Jak dbać o wizjer i pinlock
Dbanie o wizjer i pinlock to rzecz, która spędza sen z powiek wielu motocyklistów, a zwłaszcza tych jeżdżących również w kiepskich warunkach atmosferycznych. Co można zrobić żeby wydłużyć żywotność tych dwóch elementów?
1. Częste mycie wydłuża życie
Nie będziemy tu omawiać rytuału czyszczenia, ponieważ każdy ma swoją technikę i kolejność wykonywania czynności. Jest jednak kilka uniwersalnych prawd. Przede wszystkim wizjer i pinlock najlepiej czyścić pobieżnie po zakończeniu dnia jazdy. Oprócz tego warto, na przykład raz w tygodniu, wygospodarować dłuższą chwilę i dokładnie wyczyścić oba elementy.
2. Alkohol szkodzi
Jeżeli chodzi o chemię, to najlepiej unikać mocnych środków chemicznych stosowanych do mycia okien czy luster. Alkohol, ocet i rozpuszczalniki również nie wchodzą w grę. Najlepiej użyć specjalnych środków, które są dostępne w sklepach motocyklowych.
3. Odpowiednie narzędzia gwarancją sukcesu
W parze z odpowiednią chemią powinny iść odpowiednie narzędzia - tutaj polecamy miękkie ścierki z mikrofibry oraz waciki kosmetyczne. Warto również zadbać o higienę okolic wizjera, a zwłaszcza okalającej go uszczelki oraz samego mechanizmu - tutaj możemy użyć klasycznych patyczków kosmetycznych.
4. Profilaktyka pinlocka
Ta kwestia dotyczy przede wszystkim pinlocka. Przede wszystkim warto odpowiednio wyregulować śruby mocujące. Pinlock powinien szczelnie przylegać do wizjera. Zapobiegnie to gromadzeniu się kurzu i parowaniu.
Drugi punkt programu profilaktyki może być trudny do zrealizowania, szczególnie w ciepłe dni. Nie powinno się jeździć z podniesionym wizjerem. Pył i kurz z drogi mogą doprowadzić do powstania mikrouszkodzeń oraz zarysowań pinlocka, co skutecznie skróci jego żywotność.
5. (Nie)pewny chwyt
Ufamy, że nasi czytelnicy nie mają aż tak szalonych pomysłów, ale na wszelki wypadek wspomnimy o tym, jak dzierżyć kask w dłoni. Przede wszystkim pod żadnym pozorem nie należy przenosić go trzymając za otwarty wizjer. Większym barbarzyństwem jest tylko czyszczenie wizjera suchym, szorstkim ręcznikiem papierowym albo rysowanie śrubokrętem.
Podobnie sprawa ma się z otwieraniem wizjera. Ten zawsze posiada specjalną wypustkę, którą należy podważyć palcem i voila - można podnieść wizjer. Podobnie sprawa ma się z zamykaniem go - tu możemy albo użyć wypustki albo opuścić wizjer naciskając na górną krawędź.
Stan wizjera i pinlocka ma duży wpływ na bezpieczną jazdę. Choć powyższe wskazówki są proste, to wiele osób o nich zapomina, a tak niewiele trzeba żeby te dwa elementy żyły razem długo i szczęśliwie.
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarze''Nie nalezy rysowac wizjera srubokretem'' - no nie pierdol?! buahah
OdpowiedzTepa cipko czytac ze zrozumieniem nie nauczyli ? Szkoda
Odpowiedz