Kawasaki Eliminator 500 2024. Opis, zdjêcia, dane techniczne
Po japońskim debiucie modelu Kawasaki Eliminator 400 motocykl pojawi się też w Europie, ale w mocniejszej wersji. Producent przedstawił dane techniczne i zdjęcia modelu Eliminator 500. To kompaktowy cruiser dla posiadaczy prawa jazdy kat. A2, który dołączy do bardzo udanego i lubianego przez motocyklistów Vulcana S.
Kawasaki Eliminator 400 został zaprezentowany w marcu w Japonii i zaraz po tym pojawiły się informacje, że ma trafić także do Stanów Zjednoczonych i Europy. Nowe wcielenie jest stworzone w duchu pierwowzoru, który miał oznaczenie ZL400 i był produkowany w latach od 1986 do 1994. Wtedy jednak moc i moment obrotowy były przenoszone na tylne koło za pośrednictwem wału napędowego, a teraz zastosowano łańcuch.
Sercem motocykla jest dwucylindrowy, chłodzony cieczą silnik o maksymalnej mocy 45 KM, dostępnej przy 9 tys. obr./min. Maksymalny moment obrotowy wynosi 42,6 Nm i jest dostępny przy 6 tys. obr./min. Jego pojemność wynosi 451 cm3. Kręgosłup konstrukcji stanowi kratownicowa rama. Siedzisko umieszczono na wysokości 735 mm, ale można je obniżyć do 715 mm lub podwyższyć do 765 mm dzięki dedykowanym akcesoriom. Z przodu zamontowano koło o średnicy 18 cali, a z tyłu - o średnicy 16 cali. Rozstaw osi wynosi 1620 mm. Szerokość to zaledwie 785 mm.
Informacje będą pokazywane na wyświetlaczu LCD. Motocykl ma oświetlenie LED i moduł Bluetooth, który pozwala połączyć go z aplikacją Kawasaki Rideology. Wersja SE będzie dodatkowo wyposażona w osłonę reflektora, port USB-C, gumowe "harmonijki" widelca i kanapę ze specjalnym wzorem szwów. Masa własna wersji podstawowej to 176 kg, a wersja SE będzie o 1 kg cięższa.
Kiedy motocykl pojawi się w salonach i ile będzie kosztował? Importer na razie nie zdradza ceny. Wiadomo tylko tyle, że pierwsze egzemplarze wjadą do sprzedaży wiosną 2024 roku. Nowy Eliminator z pewnością będzie ciekawą konkurencją dla Hondy Rebel 500.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze