KTM 390 Duke ze sprzęgłem antyhoppingowym
Pod koniec zeszłego roku informowaliśmy o możliwości dodania przez KTM-a do długiej listy wyposażenia modeli 390 Duke i RC 390 sprzęgła antyhoppingowego. Indyjskie media potwierdzają, że od 2015 roku naked bike austriackiej marki w standardzie będzie wyposażony w takie rozwiązanie.
Jak podaje indyjski portal Autocar, modele 2015 KTM-a 390 Duke zostały wyposażone w sprzęgło antyhoppingowe. Informacje pochodzą bezpośrednio o dealerów marki. Zgadzałoby się to z zeszłorocznymi przeciekami, mimo, że wstępnie mówiono o modelu RC 390. Z drugiej strony, RC i Duke dzielą ze sobą bardzo wiele, więc dla nikogo nie byłoby szokiem jeśli antyhopping znalazłby się także w RC.
W Indiach coraz większy nacisk kładzie się na bezpieczeństwo. Lokalne media podają, że rząd pracuje nad obowiązkiem instalowania ABS-u w motocyklach o pojemności od 125cc wzwyż. W świetle tego decyzja KTM-a wydaje się logiczna. Austriacy promują swoje pojazdy jako produkty premium - wszystkie modele posiadają w ABS w standardzie, dlatego sprzęgło antyhoppingowe z perspektywy potencjalnego klienta byłoby kolejnym argumentem "za". Dodatkowo, jeśli powstanie klasa Supersport 300, KTM na pewno będzie chciał posiadać dobrze wyposażoną w standardzie bazę do ścigania.
Łatwo przewidzieć, że jeśli produkowane w Indiach modele oparte o jednostkę 390 dostały sprzęgło antyhoppingowe, rozwiązanie dotrze także do motocykli oferowanych w Europie. Na chwilę obecną pozostaje nam czekać na oficjalne stanowisko KTM-a w tej sprawie.
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze