Kawasaki Vulcan S 2020 - opis, dane techniczne, cena
Mimo nieustającej mody na styl retro, w segmencie chopperów i cruiserów zrobiło się raczej luźno, czego nie można powiedzieć o chociażby cafe racerach. Kawasaki Vulcan S jest jednym z nielicznych obecnych jeszcze na rynku maszyn w stylu "długo i nisko", który łączy tradycyjną formę z nowoczesnymi rozwiązaniami i przydatnością na co dzień.
Kawasaki umieściło Vulcana S w segmencie "urban cruiser" i mimo tego, że szufladki tego typu są bardzo umowne, dobrze oddaje charakter tego motocykla. To elegancka maszyna, która pełnymi garściami czerpie z doskonałych wzorców z przeszłości, a jednocześnie nie zapomina o tym, że mamy właśnie rok 2020. Niską i przysadzistą sylwetkę cruisera zestawiono z nowoczesnym, ciemnym malowaniem i szeregiem współczesnych rozwiązań technologicznych.
Jest to maszyna dosłownie dla każdego. Odnajdą się na niej użytkownicy i młodsi, i starsi. Nisko umieszczona kanapa i łatwość prowadzenia to ukłon w stronę początkujących kierowców, z drugiej strony wygodna pozycja, szeroka kierownica i dynamiczny silnik skuszą również tych bardziej doświadczonych, którzy będą mieli chęć odpocząć od motocykli o bardziej sportowym charakterze.
W Kawasaki Vulcan S nic nie jest typowe dla tradycyjnie rozumianego segmentu cruiserów - ani silnik, ani rama, ani zawieszenie. Jednocześnie wszystkie te elementy zebrano w niezwykle smaczną całość, która stworzyła swoją własną kategorię.
Most pomiędzy epokami
Kawasaki Vulcan S oparty jest na stalowej ramie typu "diamond", która sama w sobie jest elementem stylizacji i w ciekawy sposób obejmuje silnik. Jej linia w tylnej części pokrywa się z niemal poziomo umieszczonym i efektownie wyeksponowanym amortyzatorem, regulowanym w 7 pozycjach. Sylwetka motocykla odpowiada standardom proporcjonalnego cruisera - duży rozstaw kół połączono z szeroką kierownicą, obszerną i nisko umieszczoną kanapą oraz wysuniętymi do przodu podnóżkami, pozwalającymi kierowcy zająć charakterystyczną pozycję.
Kierowca jest tu zresztą umieszczony na pierwszym miejscu, bo to jego przyjemności ma służyć jazda Vulcanem S. Podnóżki oraz umieszczone na kierownicy dźwignie hamulca i sprzęgła są regulowane w kilku pozycjach. Tłumik umieszczono bardzo nisko i schowano pod motocyklem, aby obniżyć środek ciężkości i wyeliminować zawadzanie o niego nogami. Jest on przykryty agresywnie wystylizowaną osłoną z perforowanej blachy i podobnie jak większość podzespołów Vulcana S pomalowany na czarny mat.
Klasyczno-nowoczesny wizerunek dopełniają przednia lampa, której kształt jest jednocześnie tradycyjny i opływowy, zestaw przyrządów z analogowym obrotomierzem i elektronicznym wyświetlaczem oraz pięcioramienne obręcze kół. Koła mają rozmiar 18 oraz 17 cali i w połączeniu z odpowiednio rozmieszczoną masą i ustawieniami zawieszenia zapewniają niezwykle łatwe i pewne prowadzenie tego motocykla, przydatne zwłaszcza w ruchu miejskim.
Na przekór układowi V
Najbardziej typowy dla cruiserów układ silnika to V-Twin, lecz również w tym obszarze Kawasaki Vulcan S idzie własną drogą. Napędza go dwucylindrowa, chłodzona cieczą jednostka rzędowa na wtrysku, o pojemności 649 cm3 i mocy 61 KM, której większośc potencjału ulokowano w dolnym i średnim zakresie obrotów. Ten silnik jest niezwykle przyjazny dla użytkowników, zwłaszcza początkujących. Bardzo płynnie reaguje na dodanie gazu i jest bardzo łatwy w kontroli. Jednocześnie zapewnia odpowiedniego i satysfakcjonującego "kopa", kiedy go o to poprosisz.
Jednostka napędowa Kawasaki Vulcan S jest również bardzo oszczędna, 14-litrowy zbiornik wystarczy więc na kilka dni jazdy po mieście lub całodzienny wypad w plener. O dobre samopoczucie kierowcy dbają również hamulce, wyposażone w duże tarcze oraz układ ABS.
Definicja przyjemności
Kawasaki Vulcan S został stworzony, by zapewnić relaks, komfort i wielką satysfakcję po całym dniu w siodle. Nie jest nastawiony na osiągi, z drugiej strony w żadnej sytuacji nie daje odczuć ich braku. Nieważne, czy będziesz używał go tylko w mieście, czy zamierzasz wyruszyć gdzieś dalej - na Vulcanie S zrobisz to w wielkim stylu.
Więcej informacji o motocyklach Kawasaki znajdziesz u dealerów oraz na stronie www.kawasaki.pl
Dane techniczne
silnik: | 2-cylindrowy, rzędowy DOHC, 8-zaworowy |
pojemność skokowa: | 649 cm3 |
średnica x skok tłoka: | 83 x 60 mm |
moc: | 61 KM przy 7500 obr/min |
moment obrotowy: | 63 Nm przy 6600 obr/min |
system paliwowy: | wtrysk 2x38 mm z przepustnicami |
system chłodzenia: | ciecz |
smarowanie: | wymuszone, półsucha miska olejowa |
rozrusznik: | elektryczny |
skrzynia biegów: | manualna, 6-biegowa |
sprzęgło: | wielotarczowe, mokre |
przeniesienie napędu: | łańcuch |
rama: | rurowa, stalowa typu diamond |
zawieszenie przednie: | widelec teleskopowy 41 mm, skok 130 mm |
zawieszenie tylne: | Układ typu offset z pojedynczym amortyzatorem, z układem cięgnowym, z 7-stopniową regulacją napięcia wstępnego, skok 80 mm |
hamulec przedni: | tarcza 300 mm, 2-tłoczkowy zacisk, ABS |
hamulec tylny: | tarcza 250 mm, zacisk 1-tłoczkowy, ABS |
opona przednia: | 120/70 R18M/C 59H |
opona tylna: | 160/60 R17M/C 69H |
systemy dodatkowe: | ABS |
długość/szerokość/wysokość: | 2,310 x 880 x 1,100 mm |
rozstaw osi: | 1575 mm |
prześwit: | 130 mm |
masa: | 229 kg |
wysokość siedzenia: | 705 mm |
zbiornik paliwa: | 14 l |
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze