KTM EXC-F350 i Husqvarna TE310 - ze wskazaniem na Huskê
« Poprzednia strona strony: 1 2 3 4
Ustalmy to na samym początku. Oba prezentowane motocykle to bardzo dobre maszyny. W obu przypadkach klient otrzymuje topową offroadówkę, która dla amatorów będzie świetnym kompanem na weekendowe wypady w teren, a dla profesjonalisty solidną bazą dla startów w rajdach.
Choć silnik KTMa jest nieco silniejszy, to włoski jednocylindrowiec chętniej oddaje moc i łatwiej wkręca się na obroty. Porównywalna ergonomia, porządne podwozia umożliwiają wypad nawet w najtrudniejszy teren, choć w przypadku Huski ustawienia w standardzie są nieco lepsze. Wykończenie detali i więcej gadżetów to plus KTMa, choć Husqvarna w ostatnich latach podciągnęła się w tym temacie w sposób wyraźny. Oba motocykle dają ogromną przyjemność z przedzierania się przez chaszcze, kopania się w piasku i taplania w błocie. Brzmi jak remis? Niekoniecznie.
Huskę w chwili obecnej kupić można (uwaga – właśnie jest promocja!) za niecałe 28 tysięcy. Tymczasem na austriacką maszynę wybecelować trzeba aż 36 tysięcy polskich złotych. To całe 8 tysięcy różnicy, a oba te motocykle swoimi parametrami technicznymi z pewnością nie różnią się aż o tyle, jeśli w ogóle można mówić o różnicach. Prawdą jest natomiast, że Włosi dopiero pracują na renomę, jaką przez lata wypracował sobie KTM i choć idzie im coraz lepiej, to pozycja KTMa jako lidera w najbliższym czasie wydaje się niezagrożona. Właśnie dlatego to wy sami musicie zdecydować na ile istotna jest dla was marka i zaufanie do niej, bo pojedynek między oboma prezentowanymi motocyklami dla ogromnej większości motocyklistów rozstrzygnie się właśnie na tej płaszczyźnie.
Za pomoc w realizacji materiału dziękujemy Łukaszowi Filipkowi z firmy Autokompleks.
« Poprzednia strona strony: 1 2 3 4
|
Komentarze 13
Poka¿ wszystkie komentarzeNo nie pomagaj± te testy.Jestem na etapie wyboru moto. Do tej pory my¶la³em o EXC 250 2T lub w³a¶nie EXC-F 350. Moja waga to ok 80-85 kg co przy miêkkim zawiasie KTM-a mo¿e byæ s³abe. Niestety w ...
OdpowiedzJesli bedziesz latal regularnie to waga szybko bedzie blizej 80:D Ja bym poszedl w kierunku 4t. Moim zdaniem zdecydowanie latwiej sie nauczyc na takich maszynach. 2t mimo mniejszej pojemnosci to juz duzo wiekszy wariat niz 350 4t, a uweiz mi, ze w terenie te "glupie" 50km potrafi ostro sponiewierac, a co za tym idzie mozna sie szybko zniechecic.
OdpowiedzW zasadzie masz racjê ale to nie bêdzie moje pierwsze moto. Kilka kilogramów temu ;) mia³em KTM LC2 125. Moc ok 30 km przy wadze 120kg. Ogarnia³em go ca³kowicie wiêc myslê ¿e z EXC 250 te¿ dam radê. Na pocz±tku mo¿na zapodaæ ³agodn± mapê zap³onu i sprê¿ynkê w wylocie spalin. W miare postêpów zmieniamy moto w ma³± bestiê. Poza tym ja, najbardziej lubiê popylaæ na krótkiej, znanej mi trasie, gdzie doskonalê ka¿dy znany zakrêt i hopkê. tzn moto idzie ogniem( czyli wykorzystujê górê obrotów tak, mi³± 2T). Wypady w las i pola te¿ s± ok ale tam ju¿ nie szalejê za mocno(wypad zza górki wprost pod samochód grzybiarzy do dzi¶ mi siê ¶ni:(. Jest jeszcze jedno co uwielbiam w 2T a niezbyt w 4T- D¬WIÊK który w 2T przyprawia o gêsi± skórê. Reasumuj±c, do planowanej daty zakupu jeszcze 5 miesiecy, co oznacza zapewne 20-to krotn± zmanê decyzji;)
OdpowiedzNo i bardzo s³usznie. 2T to najlepsze enduro, zje¼dzi³em na EXC250 kawa³ ¶wiata i nigdy nie zawiód³, no i koszty utrzymania du¿o ni¿sze.
OdpowiedzNie rozumiem czym sie tak podniecacie. To ze wyrównuje sie poziom jako¶ci marek to chyba co¶ normalnego. To samo jest w autach, kiedys francuzy, fiaty i koreañce obchodzilo siê szerokim ³ukiem a ...
OdpowiedzKolego, co pomykasz na Kawasaki nie stresuj siê wypowiedziami w artykule przecie¿ wiadomo, ¿e redakcja Scigacza zawsze tylko ho³ubi markê KTM. Ale przecie¿ Wiesz, kto nie daje sobie rady w lesie ...
OdpowiedzPewnie, niech spokojnie skupi sie na kolejnym remoncie KXa :D
OdpowiedzJestem sam w szoku, ale potwierdzaj± to wyniki Mistrzostw ¦wiata Enduro praktycznie E1 i E2 nale¿± do marki Husqvarna. Widaæ, ¿e niemiecka dyscyplina i w³oski temperament wyszed³ na dobre. A ...
OdpowiedzJe¶li chodzi o Huske 310 mia³em przyjemno¶æ troszkê tym motorem po¶migaæ . Naprawdê super motor ¿ywy i dynamiczny a do tego zawieszenie w tym motocyklu to poezja full wypas!!! Naprawdê to nie ta...
OdpowiedzCh³opaki, nie ma co sie stresowaæ, nie tylko wam wkladaja fabrycznei kibel. Na szosie jest to samo, motocykle niby sportowe, ale jak chcesz jezdzic po torze to fabryczny zawias od razu leci do ...
Odpowiedz