Kawasaki ZX-10R 2011 - będzie rewolucja?
Wygląda na to, że inżynierowie z Akashi przestali kombinować z niesprawdzonymi nowinkami i zastosowali znane, sprawdzone rozwiązania.
Wszyscy znamy, a w niektórych przypadkach zagorzałych zwolenników Kawasaki, także kochamy ZX-10R. Co by nie mówić o tej flagowej wyścigówce koncernu z Akashi, jedno było pewne. Motocykl ten często lepiej wypadał na papierze, niż w realnym starciu z konkurencją. Dowodem na to są także sportowe losy ZXa w WSBK, które nie zawsze układały się po myśli „zielonych".
Możliwe jednak, że wkrótce ZX10 przebije się na pudło. Wygląda na to, że inżynierowie Kawasaki przestali kombinować z niesprawdzonymi nowinkami (mam tu na myśli specyficzną ramę motocykla) i zastosowali znane, sprawdzone rozwiązania. Opłaciło się to w przypadku mniejszego ZX-6R, który nagle zaczął brylować w WSS. Zadziałało to w przypadku BMW S1000RR. Jest więc szansa, że opłaci się to także w przypadku większego brata. Na razie wiemy mało o nowym motocyklu. Dostępny jest jedynie krótki klip zapowiadający nową konstrukcję. Ciekawi jesteście nowej Kawy? Bo my bardzo!
Komentarze 4
Pokaż wszystkie komentarzewreszcie jakieś sensowne info o tym moto, o nowej ramie.....ja wklejam co znalazłem: ...
Odpowiedzczemu jest tak, że na ulicach ci co najlepiej wymiatają jeżdżą na kawasaki zx-10?
Odpowiedzrumor mówił o silnku big bang= 2 cyl na raz zapłon; w filmiku ewidentny screamer=czyli tradycja; w kazdym razie bedzie ciekawie
Odpowiedzjesli ktoś marzy o silniku w którym zapłon zachodzi w 2 cylindrach na raz, pneumatycznych zaworach(na wzór GP)kontroli trakcji, elektronicznym zawiasie, poreczności jak niejedna sześcseta i wygladu...
Odpowiedzbedziu co masz na mysli mowiac o zaplonach w 2 cylindrach na raz? Po filmiku mozna sadzic idz silnik bedzie mial normalnie ulozone czopy walu korbowego bo dzwiek jest taki sam jak w poprzednich kawkach.! z czego sie oczywiscie ciesze! Nie tak jak bulgoczacy big-bang w R1!
OdpowiedzZapłon w dwóch cylindrach na raz?! Nowa Yamaha ma tylko inaczej rozmieszczone czopy wału korbowego, na planie krzyża, co 90 stopni (swoją drogą sekwencja następujących po sobie zapłonów jest bardzo sprytnie przemyślana). Standardowe jednostki mają czopy co 180 stopni.
Odpowiedzjak jest tak sprytnie pomyslane to czemu Yamaha wypadala najgorzej w porownaniu 9ciu wielkich przeprowadzonym przez MCN? 4 najgorsze pozycje przypadly maszyną Japonskim a Yamaha na ostatnim miejscu. oto caly test: http://www.motorcyclenews.com/MCN/News/newsresults/videos/2010/march/mar1010-video-bmw-s1000rr-is-king/_/R-EPI-122645
OdpowiedzSprytne, ponieważ Yamaha w bardzo przemyślany sposób rozmieściła następujące po sobie momenty zapłonu mieszanki w kolejnych cylindrach. Czyli w możliwie równych odstępach, dzięki czemu praca silnika przebiega o wiele równiej, ale również powietrze zbierające się przy wyższych prędkościach w airboxie nie jest zasysane nieregularnie i każdy cylinder dostaje jego zbliżoną ilość. Oczywiście takie inżynieryjne cuda nie mogły wpłynąć na ogólny wynik testu MCN, bo tam ocenia się cały motocykl. Akurat nie jestem wielkim fanem R1 jak i Yamahy, ale to co zrobili ostatnio z tym modelem wzbudza we mnie podziw. Liczę że Kawa również zaskoczy nową nindżą :)
OdpowiedzA ja licze ze nigdy Big-Bang nie znajdzie sie w kawasaki! i Amen!
Odpowiedzjak jest tak sprytnie pomyslane to czemu Yamaha wypadala najgorzej w porownaniu 9ciu wielkich przeprowadzonym przez MCN? 4 najgorsze pozycje przypadly maszyną Japonskim a Yamaha na ostatnim miejscu. oto caly test: http://www.motorcyclenews.com/MCN/News/newsresults/videos/2010/march/mar1010-video-bmw-s1000rr-is-king/_/R-EPI-122645
OdpowiedzBo MCN ma to do siebie ze nie wazne jaki motocykl z jaka pojemnoscia testuja to zwyciezca bedzie cos ze stajni Triumpha czyli albo Daytona albo Speed Triple
Odpowiedzqrde (posłużę się pewną analogią) kiedyś kiedy citroeny jeb**y się na potęgę miałem go bo, było mnie na niego stać, teraz kiedy wygrywają w WRC mogę tylko pomażyć, w przypadku kawy nie chcę być kiedyś mażycielem ;))
Odpowiedz