2022 Kawasaki Z650RS. Opis, zdjêcia, dane techniczne
Kawasaki zaprezentowało kolejny motocykl z gamy, którą producent określa jako retro-sport i tym razem jest to oczekiwany od kilku tygodni model Z650RS. Jeżeli zostanie on rozsądnie wyceniony, to ma szansę stać się nowym hitem sprzedażowym Kawasaki.
Po bardzo udanym modelu Z900RS przyszedł czas na mniejszą wersję, która będzie bazować na platformie o pojemności 649 cm3. Podobnie jak w modelach Z650, Ninja 650, Versys 650 oraz Vulcan S silnik generuje moc 68 koni mechanicznych i motocykl będzie dostępny w wersji dla posiadaczy prawa jazdy kategorii A2. Rama to rurowa konstrukcja kratownicowa, dzięki czemu Z650RS ma być lekki i zwinny. Siedzisko znajduje się na wysokości 820 mm i w katalogu akcesoriów pojawi się siedzenie obniżone o 20 mm.
Konstrukcja motocykla jest prosta - z przodu mamy widelec teleskopowy, a z tyłu zawieszenie Kawasaki back-link z amortyzatorem o regulacji napięcia wstępnego. Hamulce to dwie tarcze o średnicy 300 mm z przodu, które współpracują z dwutłoczkowymi zaciskami, a z tyłu znajduje się jedna tarcza o średnicy 220 mm i ABS od firmy Bosch.
Najważniejszym elementem w Kawasaki Z650RS jest oczywiście jego stylistyka, która nawiązuje do modelu Z650-B1. Z tyłu znajduje się charakterystyczny kaczy ogon, z przodu mamy nowoczesny reflektor LED w stylu retro, do tego dochodzą analogowe wskaźniki z cyfrowym panelem środkowym i kanapa w stylu retro. Wisienką na szczycie tortu są wieloramienne felgi aluminiowe, które doskonale wpasowują się w styl motocykla. Kawasaki Z650RS trafi do salonów w przyszłym sezonie i będzie dostępny w trzech opcjach kolorystycznych.
Dane techniczne:
WYMIARY | |
Długość | 2,065 mm |
Szerokość | 800 mm |
Wysokość | 1,115 mm |
Rozstaw osi | 1,405 mm |
Prześwit | 125 mm |
Wysokość siedziska | 820 mm |
Masa własna | 187 kg |
Zbiornik paliwa | 12 litrów |
OSIĄGI | |
Moc maksymalna | 50.2 kW {68 KM} / 8,000 min-1 |
Maks. moment obrotowy | 64 Nm/ 7,700 min-1 |
SILNIK | |
Typ silnika | Chłodzony cieczą, 4-suw, rzędowy |
Układ zaworów | DOHC, 16 zaworów |
Średnica/skok | 83.0 x 60.0 mm |
Pojemność | 649 cm3 |
Stopień kompresji | 10.8:1 |
Układ paliwowy | wtrysk: ø36 mm x 2 podwójne przepustnice |
Układ smarowania | smarowanie wymuszone, mokra miska |
Rozrusznik | elektryczny |
Układ zapłonowy | elektroniczny |
UKŁAD NAPĘDOWY | |
Napęd | łańcuch |
Skrzynia biegów | 6-biegowa |
Przełożenia: | |
1. | 2.438 |
2. | 1.714 |
3. | 1.333 |
4. | 1.111 |
5. | 0.966 |
6. | 0.852 |
Przełożenie wstępne | 2.095 |
Przełożenie główne | 3.067 |
Sprzęgło | Manualne, mokre |
RAMA | |
Typ | Rurowa kratownicowa |
Zawieszenie: | |
przód | Widelec teleskopowy ø41 mm |
tył | typuBack-link, amortyzator z regulacją naprężenia wstępnego sprężyny |
Skok koła: | |
przód | 125 mm |
tył | 130 mm |
Kąt pochylenia główki ramy | 24.0° |
Wyprzedzenie | 100 mm |
Kąt skrętu | 35° / 35° |
Opony: | |
przód | 120/70ZR17 M/C (58W) |
tył | 160/60ZR17 M/C (69W) |
Hamulce: | |
przód | Podwójne, tarcze ø300 mm |
tył |
Pojedyncza ø220 mm tarcza |
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze