tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Kawasaki ER6 2009 - uniwersalny na ca³ego
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Kawasaki ER6 2009 - uniwersalny na ca³ego

Autor: £ukasz „Boczo" Tomanek 2009.02.03, 09:47 13 Drukuj

Nową ER-szóstkę można porównać do harcerza. Z tym, że teraz zmienił on garderobę i zaczął ćwiczyć na siłowni

Motocykliści interpretują swoje ukochane hobby na wiele sposobów. Jedni kochają naginać prawa fizyki, zdzierając przy tym ślizgacze w kombinezonach, drudzy cenią ponad wszystko dostojne przemieszczanie się z miejsca na miejsce i gulgot widlastego silnika. Jeszcze inni zaś lubią taplać się ze swoimi maszynami w błocie i latać po krzakach. Środowisko wielce urozmaicone. Co jednak z osobami, które po prostu chcą motocykla zwinnego, poręcznego, dynamicznego, aby dojechać nim do pracy, a weekend zaczerpnąć rozkoszy z pokonywania winkli? Potrzebny jest wtedy złoty środek. W 2005 roku odkryło go Kawasaki. ER6, bo o nim mowa, był strzałem w dziesiątkę. Użytkowo-rekreacyjna część motocyklistów chwaliła jego porządne zawieszenie, dynamiczny, dobrze brzmiący silnik, niemal perfekcyjne prowadzenie. Wszystkie te elementy powodowały uśmiech od ucha do ucha, podczas połykania kolejnych zakrętów górskiej drogi. Uwielbiały go także panie, które nie lubią poświęceń, jeżeli chodzi o użytkowanie motocykla. Czy istnieje jakaś lepsza rekomendacja dla motocykla uniwersalnego? Nie sądzę. O kurę znoszącą złote jaja się dba. Tak więc Kawasaki na rok 2009 przygotowało upgrade ER-szóstki. Kurtyna w górę.

NAS Analytics TAG

Mini kulturysta

Już pierwsze ER6 było wyjątkowo charakterystyczne. Centralna sekcja motocykla sprawiała wrażenie tęgiej, muskularnej, do której doklejono siedzenie i koła. Trzeba przyznać, że całość prezentowała się bardzo ciekawie. Dodatkowo, dzięki temu stylistycznemu zabiegowi Kawasaki czerpało korzyści z centralizowania masy. Nowa wersja już na pierwszy rzut oka wydaje się nowocześniejsza. Jest bardziej kanciasta, agresywniejsza. Nawet drobiazgi, takie jak lusterka, czy plastiki okalające chłodnicę i znajdujące się w nich kierunkowskazy, sprawiają wrażenie bardziej agresywnych.

Przednia lampa (w wersji N) nie wygląda już jak tylny reflektor starego Opla Corsy. Teraz kojarzy się ona z ...nie wiadomo do końca czym, ale wygląda ładnie i na pewno nie znajdziemy takiej w żadnym samochodzie. Skoro już mówimy o przedzie, osłona zegarów w bardziej płynny sposób łączy się z lampą, co nadaje pojazdowi estetyczności. W poprzedniej wersji ER6, ktoś po prostu zapomniał o tym elemencie, i w pośpiechu dokręcił go zaraz przed premierą.

Wersja F (jak fairing, z ang. owiewka) również uległa solidnej modernizacji. Widząc ją w lusterku, można pomylić ERa z Kawą ZX6R, a nawet ZX10R z 2005 roku, a to już skutecznie budzi respekt. Kawasaki notabene twierdzi, że udało im się „nawiązać połączenie ze swoimi Supersportami". O ile pełna owiewka z roku 2008 wyglądała opływowo, nowa zdaje się być zaprojektowana w fabryce noży. Dodajmy do tego mocno odchudzony, o wiele zgrabniejszy zadupek wyposażony w diodową lampę.

Fun Factory

Jednostka napędowa w nowym Kawasaki ER6, nie została poddana wielu zmianom i nadal ma pojemność 649 ccm3, moc 71 KM przy 8500 obr/min oraz moment obrotowy 66 Nm przy 7000 obr/min. Producent zapewnia jednak, że silnik w nowej odsłonie ER6 dzięki zastosowaniu nieco zmodernizowanego wtrysku paliwa, będzie chętniej i żwawiej wkręcał się na obroty. Bardziej doświadczeni kierowcy docenią nienaganną dynamikę, a tych młodszych stażem ucieszy fakt łatwego opanowania maszyny.

Poprzedni ER6 cierpiał na nadmierne wibracje występujące powyżej 7000 obr/min. Teraz, dzięki zastosowaniu gumowych podkładek przy tylnych mocowaniach silnika, rączkach kierownicy oraz podnóżkach, nieprzyjemności te zostały skutecznie zredukowane, jednak nie wyeliminowane do końca. Na szczęście wspomniane wibracje nie są na tyle silne, aby uprzykrzały kierowcy jazdę.

Zawieszenie i hamulce

Rama typu diamond wykonana ze stali odpornej na rozciąganie jest lekka i kompaktowa, a dzięki komputerowej symulacji 3D, odpowiednio sztywna. Wszystko to przekłada się na doskonałe prowadzenie i świetne wyczucie motocykla.

Zawieszenia nie dotknęły żadne poważne zmiany techniczne, aczkolwiek Kawasaki zapewnia, że zostało ono utwardzone w taki sposób, że polepszeniu uległy właściwości jezdne, ale bez narażania kręgosłupa jeźdźca na konieczność wymiany. Nadal zatem mamy z przodu widelec o średnicy goleni 41 mm ze skokiem 120 mm i charakterystyczny dla ER6, wyeksponowany amortyzator z tyłu, w którym przewidziano możliwość ustawienia wstępnego napięcia sprężyny. Niestety, jest to jedyna możliwość regulacji, jeżeli chodzi o zawieszenie.

Dwutłoczkowe zaciski wgryzają się w faliste tarcze hamulcowe o średnicy 300 mm. Tylny hebel stanowi pojedyncza tarcza o średnicy 220 mm z zaciskiem jednotłoczkowym. Szkoda, że nie zastosowano zacisków z większą ilością tłoczków, niemniej jednak nie można się przyczepić do skuteczności hamulców zarówno przedniego i tylnego. Za dopłatą w wysokości 2000 zł układ hamulcowy doposażyć można w ABS.

Chłopcy z ferajny

Kawasaki nie będzie mieć na rynku łatwego żywota, to można stwierdzić już dziś. Całkowicie nowa Yamaha Diversion i następca znanego i lubianego Suzuki SV650, Gladius, nie pozwolą, aby korona należała do zielonych. Nie można zapomnieć o Hondzie (która specjalizuje się w przyjaznym użytkowaniu) i jej CBF600. Europa z kolei ma w zanadrzu Ducati 696 i BMW F800R. Szczególnie Bawarczycy mogą ostro namieszać. Być może testy grupowe motocykli uniwersalnych nie są tak emocjonujące jak testy litrowych supersportów, ale nie sądzę, abyśmy na tym podwórku narzekali na nudę.

Nowy image, ten sam charakter

Kawasaki ER6 na rok 2009 nie przynosi zbyt wielu zmian na polu stricte technicznym. Można wręcz rzec, że poza delikatnym podrasowaniem podwozia i silnika lepiej wkręcającego się na obroty, to dokładnie ten sam motocykl. Zmiany dotyczą głownie strony wizualnej. ER6 już na pierwszy rzut oka wygląda muskularnie, pokaźnie, a jednak lekko. Od razu też możemy dostrzec powiew nowoczesności tchnięty w motocykl. Linie nie są już tak łagodne, nabrały modnej ostrości, i należy uznać to za spory plus.

Nową ER-szóstkę można porównać do harcerza. Przykładnego zastępowego, chętnego do pomocy i uczynnego. Z tym, że teraz zmienił on garderobę i zaczął ćwiczyć na siłowni. To jednak nadal ten sam zastępowy, który chętnie przeprowadzi babcię przez ulicę. Ktoś powie, iż szkoda, że Kawasaki nie zdecydowało się do radykalniejszej ingerencji w jednostkę napędową. Pytanie tylko po co poprawiać sprawdzone i niezawodne elementy. Często nieprzemyślane działania mogą doprowadzić do sytuacji, w której coś, co było dobre do wszystkiego nagle staje się nieprzydatne do niczego.

Cena:

  • ER6N 26900 zł (28900 zł wersja z ABS)
  • ER6F 27900 zł (29900 zł wersja z ABS)

Strona importera: www.kawasaki.pl

Filmy:
Kawasaki ER6 F 2009
Kawasaki ER6 N 2009

Dane Techniczne:

Typ silnika - chłodzony cieczą, czterosuwowy, dwucylindrowy rzędowy
Pojemność silnika - 649 cm³
Średnica x skok tłoka -83 x 60 mm
Stopień sprężania -11.3:1
Układ rozrządu/ilość zaworów -DOHC, 8 zaworów
Moc maksymalna -53 kW {72.1 KM} / 8,500 rp
Maksymalny moment obrotowy -66 Nm {6.7 kgfm} / 7,000 rpm
Układ zasilania -Wtrysk paliwa: ø38 mm x 2 (Keihin)
Zapłon -Iskrowy
Rozrusznik -Elektryczny
Smarowanie -Obieg wymuszony
Układ przeniesienia napędu - 6-biegowa
Przełożenie napędu -Łańcuch napędowy
Sprzęgło - wielotarczowe, mokre
Typ ramy -wysoko-wytrzymała stal
Kąt pochylenia główki ramy / Wyprzedzenie - 24.5˚ / 102 mm
Przednie zawieszenie -zawieszenie o średnicy 41 mm
Tylne zawieszenie -Pojedyńczy amortyzator z regulacją dobicia.
Skok przedniego zawieszenia -120 mm
Skok tylnego zawieszenia - 125 mm
Opony, przód -120/70ZR17M/C (58W)
Opony, tył -160/60ZR17M/C (69W)
Hamulce przednie - Podwójne tarcze plywające o średnicy 300 mm i nieregularnym kształcie. Zaciski hamulcowe dwutłoczkowe
Hamulce tylne - Pojedyńcza tarcza o średnicy 220 mm o nieregularnym kształcie.
Kąt skrętu, lewy / prawy -35° / 35°
Wymiary (D x S x W) -2,100 mm x 760 mm x 1,100 mm
Rozstawa osi - 1,405 mm
Prześwit -140 mm
Wysokość siedzenia - 785 mm
Pojemność zbiornika paliwa -15.5 litrów
Masa pojazdu gotowego do użytku - 200 kg / 204 kg (ABS)
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
kawasaki er-6f intermot green
kawasaki er6n white
kawasaki er-6f
big kawasaki er6n 2009 06
Kawasaki er6 2009 3
Kawasaki er6 2009 2
Kawasaki er6 2009 6
Kawasaki er6 2009 7
Kawasaki ER6 2009 blue
kawasaki er6 n intermot
Kawasaki er6 2009 bialy
Komentarze 8
Poka¿ wszystkie komentarze
Autor:jaros³aw 09/02/2009 00:04

przedzie???

Odpowiedz
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    motul belka motocykle 950
    NAS Analytics TAG
    na górê