tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Honda TRX 500 FA Foreman
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Honda TRX 500 FA Foreman

Autor: Eristof 2008.09.17, 13:21 1 Drukuj

Czterokołowce Hondy, oznaczone przydomkiem „Foreman", produkowane są nie tylko po to, by pokonywać tereny nieosiągalne dla innych pojazdów, ale także w celu dostarczenia kierowcy mnóstwa frajdy i radości z jazdy. Takie też zadanie postawiono nowej Hondzie TRX 500 Foreman.

Wygląd

NAS Analytics TAG

Wygląd to pierwsza rzecz, jaka rzuca się w oczy i często decyduje o tym, czy w ogóle rozpatrzymy kupno danego pojazdu. Z pewnością wiedzą o tym projektanci Hondy, co widać już na pierwszy rzut oka. Sylwetka nadwozia jest zgrabna i smukła. Wszystkie elementy idealnie do siebie pasują, tworząc wspólnie swoistą bryłę. Przód, za sprawą reflektorów osłoniętych grubymi, stalowymi rurami oraz solidnego zderzaka budzi respekt. Dodatkowa przednia lampa na kierownicy ułatwia obserwowanie drogi podczas zakrętów. Hondzie nie brakuje również prezencji z pozycji kierowcy. Kokpit zawiera wyświetlacz LCD z wieloma ważnymi dla kierowcy informacjami, jak prędkość, obroty silnika, poziom paliwa itp.

Napęd 

Silnik Hondy TRX 500 to czterosuwowy singiel, z jednym wałkiem rozrządu o pojemności 475 cm3, który zasilany jest przez wtrysk paliwa. Maksymalna moc silnika osiągalna jest przy 6000 obr/min i wynosi 27,2 KM. Wynik ten jest aż o prawie 10 KM słabszy, niż u tajwańskiego konkurenta. Na szczególną uwagę zasługuje skrzynia biegów TRXa, która jest  wyposażona w system ESP. Siedząc za sterami Hondy możemy zdecydować, czy chcemy za pomocą przycisków własnoręcznie zmieniać przełożenia, czy też skrzynia biegów ma to robić za nas. Jest to bardzo ciekawe i wygodne rozwiązanie, które pozwala ćwiczyć technikę pokonywania trudnych przeszkód.

Zawias i heble

W Hondzie TRX 500 pochłanianie wszelkich nierówności powierzono podwójnemu, niezależnemu zawieszeniu z przodu oraz wahaczowi z pojedynczym amortyzatorem z tyłu. Skok zawieszeń z przodu i z tyłu jest taki sam i wynosi 170 mm. Za skutecznie zatrzymanie quada odpowiedzialne są podwójne, uszczelnione tarcze hamulcowe z przodu oraz uszczelniony bęben hamulcowy z tyłu. W celu poprawy skuteczności hamowania przedni hebel wyposażono w zintegrowany zgarniacz, którego zadaniem jest utrzymanie tarcz  w należytej czystości.

Wrażenia z jazdy

Za sterami Hondy TRX 500 Foreman jeździ się bardzo wygodnie i przyjemnie. Jest dobrze wyważona, nie trzęsie, a w zakręty wchodzi się z dziecinną łatwością. Zawieszenie bardzo dobrze radzi sobie z wszelkimi nierównościami terenu i zapewnia wysoki komfort jazdy. Na duży plus zasługują również hamulce Hondy. Są bardzo skuteczne i dobrze dozowalne, dzięki czemu czujemy się pewniej pokonując strome zjazdy, trawersy, czy też podjazdy. Silnik TRXa dobrze radzi sobie w dolnym i średnim zakresie obrotów, jednak w górnej skali obrotomierza Honda mogłaby być nieco mocniejsza. Co prawda, podczas rajdów przeprawowych wskazówka obrotomierza w quadach bardzo rzadko zbliża się do czerwonego pola, ale mogą się zdarzyć szybsze dojazdówki, gdzie przydałoby się nieco więcej mocy na szybsze pokonanie trasy.

Jakość i cena

Japoński czterokołowiec należy do arystokracji wśród quadów. Wszystkie elementy użyte do jego budowy pochodzą z wyższych półek i są bardzo dobrze spasowane. Zarówno estetyka quada, jak i walory jezdne prezentują sobą najwyższy poziom. Dla wielu nie jest to niczym nowym, gdyż od lat Honda przyzwyczaja nas do wygód, z którymi później ciężko się rozstać. Kwota, jaką należy przeznaczyć na Hondę TRX 500 Foreman to 32.900 zł, która na tego typu quada nie jest zbyt wygórowana.

W kilku słowach

Mówiąc najprościej, Honda TRX 500 Foreman to świetny quad, który bardzo dobrze wywiązuje się z powierzonych mu zadań. Ciężki teren nie jest dla TRXa niczym obcym. Ten sprzęt wie w jaki sposób ma sobie z nim radzić. Honda jest przy tym delikatna i subtelna, jeśli chodzi o obchodzenie się ze swoim kierowcą.  Nic dodać, nic ująć.

Dane techniczne:

Silnik
Typ Czterosuwowy , jednocylindrowy, OHV
Pojemność 475 cm3
Moc 27,2 KM przy 6000 obr/min
Moment obrotowy 37,9 Nm przy 5500 obr/min
Średnica i skok tłoka 92 x 71,5 mm
System zasilania w paliwo Wtrysk
Chłodzenie Ciecz
Rozrusznik Elektryczny
Pojemność zbiornika paliwa 16 L
Napęd 4WD/2WD
Skrzynia biegów Automatyczna z systemem ESP
Nadwozie
Konstrukcja Rama stalowa
Masa własna 271 kg
Długość całkowita 2109 mm
Szerokość całkowita 1188 mm
Wysokość całkowita 1181 mm
Prześwit 190 mm
Wysokość siedzenia 860 mm
Opony
Przód 25 x 8 - 12
Tył 24 x 10 -12
Hamulce
Przód Tarcza 2 x 180 mm, uszczelnione, ze zintegrowanym zgarniaczem
Tył Uszczelniony bęben
Majkowski przejazd przez bagno
Ola na Hondzie
Honda TRX 500 i Aleksandra
Honda Foreman 500
oslona lampy Honda
Honda TRX 500
honda TRX 500 lampa centralna
Honda TRX 500 kokpit kontrolki wyswietlacz
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
Honda TRX 500 i Mikulski
Majkowski testuje honde
Honda w wodzie
TRX 500 podjazd
Honda skok
Piotr Majkowski szybki przejazd przez wode
Honda Foreman 500 przod
Honda foreman kola
honda oprzyrzadowanie
Foreman 500 przelacznik rodzaju napedu
hamulec bebnowy honda
Honda Foreman zawieszenie kolo hamulec
pokretlo zmiany rodzaju jazdy honda trx 500
TRX 500 dzwignia skrzyni biegow
TRX 500 maska przod
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê