Honda TRX 500 FA Foreman
« Poprzednia strona strony: 1 2 3 4 Następna strona »
Czterokołowce Hondy, oznaczone przydomkiem „Foreman", produkowane są nie tylko po to, by pokonywać tereny nieosiągalne dla innych pojazdów, ale także w celu dostarczenia kierowcy mnóstwa frajdy i radości z jazdy. Takie też zadanie postawiono nowej Hondzie TRX 500 Foreman.
Wygląd
Wygląd to pierwsza rzecz, jaka rzuca się w oczy i często decyduje o tym, czy w ogóle rozpatrzymy kupno danego pojazdu. Z pewnością wiedzą o tym projektanci Hondy, co widać już na pierwszy rzut oka. Sylwetka nadwozia jest zgrabna i smukła. Wszystkie elementy idealnie do siebie pasują, tworząc wspólnie swoistą bryłę. Przód, za sprawą reflektorów osłoniętych grubymi, stalowymi rurami oraz solidnego zderzaka budzi respekt. Dodatkowa przednia lampa na kierownicy ułatwia obserwowanie drogi podczas zakrętów. Hondzie nie brakuje również prezencji z pozycji kierowcy. Kokpit zawiera wyświetlacz LCD z wieloma ważnymi dla kierowcy informacjami, jak prędkość, obroty silnika, poziom paliwa itp.
Napęd
Silnik Hondy TRX 500 to czterosuwowy singiel, z jednym wałkiem rozrządu o pojemności 475 cm3, który zasilany jest przez wtrysk paliwa. Maksymalna moc silnika osiągalna jest przy 6000 obr/min i wynosi 27,2 KM. Wynik ten jest aż o prawie 10 KM słabszy, niż u tajwańskiego konkurenta. Na szczególną uwagę zasługuje skrzynia biegów TRXa, która jest wyposażona w system ESP. Siedząc za sterami Hondy możemy zdecydować, czy chcemy za pomocą przycisków własnoręcznie zmieniać przełożenia, czy też skrzynia biegów ma to robić za nas. Jest to bardzo ciekawe i wygodne rozwiązanie, które pozwala ćwiczyć technikę pokonywania trudnych przeszkód.
Zawias i heble
W Hondzie TRX 500 pochłanianie wszelkich nierówności powierzono podwójnemu, niezależnemu zawieszeniu z przodu oraz wahaczowi z pojedynczym amortyzatorem z tyłu. Skok zawieszeń z przodu i z tyłu jest taki sam i wynosi 170 mm. Za skutecznie zatrzymanie quada odpowiedzialne są podwójne, uszczelnione tarcze hamulcowe z przodu oraz uszczelniony bęben hamulcowy z tyłu. W celu poprawy skuteczności hamowania przedni hebel wyposażono w zintegrowany zgarniacz, którego zadaniem jest utrzymanie tarcz w należytej czystości.
Wrażenia z jazdy
Za sterami Hondy TRX 500 Foreman jeździ się bardzo wygodnie i przyjemnie. Jest dobrze wyważona, nie trzęsie, a w zakręty wchodzi się z dziecinną łatwością. Zawieszenie bardzo dobrze radzi sobie z wszelkimi nierównościami terenu i zapewnia wysoki komfort jazdy. Na duży plus zasługują również hamulce Hondy. Są bardzo skuteczne i dobrze dozowalne, dzięki czemu czujemy się pewniej pokonując strome zjazdy, trawersy, czy też podjazdy. Silnik TRXa dobrze radzi sobie w dolnym i średnim zakresie obrotów, jednak w górnej skali obrotomierza Honda mogłaby być nieco mocniejsza. Co prawda, podczas rajdów przeprawowych wskazówka obrotomierza w quadach bardzo rzadko zbliża się do czerwonego pola, ale mogą się zdarzyć szybsze dojazdówki, gdzie przydałoby się nieco więcej mocy na szybsze pokonanie trasy.
Jakość i cena
Japoński czterokołowiec należy do arystokracji wśród quadów. Wszystkie elementy użyte do jego budowy pochodzą z wyższych półek i są bardzo dobrze spasowane. Zarówno estetyka quada, jak i walory jezdne prezentują sobą najwyższy poziom. Dla wielu nie jest to niczym nowym, gdyż od lat Honda przyzwyczaja nas do wygód, z którymi później ciężko się rozstać. Kwota, jaką należy przeznaczyć na Hondę TRX 500 Foreman to 32.900 zł, która na tego typu quada nie jest zbyt wygórowana.
W kilku słowach
Mówiąc najprościej, Honda TRX 500 Foreman to świetny quad, który bardzo dobrze wywiązuje się z powierzonych mu zadań. Ciężki teren nie jest dla TRXa niczym obcym. Ten sprzęt wie w jaki sposób ma sobie z nim radzić. Honda jest przy tym delikatna i subtelna, jeśli chodzi o obchodzenie się ze swoim kierowcą. Nic dodać, nic ująć.
Dane techniczne:
Silnik | |
Typ | Czterosuwowy , jednocylindrowy, OHV |
Pojemność | 475 cm3 |
Moc | 27,2 KM przy 6000 obr/min |
Moment obrotowy | 37,9 Nm przy 5500 obr/min |
Średnica i skok tłoka | 92 x 71,5 mm |
System zasilania w paliwo | Wtrysk |
Chłodzenie | Ciecz |
Rozrusznik | Elektryczny |
Pojemność zbiornika paliwa | 16 L |
Napęd | 4WD/2WD |
Skrzynia biegów | Automatyczna z systemem ESP |
Nadwozie | |
Konstrukcja | Rama stalowa |
Masa własna | 271 kg |
Długość całkowita | 2109 mm |
Szerokość całkowita | 1188 mm |
Wysokość całkowita | 1181 mm |
Prześwit | 190 mm |
Wysokość siedzenia | 860 mm |
Opony | |
Przód | 25 x 8 - 12 |
Tył | 24 x 10 -12 |
Hamulce | |
Przód | Tarcza 2 x 180 mm, uszczelnione, ze zintegrowanym zgarniaczem |
Tył | Uszczelniony bęben |
|
« Poprzednia strona strony: 1 2 3 4 Następna strona »
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarzeA przypadkiem model trx500fa nie ma pojemno¶ci 499ccm? Chyba ¿e europejska wersja trx500fa ró¿ni siê od amerykañskiego rubicona?
Odpowiedz