KTM sprzedaje w³osk± technologiê Gas Gas Motos
Zarząd KTM-a zdecydował się sprzedać włoską technologię Husqvarny koncernowi Gas Gas Motos. Jak już wcześniej informowaliśmy na początku 2013 roku BMW sprzedało Husqvarnę KTM-owi ze względu na zmianę polityki bawarskiej firmy i koncentracji na szosowych maszynach dużej pojemności. Austriacy z kolei chcieli kupić przede wszystkim markę, nie zależało im na technologii Husqvarny, ponieważ do nowych maszyn używają własnych podzespołów. Mówił o tym między innymi właściciel KTM Stefan Pierer wyjaśniając powody, które stały za przejęciem Huski.
Husaberg (którego zastąpiła Husqvarna - przyp. red.) ma jedną wadę. W Europie jest to marka mocna i znana, ale poza Starym Kontynentem nikt o niej nie wie. W Stanach jest kompletnie nieznana, ale z Husqvarną jest zupełnie inaczej. Ta marka zaszczepiła sport off-roadowy w Ameryce, jest jednym z pionierów motocrossu. Ma bardzo długą historię w USA i wszędzie na świecie jest rozpoznawalna. Poza tym jest to druga najstarsza marka motocyklowa na świecie - mówił szef KTM Stefan Pierer.
Gas Gas Motos osiągnął porozumienie z Moto Italia do nabycia technologii dwu i czterosuwowych silników, produkowanych do ubiegłego roku przez Husqvarna Motorcycles s.r.l we Włoszech. Transakcja ta odbyła się za zgodą austriackiej grupy KTM i jest ona z pewnością od strony technicznej bardzo dobra dla Gas Gasa, który od dłuższego czasu nie wprowadził żadnych istotnych nowości w swoich silnikach. Jednocześnie ostatnie wypusty czterosuwowych silników "starej" Husqvarny o pojemnościach 250 i 310cc były bardzo nowoczesne, dopracowane i cieszyły się bardzo dobrymi opiniami użytkowników. Rozwój tego projektu przyczyni się zatem do dalszego rozwoju i rozbudowy Gas Gas Motos w nadchodzących latach i uchroni przed zapomnieniem przynajmniej część dorobku włoskich inżynierów Husqvarny.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze