tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Kymco MXU 500
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Kymco MXU 500

Autor: Eristof 2008.09.17, 13:21 Drukuj

Kymco MXU 500 to największy pojazd z rodziny ATV w ofercie handlowej tajwańskiego producenta quadów, motocykli i skuterów. Uwielbia szybką jazdę po bezdrożach, nie stroniąc zarówno od trudnych przepraw, jak i publicznych dróg. Jest bardzo użyteczny, a przy tym stosunkowo tani.

Wygląd

NAS Analytics TAG

Osoba odpowiedzialna za design Kymco MXU 500 wie, jaka moda i trendy panują obecnie na rynku quadowym. Linia nadwozia jest poprowadzona mocną kreską. Delikatne łuki nadwozia przechodzą w ostre załamania. Wysokie błotniki uwidaczniają elementy zawieszenia, dodając quadowi zadziorności. Kokpit z ciekłokrystalicznym wyświetlaczem LCD oraz kontrolkami jest ładny i dostarcza kierującemu wszystkich niezbędnych informacji potrzebnych do jazdy. Duże Kymco wyposażono również w komplet lamp i reflektorów, dzięki czemu pojazd został dopuszczony do ruchu po drogach publicznych. Niestety nie pomyślano o ich osłonie. Istniejące orurowanie w żaden sposób nie chroni lamp i może pełnić jedynie funkcję praktycznego bagażnika. 

Napęd

Jednostka napędowa tajwańskiego wszędołaza to czterosuwowy, jednocylindrowy silnik o pojemności 499 cm3. Generuje on moc 36 KM przy 6500 obr/min  oraz 38 Nm przy 5500 obr/min momentu obrotowego.

Zawias i heble

W Kymco MXU 500 za komfort jazdy odpowiedzialne jest zawieszenie w postaci niezależnych, podwójnych wahaczy z przodu oraz wahacza z tyłu. Za proces hamowania odpowiedzialne są hydrauliczne hamulce z tarczami zarówno z przodu, jak i z tyłu, które dobrze wywiązują się z powierzonego im zadania.

Wrażenia z jazdy

Jazda na Kymco MXU 500 w trudnym terenie wymaga wprawy. Osoby mające kiedykolwiek do czynienia z ciągnikami rolniczymi mają namiastkę tego, jak po dołach, pagórkach, bagnach i tym podobnych obszarach jeździ się „dużym Tajwańczykiem". Zawieszenie jest twarde i mało komfortowe, a jazda w terenie wiąże się męczącym trzęsieniem. Pozycja za kierownicą jest niezbyt wygodna, a przy tym bardzo wysoka. Podnosi to środek ciężkości quada i znacznie utrudnia pokonywanie stromych trawersów, na których łatwo o rolkę. Napęd Kymco jest nieco narowisty, a jego charakterystyka nie jest liniowa. Od pewnych obrotów pojazd dostaje duży zastrzyk mocy, przez co zachowuje się nieco, jak quad sportowy. Zjawisko to, zwane często „efektem dwusuwu", staje się bardziej odczuwalne dla kierowcy po załączeniu napędu na obie osie. Wówczas trzeba bardzo uważać, by ponad 300 kg czterokołowiec nie uciekł spod czterech liter swojego pana. Minusem półlitrowego Kymco jest brak wspomagania kierownicy. Manewr skręcania zmusza kierowcę do wykazania się dużą ilością siły, a dobry „fun" szybko zmienia się w męczącą jazdę.

Jakość wykonania i cena

Za największego czterokołowca z rodziny Kymco zapłacimy w Polsce kwotę 25.900 złotych. Otrzymamy w zamian pojazd przystosowany do jazdy w terenie, którym dzięki homologacji możemy również poruszać  się po ulicach. Wszystkie elementy tajwańskiego quada zostały  wykonane w należyty sposób i znajdują się w miejscach, w których być powinny. Przyciski i przełączniki umiejscowione na kierownicy rozmieszczono w ten sposób, by z ich obsługą nie miały problemu nawet osoby o mniejszych dłoniach i krótszych palcach. Obszerne footboardy dobrze chronią stopy kierowcy przed niespodziankami terenu i wciągnięciem ich pod koła. Do pełni szczęścia brakuje handbarów, ale w tego typu quadach nie są one wyposażeniem standardowym.

W kilku słowach

Kymco MXU 500 jest mocny i surowy, ale największą jego zaletą jest dopuszczenie do ruchu drogowego. Osób chcących poszaleć w trudnym terenie na Kymco MXU 500 być może nie znajdzie się wiele, jednak większość firm i instytucji kupujących quady decyduje się na pojazdy z homologacją. Dzięki temu ich wybór w sposób naturalny przypadnie na Kymco. To także świetny quad do codziennego użytku np. na działce, gdzie kwestie przeprawowe, walory jezdne, czy komfort nie mają większego znaczenia. Wielu z pewnością ucieszy również koszt utrzymania Kymco. Porównując ceny części zamiennych tajwańskiego producenta quadów z japońskimi konkurentami, zdecydowane zwycięstwo przypadnie Kymco.

Dane techniczne:

Silnik
Typ Czterosuwowy , jednocylindrowy, DOHC,
Pojemność 499 cm3
Moc 36 KM przy 6500 obr/min
Moment obrotowy 38 Nm przy 5500 obr/min
Średnica i skok tłoka 92 x 75 mm
System zasilania w paliwo gaźnik
Chłodzenie Ciecz
Rozrusznik Elektryczny i nożny
Pojemność zbiornika paliwa 17 L
Kompresja 10,5:1
Skrzynia biegów Automatyczna
Napęd 4WD/2WD
Nadwozie
Konstrukcja Rama stalowa
Masa własna 306 kg
Długość całkowita 2203 mm
Szerokość całkowita 1223 mm
Wysokość całkowita 1234 mm
Prześwit 230 mm
Wysokość siedzenia 848 mm
Opony
Przód 25 x 8 - 12
Tył 25 x 10 - 12
Hamulce
Przód Podwójne tarcze 190 mm
Tył Tarcze 220 mm
Zawieszenie
Przód Niezależne podwójne wahacze
Tył Wahacz
Kymco 500
Kymco MXU 500 tyl
Kymco MXU 500 przyrzady
MXU 500 dzwignia gazu przelacznik rodzaju napedu
MXU 500 zawieszenie
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
Jacek Bujanski testuje Kymco
Mr Quad na Kymco MXU 500
Bujan na mxu 500 w wodzie
Kymco MXU 500 pod wzniesieniem
Michal Mikulski zjazd na Kymco MXU 500
Mikulski Kymco Bagno
Kymco i Beavis
Ada i Ola na Kymco
lampa tyl MXU 500
Kymco lampa przod
Kymco wyswietlacz kontroli
dzwignia skrzyni biegow
Kymco MXU 500
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê