KTM 1290 Super Adventure R kontra reszta świata
Kupując motocykl kierujemy się różnymi aspektami. Dla jednych najważniejsza jest marka, dla drugich wygląd, wyposażenie, osiągi, koszty utrzymania, czy choćby awaryjność. Jak więc wypada KTM 1290 Super Adventure R wśród konkurencji?
Tak brzydki, że aż ładny
Wygląd to zawsze kwestia gustu i indywidualny wybór każdego motocyklisty. KTM 1290 Super Adventure R z całą pewnością jest w tej kwestii wyjątkowy i nie można go pomylić z żadnym innym motocyklem. Głowa przypominającego potwora z filmu „Alien” i dużo pomarańczowego koloru wyróżniają austriackiego turystyka z tłumu setek innych modeli dostępnych na rynku.
Wyposażenie
W tym wypadku KTM 1290 Super Adventure R plasuje się zdecydowanie na czele stawki, a przy konfigurowaniu motocykla możemy go wyposażyć w praktycznie wszystkie możliwe dodatki dostępne dla nowoczesnych motocykli. Kufry, dodatkowe oświetlenie, podgrzewane manetki, wydechy, stelaże i wiele innych części i gadżetów, które mogą sprawić, że motocykl będzie bezpieczniejszy, wygodniejszy i ładniejszy. Sam wyliczyłem 183 dodatkowe opcje wyposażenia w ofercie KTM Power Parts dedykowane do naszego testowego modelu.
Silny jak Terminator
Nasz KTM 1290 Super Adventure R ma austriackie pochodzenie, tak samo jak legendarny Mister Universum, wspaniały aktor kina akcji i w końcu polityk – Arnold Schwarzenegger. KTM i Arnold mają naprawdę wiele wspólnych cech. Siła, niezawodność, wytrwałość i niepowtarzalność. Terminator jest przecież niepokonany.
Zobaczmy, jak prezentuje się nasz motocykl na tle największych konkurentów. Do tego porównania wykorzystam metodę bardzo popularną na warszawskim Mordorze i wstukam cyferki w tabelkę.
KTM 1290 Super Adventure R | Ducati Multistrada 1260 Enduro | BMW R1250GS Adventure | Honda CRF1000F Africa Twin Adventure Sport | |
Pojemność silnika | 1301 ccm | 1262 ccm | 1254 ccm | 998 ccm |
Moc silnika | 160 KM | 158 KM | 136 KM | 95,2 KM |
Moment obrotowy | 140 Nm | 128 Nm | 143 Nm | 99 Nm |
Układ silnika | 2 cylindrowy, V75° | Testastretta DVT, L2 | 2 cylindrowy boxer | 2 cylindrowy, rzędowy |
Spalanie | 5,52 l/100 km | 5,5 l/100 km | 4,75 l/100km | 4,7 l/100km |
Pojemność zbiornika paliwa | 23 litry (w tym rezerwa 3,5 litra) | 30 litrów | 30 litrów (w tym rezerwa 4 litry) | 24,2 litry |
Wysokość siedzenia | 890 mm | 860 mm | 890 mm | 900 - 920 mm |
Skok zawieszenia | Przód - 220mm / Tył – 220mm | Przód - 185mm / Tył – 185mm | Przód – 210 mm / Tył – 220 mm | Przód – 252 mm/ Tył – 240 mm |
Prześwit | 250 mm | 112 mm | 220 mm | 270 mm |
Waga | 217 kg na sucho | 225 kg na sucho | 249kg gotowy do jazdy | 243 kg |
Tarcze hamulcowe przód / tył | 320mm / 267 mmBrembo | 320mm / 265 mmBrembo | 305mm / 276 mmBMW | 310 mm / 256 mm |
Rozmiar opon | 90/90 R 21 – 150/70 R 18Pirelli Scorpion Trial II | 120/70 R19 - 170/60 R17Pirelli Scorpion Rally | 120/70 R 19 - 170/60 R 17 Michelin Anakee | 90/90 R 21 – 150/70 R 18Dunlop Trailmax |
Napęd | Łańcuch | Łańcuch | Wał | Łańcuch |
Rama | Kratownicowa z rur chromowo-molibdenowych | Kratownicowa stalowa | Dwuczęściowa, skręcana | Stalowa |
Elektronika | Bosch | Bosch | BMW | Honda |
Interwał serwisowy | 15 000 km | 15 000 km | 10 000 km | 12 000 km |
Cena od: | 75 899 PLN | 98 900 PLN | 75 200 PLN | 64 600 PLN |
Tak wygląda porównanie parametrów podanych przez producentów , gdzie brak typowych dla motocykli sportowych wartości przyspieszenia do setki, czy prędkości maksymalnych, co akurat w turystyce nie jest najważniejsze.
Jeżdżąc po drogach Polski i Czech udało mi się nakręcić KTM 1290 Super Adventure R już prawie 5000 kilometrów i muszę stwierdzić, że nawet przez chwilę przyspieszenia, elastyczności, ani prędkości mi nie brakowało, a czasem wręcz trzeba trochę odpuścić. Czy coś bym w nim zmienił? I tak i nie, gdyż ładnie brzmiący wydech byłby trochę uciążliwy w trasie, a opony z kostką wykorzystałbym w dość wąskim zakresie robionych przeze mnie tras, więc raczej pozostawiłbym KTMa w niezmienionej formie.
Jeśli więc potrzebujesz motocykla stworzonego do dalekiej turystyki, nie zawsze po równych drogach i masz chęć poczuć się czasem jak Taddy Błażusiak, wybór jest oczywisty. Kieruj się do salonu, testuj, przekonaj swoją Panią i ciesz się własnym KTM 1290 Super Adventure R. Pani też będzie zadowolona, gdyż poziom komfortu na tylnej kanapie jest naprawdę wysoki, tak przynajmniej słyszałem.
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarzeDlaczego daliście to tego zestawnia KTM 1290 Super Adventure R ani zwykła 1290
OdpowiedzKolego weź pod uwagę, że w zestawieniu konkurencja też jest w bardziej dopasionych wersjach.
Odpowiedz