ w³a¶nie co¶ z MV Agusty ...
OdpowiedzMotocykle z dusz± ¶miem twierdziæ ¿e du¿o ³adniejsze ni¿ Ducati ale pewno to kwestia gustu. Sam jestem posiadaczem Triumpha Street Triple 675 Rx i nastêpny moto mia³ byæ w³a¶nie co¶ z MV Agusty ...
OdpowiedzMoim zdaniem robi± najpiêkniejsze golasy na rynku. Mam nadziejê, ¿e wyjd± z do³ka.
Odpowiedz