Honda pracuje nad cruiserem ze skrzynią DCT
Jeden z ujawnionych patentów Hondy zdradza plany wprowadzenia dwusprzęgłowej skrzyni DCT do segmentu cruiserów. Wariant ten miałby się pojawić w oferowanym za oceanem modelu VT1300CX.
Automatyczna skrzynia biegów, zespolona z podwójnym sprzęgłem to popularne rozwiązanie w świecie samochodów. Jednak masa i poziom skomplikowania tej konstrukcji sprawia, że na gruncie motocyklowym stosuje go do tej pory tylko Honda. Robi to za to z wielkim sukcesem - skrzynie DCT montowane są już w szerokiej gamie modeli. Są to motocykl z rodziny NC, VFR, Africa Twin, a ostatnio najnowszy Gold Wing.
Jak sugerują ujawnione ostatnio dokumenty patentowe, kolejnym modelem z tym rozwiązaniem będzie klasyczny VT1300CX, znany również jako Fury. Jest to dobra wiadomość głównie dla naszych amerykańskich kolegów, gdyż w Europie Honda już kilka lat temu na dobre porzuciła ten segment motocykli.
Byłoby to pierwsze podejście do sprzęgnięcia skrzyni DCT z silnikiem widlastym. Zastanawiamy się tylko, czy klient na tego typu motocykl nie jest zbyt przywiązany do klasycznych rozwiązań? W końcu jednym z elementów doświadczenia jazdy cruiserem lub chopperem jest pewna surowość mechanizmów. Z drugiej strony na pewno nie zabraknie statecznych motocyklistów, którzy pragną cieszyć się niczym nie zmąconym płynięciem po amerykańskich autostradach.
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarzeNiestety, skrzynia DCT nie jest taka bezawaryjna jak się wydaje. Układ skomplikowany, sporo elektroniki i są często problemy z wykryciem usterek w VFR, NC-kach i Africa Twin. Powinni polepszyć ...
Odpowiedza ja słyszałem ze jest bezawaryjna
OdpowiedzJa też słyszałem i co prawda w większości problemów nie ma, to spotkałem przypadki awarii skrzyń DCT. I do tego problemy w diagnostyce przyczyn usterek.
Odpowiedz