tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Husqvarna SM 450RR - tylko i wy³±cznie na tor
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Husqvarna Supermoto – nowości 2008

2008.03.05 Michał "Sabathius" Bożałek

NAS Analytics TAG

strony: 1 2 3 4 5 6

Husqvarna SM 450RR - tylko i wyłącznie na tor

No tak... jak tu opisać takiego potwora. Husqvarna SM 450 RR została stworzona tylko i wyłącznie na tor, nie posiada homologacji. Z ogromną mocą, wagą 112 kg (tyle, co SM 125S!) i hamulcami niemalże wbijającymi pazury w asfalt nie jest motocyklem dla normalnego śmiertelnika. Chyba nie musze wspominać, że motocykl ten nigdy nie widział opon innych, niż slicki. Dodatkowo po raz pierwszy zastosowano tutaj rozwiązanie bezdętkowe.

Jest to dokładna replika maszyny Adrien Chareyre, aktualnego mistrza świata klasy S1. Niestety muszę zmartwić wszystkich entuzjastów ścigania, którzy mają wolne 46 kPLN. Huska wyprodukowała 100 egzemplarzy i niestety żaden nie trafił do Polski. Alberto De Bernardi odpowiedzialny za marketing Husqvarny odpowiedział mi tak na pytanie o dostępność tego modelu: "SM 450 RR rozeszła się jak ciepłe bułeczki. Chyba będziecie musieli poczekać, aż w 2008 znowu zdobędziemy mistrzostwo. Wtedy wypuścimy kolejną wspaniałą maszynkę do ścigania, ale to już będzie całkiem nowy motocykl."

NAS Analytics TAG

O świetnej ergonomii motocykla nawet nie wspominam, jako że jest to dokładna replika motocykla który wygrał mistrzostwo świata w ubiegłym roku. Po prostu usiądźcie, a uwierzycie, że to co serwują wam włoscy inżynierowie to jest właśnie "to coś". Dominującym kolorem plastików jest czerń, aczkolwiek znów mamy akcenty czerwone i białe. Siedzenie ma charakterystyczne wgłębienie sugerujące poprawną pozycję jeźdźcowi.

Główka ramy jest regulowana, półki widelca wykonane zostały z Ergalu, a gruby trzpień z aluminium. Hamulec, to topowy model Brembo, radialny zacisk, tarcza 5x320 mm, nadwymiarowa pompa 16x16. Zawieszenie to oczywiście Marzocchi + Sachs. Dla porządku dodam, że jest ono w pełni regulowane, z fabrycznym ustawieniem identycznym z tym mistrza świata. Silnik potrafi wyczarować około 75 koni mechanicznych z 449 cm sześciennych pojemności! Aby tak potężną moc przełożyć na asfalt, mamy do dyspozycji 6 stopniową skrzynię biegów i brakujące u mniej radykalnego rodzeństwa sprzęgło anty-hoppingowe STM. Dwa tytanowe wydechy "Arrow" nadają bardzo groźny wygląd tej i tak przerażającej bestii. Do tego wszystkiego dostajemy kilka akcesoriów takich jak: wyścigowy side-stand, zapasowe łożyska, krótsze klamki, osłony na ręce.

Tym motocyklem nie da się normalnie jeździć. Kropka. Bardzo mi przykro, takie jest moje zdanie. Nadaje się on jedynie i wyłącznie do...(wdech)...zapierdzielania jak dziki, tarcia piętami i łokciami po asfalcie, morderczych dohamowań i atomowych wystrzałów na wyjściu (uff....). Chyba i tak zbyt delikatnie opisałem moje wrażenia z jazdy. A było to tak...

Adrien Chareyre dosiadł swoją 450RR, ja siadłem na drugą identyczną i pojechaliśmy... To znaczy on pojechał, a ja z gracją karpia wyjętego w wigilię z wanny, próbowałem dojść jak tym potworem się jeździ. Nie występuje tu problem z poderwaniem przedniego koła do góry. Problem jest, aby tego nie robić. I to niezależnie na jakim lecisz biegu. Obute w dunlopowskie slicki, w rękach braci Chereyre lub Gerarda Delepine motocykle tworzyły perfekcyjną demonstrację harmonii człowieka z maszyną. Zawieszenie jest zestrojone bardzo twardo, motocykl hamuje wręcz w miejscu. Użyteczny zakres obrotów znajduje się bardzo wysoko, a moc niesiona na asfalt przez tylne koło jest oszałamiająca. Skrzynia biegów w rzeczonym motocyklu była bardzo twarda, o krótkim skoku dźwigni. Anty-hopping umila nawet najszybsze redukcje przy ekstremalnych hamowaniach. Zresztą trudno o inne hamowania na tym motocyklu.

Podsumowując, to nie motocykl, to maszyna do zabijania. Zabijania własnych złudzeń, że potrafisz wykorzystać jej wszystkie możliwości.

Dane techniczne:

Model SM450RR
Typ silnika: czterosuwowy, jednocylindrowy, czterozaworowy
Pojemność [cm3]: 449
Średnica tłoka [mm]: 97
Skok tłoka [mm]: 60,76
Ilość biegów: 6
Rozruch: elektryczny
Chłodzenie: ciecz
Hamulec przedni: tarczowy 320mm
Hamulec tylny: tarczowy 240mm
Przednie zawieszenie: upside-down, olejowe, 50 mm
Tylne zawieszenie: progresywne typu: "soft damp"
Przednie koło: 120/70-16,5"
Tylne koło: 170/55-17"
Masa [kg]: 117,5
Roztaw osi [mm]: 1445
Minimalny prześwit [mm]: 245
Wysokość siodła [mm]: 905
Pojemność zbiornika paliwa [l]: 7,2
Cena (PLN): brak dostępności modelu
Importer: P.U.H. Mleczek
32-400 Myślenice
ul. Sobieskiego 40 g
tel. 12/274 00 04
info@husqvarna-motocykle.pl

Przejdź do strony z opisem:

zarket na Husqvarnie SM 450RR
testujemy Husqvarne SM 450RR
Husqvarna SM 450RR w tescie
Husqvarna 450RR na torze supermoto
supermoto husqva w tescie scigacz pl
Husqvarna SM 450RR na winklu
Husqvarna SM 450RR
prawy profil SM 450RR tor wyscigowy SM 450RR
Husqvarna SM 450RR pozuje tylem Husqvarna SM 450RR pozuje przodem
plastiki hisqvy z bliska siedzenie SM 450RR
siedzenie husqva z bliska manetka Husqvarna SM 450RR
podwojny wydech SM 450RR tlumik Husqvarna SM 450RR
przednie kolo Husqvarna SM 450RR hebel Husqvarna SM 450RR
wachacz i hamulec Husqvarna SM 450RR tylnie kolo Husqvarna SM 450RR
manetka z oslonka Husqvarna SM 450RR oslona silnika Husqvarna
silnik z bliska podwozie Husqvarna SM 450RR
silnik supermoto 450RR serce z bliska SM 450RR
serce Husqvarny SM 450RR sterowanie z bliska
NAS Analytics TAG

Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    na górê