Kymco Downtown 125i - stodwudziestkapi±tka klasy premium
Downtown, to zupełnie inna bajka niż opisywany przeze mnie wcześniej Agility 16+. O ile Agility, jest typowym wołem roboczym, od którego wymaga się, by był tani i praktyczny, o tyle Downtown to taka skuterowa klasa S.
Jego zadaniem jest imponować wyglądem i zapewniać duży komfort. Jest to po prostu duży maxiskuter z małym silnikiem. Ma to swoje odbicie w cenie. Spełniający normę Euro 5 model z roku 2021 kosztuje 19 900 zł, a model z poprzedniego roku 17 800 zł. To już jest całkiem pokaźna sumka, ale i tak Kymco żąda za swój skuter mniej niż usłyszycie u konkurencji. Za niewiele więcej, bo 21 990 zł można kupić Downtowna z silnikiem o pojemności 350 ccm, jasne więc, że wersja 125 zainteresuje tylko tych, którzy nie mają motocyklowego prawa jazdy. Na co mogą liczyć? Na skuterowy prestiż.
Downtown jest duży, dzięki czemu jego kanapa jest wygodna, karoseria wraz z szybą zapewnia dobrą ochronę przed wiatrem, a co za tym idzie również większy komfort termiczny. W schowku pod kanapą mieszczą się dwa kaski integralne, a to oznacza, że możemy myśleć o dalszych weekendowych wyjazdach nawet bez konieczności montowania kufra. Skuter ma jeszcze małe schowki w kokpicie, ale niestety nie są one zamykane, za to jeden w nich wyposażony jest w źródło zasilania. Maszyna toczy się na kołach o średnicy 14 cali z przodu i 13 cali z tyłu. Przednia opona ma szerokość 120 mm, tylna aż 150 mm. Imponujący jest również układ hamulcowy - przednia tarcza 260 mm współpracuje z zaciskiem trójtłoczkowym, tylna z dwutłoczkowym. O bezpieczeństwo dodatkowo dba ABS. Skuter jest duży i ciężki - waży 164 kg, więc osoby, które "lubią poczuć coś konkretnego między nogami" będą tu dobrze obsłużone. Mimo tej klocowatości budowy skutera możecie być spokojni o jego dynamikę, gdyż zasilany wtryskowo i chłodzony cieczą silnik dysponuje mocą 15 KM, a więc maksymalną dopuszczaną przez prawo w tej kategorii pojazdów. W praktyce oznacza to tyle, że Downtown będzie szybszy i zrywniejszy od małego Agility. Nie będzie aż tak zwrotny jak on, ale w dalszym ciągu jest to jednoślad, który znakomicie czuje się w mieście, a ciasne manewry to dla niego bułka z masłem. Stylistyka karoserii jest nowoczesna i z pewnością może się podobać. Jakość wykonania nie budzi żadnych zastrzeżeń, a skutery Kymco znane są również ze swojej długowieczności i bardzo dzielnie znoszą trudy dnia codziennego. Z resztą, szczerze mówiąc skutery z reguły mają cięższe życie niż motocykle, bo znaczna część skuterzystów używa swych jednośladów przez cały rok.
Komu można polecić Downtowna 125? Raczej nie motocyklistom, bo ci wybiorą model z większym silnikiem zapewniającym zdecydowanie atrakcyjniejsze doznania podczas jazdy. Downtown 125 to dobry wybór dla tych samochodziarzy, którym obrzydło już kiśnięcie w korkach w godzinach szczytu, kiedy jadą do pracy lub z niej wracają. Jeśli poszukują skutera, który zapewni im duży komfort, to Downtown 125 będzie bardzo dobrym wyborem. Myślę też, że jazda nim może mieć dla takich ludzi walor dydaktyczny, bo z pewnością wzbudzi apetyt na więcej, tym samym zachęcając do zdobycia odpowiedniego prawa jazdy.
Dane techniczne
Wymiary [dł./szer./wys. (mm)] | 2265/670/1330 |
Wysokość kanapy (mm) | 810 |
Masa pojazdu gotowego do jazdy (kg) | 164 |
Silnik | 4-suw |
Poj. skokowa (ccm) | 124 |
System chłodzenia | ciecz |
Układ zasilania | wtrysk paliwa |
Moc (KM) | 15 |
Max. moment obr. (Nm) | 11,6 |
Zbiornik paliwa (L) | 12,5 |
Przeniesienie napędu | CVT |
Rozmiar opon przód | 120/80-14″ |
Rozmiar opon tył | 150/70-13″ |
System hamulcowy – typ (przód/tył) | tarcza / tarcza |
Układ hamulcowy – średnica (mm) | 260 / 240 |
Dostępna kolorystyka | biały matowy, grafitowy matowy |
Euro 4 | tak |
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze