tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Lin Jarvis i Luigi Dall'Igna o przejściu Pramac do Yamahy. Mniej fabrycznych Ducati, więcej wyzwań
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

Lin Jarvis i Luigi Dall'Igna o przejściu Pramac do Yamahy. Mniej fabrycznych Ducati, więcej wyzwań

Autor: Wojciech Grzesiak 2024.07.01, 11:59 Drukuj

Podczas rundy MotoGP w Assen zespół Pramac Racing poinformował o zakończeniu współpracy z Ducati. Ta decyzja sprawia, że zarówno przed włoską fabryką, jak i przed Japończykami stoją duże wyzwania. Podczas weekendu wyścigowego wypowiadali się o nich m.in. Lin Jarvis oraz Luigi Dall'Igna.

Związek zespołu Pramac Racing z Ducati trwał przez 20 lat i jest to kawał czasu, który trudno zignorować. W zeszłym roku Jorge Martin otarł się o tytuł mistrzowski. W sezonie 2024 również pokazuje się z najlepszej strony i wydaje się mieć jeszcze mniej ciśnienia niż w sezonie 2023. Jednak to wszystko nie wystarczyło, żeby Ducati zdecydowało się go zatrzymać. Marc Marquez z kolei nie chciał iść do Pramac Racing. Ostatecznie ekipa zdecydowała się na przejście w objęcia Yamahy.

NAS Analytics TAG

- Chcę podziękować Pramacowi i Paolo za wszystkie dobre rzeczy, które razem osiągnęliśmy. Ducati urosło również dzięki ich pomocy, wspólnie tworzyliśmy motocykl i rozwijaliśmy talent. Jest nam przykro zarówno z profesjonalnego, jak i czysto ludzkiego punktu widzenia. Niestety, cały świat chciał, żebyśmy stracili zespół i w końcu to się stało - powiedział Dall'Igna.

Jednak w myśl powiedzenia, że nie ma ludzi niezastąpionych Ducati zamierza podążać obranym kursem, choć będzie to robić w okrojonym składzie. W wypowiedzi dla Sky Sport MotoGP Dall'Igna powiedział, że 6 motocykli wystarczy, żeby kontynuować prace na najwyższych obrotach.

- Naszym celem jest zapewnić 3 motocykle fabryczne i 3 z poprzedniego roku, co wydaje się odpowiednią mieszanką zarówno dla rozwoju zawodników, jak i z ekonomicznego punktu widzenia dla nas i dla zespołów. Pracujemy nad tym i nie jesteśmy jeszcze gotowi na żadne ogłoszenia. Musieliśmy wybrać jednego z trzech zawodników i było oczywiste, że wykluczeni przesiądą się na inne motocykle. Jeżeli mógłbym coś zmienić, to byłoby to odejście Pramac Racing. Jednak nie winię tu Marqueza. Wybraliśmy Marca i inni poszli do konkurencji - dodał Dall'Igna.

Wypowiedź ta jest o tyle ciekawa, że dotychczas Ducati zapewniało 2 motocykle fabryczne dla zespołów prywatnych i tak miało pozostać. Widać, że odejście Pramac Racing doprowadziło do zmiany decyzji. Zagadką pozostaje, kto dostanie fabryczne Ducati, ale można się domyślać, że będzie to Fermin Aldeguer, który ma kontrakt z Ducati Corse. Niewiadomą pozostaje to, do którego zespołu dołączy.

Dla Lina Jarvisa pozyskanie zespołu satelickiego to ogromny sukces, o który Yamaha zabiegała od długiego czasu. Druga ekipa pozwoli jeszcze szybciej rozwijać motocykl. Pramac Racing ma mieć status drugiego zespołu fabrycznego. Wyniki Fabia Quartararo pokazują, że Yamaha bardzo dobrze korzysta z koncesji. Do japońskiego garażu przeszło też kilku inżynierów, którzy pracowali na sukces Ducati.

- Dla nas to bardzo ważny moment i pojawiliśmy się we właściwym czasie. Myślę, że Campinoti potrzebował czegoś nowego. Na razie wszystko idzie bardzo dobrze i jesteśmy zadowoleni z umowy z Pramac. Teraz musimy znaleźć zawodników i inżynierów - powiedział Lin Jarvis w wywiadzie dla Sky.

Poszukiwanie zawodników zdaje się najtrudniejszym zadaniem. Franco Morbidelli odszedł z Yamahy i teraz miałby do niej wrócić. Na rynku jest też Jack Miller, który został na lodzie, choć KTM zapewniał, że nie musi szukać sobie nowej pracy. Jeżeli chodzi o młode talenty, to Jarvis wskazuje na Alonso Lopeza, którego Yamaha obserwuje już od dłuższego czasu.

NAS Analytics TAG


NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

motul belka 420
NAS Analytics TAG
Zobacz również

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górę