tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Honda TRX 680 Rincon
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Honda TRX 680 Rincon

Autor: Eristof 2009.03.06, 16:47 1 Drukuj

Kątem oka

Największy quad przeprawowy w ofercie handlowej Hondy wyróżnia na tle konkurentów z „wielkiej czwórki" przede wszystkim wymiarami. W zestawieniu z Kawasaki czterokołowa Honda jest od niej o 82 mm krótsza, 23 mm szersza i 26 mm niższa, co rzuca się szczególnie w oczy, gdy oba pojazdy postawimy obok siebie. Sylwetka nadwozia Rincona jest zgrabna i smukła. Krawędzie błotników zakończono wymiennymi fartuchami przeciwbłotnymi, które wykonano z elastycznego tworzywa sztucznego. Dzięki temu nie musimy obawiać się, że każda wywrotka będzie wiązać się z ich pęknięciem i wymianą. Przednie lampy dużego TRXa, w odróżnieniu od mniejszego Foremana nie są osłonięte dodatkowymi rurami. Jednak to dodatek bardzo rzadko spotykany w fabrycznych pojazdach. Informacje takie jak prędkość, przebieg, przejechana odległość między określonymi punktami podróży, poziom paliwa, rodzaj napędu, czy chociażby godzinę znajdziemy na kokpicie wyposażonym w wyświetlacz LCD oraz tradycyjne kontrolki.

NAS Analytics TAG

Organy wewnętrzne

Pod względem mocy silnika Rincon jest gdzieś na szarym końcu stawki quadów przeprawowych. Sami przyznacie -  33,5 KM przy 6000 obr/min z pojemności 675 cm3 nie jest rewelacyjnym wynikiem. Wielu z was może powiedzieć, że to bardzo kiepski wynik, co nie będzie kłamstwem. Większą o 2,5 KM wydolnością może pochwalić się Kymco MXU 500, które należy do pojazdów ze średniej półki. W przypadku terenowych przepraw parametrem dużo ważniejszym od mocy jest moment obrotowy, którego dużej Hondzie nie brakuje. Umieszczony wzdłużnie, jednocylindrowy, czterosuwowy, chłodzony cieczą silnik zapewnia 50,1 Nm przy 5000 obr/min. Przeniesienie napędu odbywa się za pośrednictwem w pełni automatycznej trzystopniowej skrzyni biegów z przekładnią hydrokinetyczną oraz dodatkowym biegiem wstecznym. Nie musimy jednak godzić się na jazdę w pełnym automacie. Po przełączeniu przekładni w tryb pracy ESP (Electric Shift Program) samodzielnie dokonujemy zmiany biegów, wciskając odpowiednie przyciski znajdujące się pod kciukiem lewej ręki. Szczelne zamknięcie i brak paska napędowego ogranicza obsługę skrzyni biegów jedynie do kontroli poziomu i regularnej wymiany znajdującego się w niej oleju.

W praktyce

Wiele pozytywnych opinii na temat Hondy TRX 680, jakie wielokrotnie słyszałem od użytkowników tych pojazdów oraz własne doświadczenia z modelem TRX 500 Foreman sprawiły, że oczekiwałem od Rincona tego wszystkiego, do czego przyzwyczaiła użytkowników Honda. Mnie osobiście ta marka przyzwyczaiła do wysokiej kultury pracy silnika, a także dużego komfortu jazdy. Nie rozczarowałem się. 680-tka prowadzi się świetnie. Silnik  rewelacyjnie ciągnie w  zakresie niskich oraz średnich obrotów i jest bardzo dobrze zestrojony z automatyczną skrzynią biegów. Układ kierowniczy, pomimo braku wspomagania pracuje lekko, co owocuje dużą poręcznością pojazdu. „Honda w terenie jest zwinna niczym żmija. Ma też nisko położony środek ciężkości i jest szeroka, dzięki czemu świetnie trzyma się podłoża podczas pokonywania trawersów" - powiedział Jacek Bujański. Przednie hamulce w postaci podwójnych tarcz o średnicy 180 mm z zaciskami dwutłoczkowymi bardzo dobrze wywiązują się z powierzonego im zadania. Ale pojedyncza tarcza z zaciskiem jednotłoczkowym z tyłu mogłaby działać lepiej. Niezależne zawieszenie o skoku 175 mm z przodu i 203 mm z tyłu działa poprawnie, choć podobnie, jak w Kawasaki potrafiło dobić przy pokonywaniu niektórych przeszkód. Jedyną poważniejszą dolegliwością quada Hondy jest brak stałej blokady dyferencjału kół przednich. „Honda zastąpiła klasyczną blokadę mechanizmem różnicowym SureTrac o podwyższonym tarciu wewnętrznym, który samodzielnie rozdziela moment obrotowy pomiędzy kołami. Osoby przyzwyczajone do zwykłej blokady „dyfra" na początku będą miały problem z pokonaniem niektórych przeszkód. Ale wprawieni użytkownicy Rincona potrafią  z pomocą dźwigni gazu oszukać system na swoją korzyść..." - skomentował Mr Quad.

Garść wniosków

Honda TRX 680 to doprawdy bardzo fajny quad. Jest stabilny, zwinny i łatwo się prowadzi. W przypadku zarówno rekreacyjnej, jak i ekstremalnej jazdy w terenie niska moc silnika działa właściwie na korzyść Rincona. Potrafi wybaczyć także wiele błędów, dzięki czemu pojazd przypadnie do gustu adeptom offroadowej rywalizacji. Moje słowa z pewnością potwierdzą dwie debiutantki tegorocznego rajdu Mamry Challenge, które do zawodów przystąpiły właśnie na Hondach TRX 680 Rincon.

Dane podstawowe:

Typ silnika Jednocylindrowy, czterosuwowy, chłodzony cieczą, umieszczony wzdłużnie z półsuchą misą olejową, OHV
Pojemność 675 cm3
Średnica x skok tłoka 102 x 82.6 mm
Stopień sprężania 9,2:1
Moc 33,5 KM przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 50,1 Nm przy 5000 obr/min
Układ zasilania elektroniczny wtrysk paliwa PGM-FI o średnicy gardzieli 40 mm
Starter Elektryczny i manualny
Skrzynia biegów Hydrokinetyczna przekładnia z trybami jazdy: Automatyczny / Sekwencja (Electric Shift Program) 3-stopniowa (+ wsteczny),
Napęd 2WD/4WD
Promień skrętu 3,3 m
Zawieszenie przód Niezależne, podwójne wahacze, skok 175 mm
Zawieszenie tył Niezależne, podwójne wahacze, skok 203 mm
Hamulce przód Podwójne, tarczowe o średnicy 180 mm, zaciski dwutłoczkowe
Hamulce tył Pojedynczy, tarczowy o średnicy 160 mm, zacisk jednotłoczkowy
Wymiary (dł./szer./wys) 2113/1189/1207 mm
Prześwit 254 mm
Rozstaw osi 1289 mm
Wysokość siedzenia 875 mm
Masa „na sucho" 277 kg
lampa tyl Honda Rincon
Honda Rincon prawa manetka
Honda rincon lewa manetka
Honda zawias
Rincon amortyzator
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
Honda Rincon skok
Eristof Honda Rincon TRX 680
podwojne Honda bujanski
Honda TRX 680 w terenie
Honda TRX 680 rincon Bujanski
Teren Honda Rincon Bujanski
Honda TRX 680 zjazd
Rincon teren
Jacek Bujanski Honda Rincon zjazd
Trawers honda rincon bujanski
TRX 680 rincon przod
TRX 680 tyl
Kokpit Honda TRX 680
Honda TRX 680 silnik
Honda TRX 680 reflektor przedni
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê