Klasyczny motocykl Suzuki GSX-R750 SRAD zosta³ od¶wie¿ony i jest gotowy do wy¶cigów
Team Classic Suzuki przedstawiło nowy motocykl, który pojawi się między innymi podczas Classic TT na Wyspie Man. Jest nim model GSX-R750 SRAD z 1996 roku.
Maszyna Team Classic Suzuki posiada barwy zaczerpnięte z motocykla RGV500, na którym Kevin Schwantz startował w MotoGP. Logo marki papierosów Lucky Strike zostało jednak zastąpione napisem Team Suzuki, ale pozostawiono charakterystyczny kształt produktu oferowanego przez koncern British American Tobacco.
W motocyklu zastosowano szereg przeróbek. Zainstalowano suche sprzęgło, lekki alternator, miskę olejową wykonaną z magnezu, krótką sześciobiegową skrzynię oraz wydech marki Yoshimura. Zawieszenie pochodzi od firmy K-Tech, wahacz został wydłużony by zapewnić lepszą stabilność. Układ hamulcowy to połączenie zacisków Brembo oraz przewodów Earls. Lekkie felgi OZ zostały ubrane w opony Dunlop. Motocykl przejdzie pierwsze testy w Kartagenie, a dosiądzie go Michael Dunlop.
Suzuki GSX-R750 pojawiło się na rynku w 1985 roku i było produkowane do roku 2020. W sezonie 1996 do salonów wjechała pierwsza generacja oznaczona jako SRAD. Był to skrót od Suzuki Ram Air Direct i określał wloty powietrza umieszczone centralnie w czaszy motocykla i prowadzące powietrze prosto do puszki z filtrem. Wraz z nakładką na kanapę pasażera nadały one motocyklowi kształt, którego nie da się pomylić z żadną inną maszyną. Oprócz tego, rama była wzorowana na tej z modelu RGV 500 GP, masa spadła o 20 kg, a moc wzrosła do 128 KM. Modelu GSX-R750 SRAD dosiadali między innymi John Reynolds i James Whitham w serii Superbike World Championship.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze