Kawasaki szykuje motocykl napêdzany wodorem - producent przedstawi³ nowy silnik
Kawasaki lubi eksperymentować i wygląda na to, że kolejną innowacją w motocyklach producenta z Akashi będą silniki napędzane wodorem, choć jeszcze nic nie jest potwierdzone.
Kawasaki pokazało prototyp silnika, który ma podwójny wtrysk paliwa - część benzyny będzie dostawała się do komory spalania za pomocą tradycyjnych wtrysków, a część dostanie się do niej bezpośrednio. Taka mieszanka ma na celu obniżyć emisję spalin. Paliwo będzie wtryskiwane po zamknięciu zaworu wydechowego, więc nie dojdzie do sytuacji, w której nieużyta mieszanka wydostanie się z cylindra. Takie rozwiązanie ma również zapobiec wystąpieniu spalania stukowego. Rysunki patentowe wskazują również, że zaprezentowane rozwiązanie zwiększy ciśnienie podawanego paliwa, a to w przypadku wtrysku bezpośredniego wyniesie 1450 psi, gdzie przy klasycznym wtrysku wartość ta wynosi 44 psi.
Według podawanych informacji, Kawasaki może użyć rozwiązań zaprezentowanych w prototypie silnika spalinowego do budowy silnika napędzanego wodorem. Ten musi być wtryskiwany bezpośrednio, ponieważ potrzebuje więcej powietrza, co przy klasycznym wtrysku doprowadziłoby do pogorszenia osiągów. W przypadku rozwiązania zaprezentowanego przez Kawasaki silnik jest dodatkowo wspomagany kompresorem, a więc producent mógłby z niego wycisnąć więcej mocy. Producent przedstawił również szkic pokazujący, jak mógłby wyglądać motocykl turystyczny zasilany wodorem.
Taka wizja to oczywiście kwestia kilku a nawet kilkunastu lat. Na razie widać, że Kawasaki nie zamierza rezygnować z platformy H2 i chce dostosowywać ją do nowych norm emisji spalin.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze