LeanGP - pierwszy domowy symulator motocykla
Na platformie crowdfundingowej Kickstarter pojawił się projekt, który z miejsca zyskał dużą grupę fanów. LeanGP jest zewnętrznym sterownikiem dla gier video, mającym formę pochylającego się motocykla.
GP Kataru, czyli pierwsza runda wyścigów MotoGP w tym sezonie, przyciągnęło w zeszły weekend przed ekrany miliony fanów sportowych motocykli. Wielu z nich marzy o zajęciu miejsca na wyczynowej maszynie, lecz tylko nieliczni będą mieli tę przyjemność. Pozostałym zostają gry video o tematyce motocyklowej, takie jak "MotoGP 17" lub "Ride 2". Właśnie debiutuje także "TT Isle of Man: Ride on the Edge", czyli gra umieszczona w realiach wyścigów ulicznych.
Podstawową wadą tych tytułów jest sposób sterowania - pad lub klawiatura w żaden sposób nie oddają uczucia jazdy na motocyklu i towarzyszących jej przechyłów. Fani gier samochodowych od wielu lat mogą korzystać z bogatej oferty kierownic, pedałów czy wręcz całych kokpitów. Motocykliści do tej pory zmuszeni byli do samodzielnego pochylania się na krzesłach, kanapach i fotelach. Teraz mają szansę wejść na zupełnie nowy poziom doznań.
Startupowy projekt LeanGP narodził się w Hiszpanii. Najkrócej mówiąc jest to składany sterownik gier video w formie motocykla sportowego. Można zająć na nim prawidłową pozycję wyścigową i cieszyć się głębokimi złożeniami w zakręcie. Urządzenie kompatybilne jest ze wszystkimi głównymi platformami na rynku gier video - komputerami PC i konsolami XBox One oraz PS4. Pełni wrażeń dostarcza jednak dopiero w zestawie z goglami VR, takimi jak Oculus Rift, HTC Vive lub PlayStation VR. Sterownik LeanGP jest bardzo prosty w użyciu, działa w trybie "plug and play".
Urządzenie LeanGP pojawiło się na platformie Kickstarter i z miejsca odniosło duży sukces - kampania kończy się 8 kwietnia, a już zebrano dwukrotność założonej kwoty. Widać, jak wyposzczone było w tym względzie środowisko fanów motocyklowych gier video. Sterownik ma bardzo duże szanse pojawić się w regularnej sprzedaży. Przewidywana cena to ok. tysiąca euro za wersję podstawową, do nawet 2,5 tysiąca za pokrytą customowymi grafikami wersję specjalną, którą różne firmy mogą np. wystawić jako atrakcję swojego stoiska na targach motoryzacyjnych.
Komentarze 3
Poka¿ wszystkie komentarzePochylenie bez si³y od¶rodkowej?? Ale jak...???
OdpowiedzA co z przeciwskrêtm? Wiêkszo¶æ je¿d¿±cych motocyklami tego nie kuma... Wiêc czy zwyk³y nerd z kas± bêdzie mistrzem moto gp?
OdpowiedzWiêkszo¶æ nie kuma? To jakim cudem jeszcze ¿yj±?
OdpowiedzNiestety taki symulator da tylko ma³e pokrycie z rzeczywisto¶ci± i dla ka¿dego, kto trochê je¼dzi³ na motocyklu pozostawi du¿y niedosyt. Na filmikach z Kickstartera widaæ, jak± krzyw± postawê ...
Odpowiedz