tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 KTM RC8 vs. RC8R - bli¼niaki dwujajowe - strona 2
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

KTM RC8 vs. RC8R - bli¼niaki dwujajowe - strona 2

Autor: Lovtza 2009.04.15, 13:31 14 Drukuj

Bat na Japończyków?

Pojawieniu się RC8 towarzyszyło wiele pytań związanych z pozycją tej maszyny na tle konkurencji. Co oczywiste KTM nie dysponuje doświadczeniem porównywalnym chociażby z Ducati w budowie wyścigowych V2 klasy Superbike. Choć podobieństwo założeń konstrukcyjnych w przypadku obu producentów wręcz bije po oczach, z pewnością KTM długo jeszcze nie będzie w stanie zagrozić pozycji fabryki z Bolonii jeśli chodzi o rangę marki, wyniki sportowe oraz postrzeganie klientów.

NAS Analytics TAG

Czy koncern z Mattighoffen ma zatem szansę „od zaraz" konkurować z dopracowanymi do perfekcji litrami japońskiej wielkiej czwórki? Tutaj pole manewru Austriacy mają znacznie większe. Skok kursu jena w stosunku do euro i dolara uczynił drogie dotychczas maszyny KTMa atrakcyjnymi cenowo. Tego jeszcze nie było! Ale przecież nie chodzi wyłącznie o kasę. RC8 i RC8R są po prostu świetnymi motocyklami. To w zestawieniu z nowymi cennikami wskazuje na to, że zarówno Włosi jak i Japończycy już teraz czują na plecach lekko zalatujący Jagerbombą oddech Austriaków.

W prezentowanym wam zestawieniu KTM RC8 z pewnością można traktować jako swego rodzaju protoplastę tego, czym jest obecnie RC8R. Ubiegłoroczny debiutant to maszyna, która da frajdę obcowania z dużym sportowym V2 każdemu entuzjaście motocykli sportowych. To motocykl, który sprawdzi się w codziennym użytkowaniu oraz w czasie treningowych wypadów na tor. W konfrontacji z wyścigową konkurencją RC8 nie ma jednak większych szans, głównie z uwagi na niedostateczną moc.

Dla tych, którzy nie lubią chodzić na kompromisy oraz tych, którzy o startach w wyścigach myślą poważnie rozwiązaniem będzie RC8R. Dostatek mocy, którą i tak można podnieść, bardzo stabilne zawieszenie, niska masa oraz świetna geometria podwozia - model R w odpowiednich rękach będzie bardzo trudny do pokonania na torze.

Bliźniacy dwujajowi

Gdyby nie inne malowanie, rozróżnienie na parkingu modeli RC8 i RC8R byłoby kłopotliwym zadaniem nawet dla pracowników KTMa. Nie zmienia to jednak faktu, że obie te maszyny to tak naprawdę wyraźnie różne motocykle. Spokojniejszy bliźniak sprawdzi się na ulicach, a przy cenie 54 000 zł jest jedną z najtańszych, a jednocześnie najbardziej dopasionych opcji w swojej klasie. Jeśli chciałbyś mieć sportową widlastą dwójkę, to masz przed oczami świetną ofertę. Jeśli tylko nie zamierzasz walczyć wyczynowo o najwyższe trofea na torze, to napinanie się na model R nie bardzo ma sens.

Straszniejszy bliźniak w czarno-białym malowaniu to bestia zbudowana z myślą o zawodach i zagorzałych miłośnikach wyścigów. Drobne 22 tysiące, jakie trzeba dopłacić za ten sprzęt, to przy kosztach rywalizacji w sportach motorowych ledwo zauważalny detal. Pytanie kiedy w końcu zobaczymy te maszyny w naszych krajowych rozgrywkach!?

Dane techniczne:

silnik prawa strona ktm rc8 2008 test tor panoniaring a mg 0039
lewa strona silnika ktm rc8 2008 test tor panoniaring a mg 0051
tarcza hamulcowa przod ktm rc8 2008 test tor panoniaring a mg 0042
tylna tarcza hamulcowa ktm rc8 2008 test tor panoniaring a mg 0044
prawa strona silnika ktm rc8r 2009 test tor panoniaring a mg 0066
silnik lewa strona ktm rc8r 2009 test tor panoniaring a mg 0075
przednie hamulce ktm rc8r 2009 test tor panoniaring a mg 0064
tarcza hamulcowa tylna ktm rc8r 2009 test tor panoniaring a mg 0067

RC8 RC8R
Układ napędowy
Typ silnika 2-cylindrowy, 4-suwowy, V 75° 2-cylindrowy, 4-suwowy, V 75°
Pojemność skokowa 1148 cc 1195 cc
Średnica cylindra x skok tłoka 103 x 69 mm 105 x 69 mm
Moc (homologowana) 113.8 kW @ 10000 obr / min 125 kW @ 10250 obr / min
Moment obrotowy 120 Nm @ 8000 obr / min 123 Nm @ 8000 obr / min
Stopień sprężania 12.5:1 13.5:1
Rozruch i akumulator Starter elektryczny /12 V 11.2 Ah Starter elektryczny /12 V 11.2 Ah
Skrzynia biegów 6-biegowa 6-biegowa
Zasilanie Układ wtryskowy Keihin EFI (średnica gardzieli 52 mm) Układ wtryskowy Keihin EFI (średnica gardzieli 52 mm)
Rozrząd 4 zawory na cylinder / DOHC 4 zawory na cylinder / DOHC
Smarowanie Ciśnieniowe, dwie pompy obiegowe Ciśnieniowe, trzy pompy obiegowe
Olej Motorex, syntetyczny, SAE 10W-50 Motorex, syntetyczny, SAE 10W-50
Przełożenie wstępne 40:76 40:76
Przełożenie końcowe 17:37 17:37
Chłodzenie Cieczą Cieczą
Sprzęgło Wielotarczowe, mokre, sterowane hydraulicznie Wielotarczowe, mokre, sterowane hydraulicznie
Sterowanie silnikiem Układ Keihin EMS Układ Keihin EMS
Podwozie
Rama Rurowa, ze stali chromowo-molibdenowej, malowana proszkowo Rurowa, ze stali chromowo-molibdenowej, malowana proszkowo
Rama pomocnicza Aluminiowa Aluminiowa
Kierownica Typu clip-on, aluminiowa Typu clip-on, aluminiowa
Zawieszenie przód WP-USD Ø 43 mm WP-USD Ø 43 mm
Zawieszenie tył WP-Monoshock WP-Monoshock
Skok zawieszeń przód / tył 120/125 mm 120/120 mm
Hamulec przedni 2 x zacisk Monoblock Brembo czerotłoczkowy, mocowany radialnie, tarcze 320 mm 2 x zacisk Monoblock Brembo czerotłoczkowy, mocowany radialnie, tarcze 320 mm
Hamulec tylny Dwutłoczkowy zacisk Brembo, tarcza 220 mm Dwutłoczkowy zacisk Brembo, tarcza 220 mm
Obręcze kół, przód / tył Kute aluminiowe 3.5 x 17"; 6 x 17" Kute aluminiowe 3.5 x 17"; 6 x 17"
Opony przód / tył 120/70 ZR 17; 190/55 ZR 17 120/70 ZR 17; 190/55 ZR 17
Łańcuch X-ring 5/8 x 5/16" X-ring 5/8 x 5/16"
Układ wydechowy Wykonany ze stali nierdzewnej, z katalizatorem Wykonany ze stali nierdzewnej, z katalizatorem
Kąt główki ramy 66.7° 66.7°
Wyprzedzenie 90/92 mm 97 mm
Rozstaw kół 1430 mm 1425 mm
Prześwit (nieobciążony) 110 mm 110 mm
Wysokość siedzenia 805/825 mm 805/825 mm
Pojemność baku Około 16,5 litra / 3,5 litra rezerwy Około 16,5 litra / 3,5 litra rezerwy
Waga, bez paliwa około 184 kg Około 182 kg
30074 RC8 piston 1024 30076 RC8 Valves 1024 30089 RC8 injection 1024 30075 RC8 clutch and gearbox 1024
zebatka tylna ktm rc8r 2009 test tor panoniaring a mg 0077 30065 RC8 Cylinder head view 30079 RC8 cylinder head 1024 Regulacja mimosrodem RC8R
 
NAS Analytics TAG

Komentarze 7
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    na górê