Kymco MXU 500
« Poprzednia strona strony: 1 2 3 4 Następna strona »
Kymco MXU 500 to największy pojazd z rodziny ATV w ofercie handlowej tajwańskiego producenta quadów, motocykli i skuterów. Uwielbia szybką jazdę po bezdrożach, nie stroniąc zarówno od trudnych przepraw, jak i publicznych dróg. Jest bardzo użyteczny, a przy tym stosunkowo tani.
Wygląd
Osoba odpowiedzialna za design Kymco MXU 500 wie, jaka moda i trendy panują obecnie na rynku quadowym. Linia nadwozia jest poprowadzona mocną kreską. Delikatne łuki nadwozia przechodzą w ostre załamania. Wysokie błotniki uwidaczniają elementy zawieszenia, dodając quadowi zadziorności. Kokpit z ciekłokrystalicznym wyświetlaczem LCD oraz kontrolkami jest ładny i dostarcza kierującemu wszystkich niezbędnych informacji potrzebnych do jazdy. Duże Kymco wyposażono również w komplet lamp i reflektorów, dzięki czemu pojazd został dopuszczony do ruchu po drogach publicznych. Niestety nie pomyślano o ich osłonie. Istniejące orurowanie w żaden sposób nie chroni lamp i może pełnić jedynie funkcję praktycznego bagażnika.
Napęd
Jednostka napędowa tajwańskiego wszędołaza to czterosuwowy, jednocylindrowy silnik o pojemności 499 cm3. Generuje on moc 36 KM przy 6500 obr/min oraz 38 Nm przy 5500 obr/min momentu obrotowego.
Zawias i heble
W Kymco MXU 500 za komfort jazdy odpowiedzialne jest zawieszenie w postaci niezależnych, podwójnych wahaczy z przodu oraz wahacza z tyłu. Za proces hamowania odpowiedzialne są hydrauliczne hamulce z tarczami zarówno z przodu, jak i z tyłu, które dobrze wywiązują się z powierzonego im zadania.
Wrażenia z jazdy
Jazda na Kymco MXU 500 w trudnym terenie wymaga wprawy. Osoby mające kiedykolwiek do czynienia z ciągnikami rolniczymi mają namiastkę tego, jak po dołach, pagórkach, bagnach i tym podobnych obszarach jeździ się „dużym Tajwańczykiem". Zawieszenie jest twarde i mało komfortowe, a jazda w terenie wiąże się męczącym trzęsieniem. Pozycja za kierownicą jest niezbyt wygodna, a przy tym bardzo wysoka. Podnosi to środek ciężkości quada i znacznie utrudnia pokonywanie stromych trawersów, na których łatwo o rolkę. Napęd Kymco jest nieco narowisty, a jego charakterystyka nie jest liniowa. Od pewnych obrotów pojazd dostaje duży zastrzyk mocy, przez co zachowuje się nieco, jak quad sportowy. Zjawisko to, zwane często „efektem dwusuwu", staje się bardziej odczuwalne dla kierowcy po załączeniu napędu na obie osie. Wówczas trzeba bardzo uważać, by ponad 300 kg czterokołowiec nie uciekł spod czterech liter swojego pana. Minusem półlitrowego Kymco jest brak wspomagania kierownicy. Manewr skręcania zmusza kierowcę do wykazania się dużą ilością siły, a dobry „fun" szybko zmienia się w męczącą jazdę.
Jakość wykonania i cena
Za największego czterokołowca z rodziny Kymco zapłacimy w Polsce kwotę 25.900 złotych. Otrzymamy w zamian pojazd przystosowany do jazdy w terenie, którym dzięki homologacji możemy również poruszać się po ulicach. Wszystkie elementy tajwańskiego quada zostały wykonane w należyty sposób i znajdują się w miejscach, w których być powinny. Przyciski i przełączniki umiejscowione na kierownicy rozmieszczono w ten sposób, by z ich obsługą nie miały problemu nawet osoby o mniejszych dłoniach i krótszych palcach. Obszerne footboardy dobrze chronią stopy kierowcy przed niespodziankami terenu i wciągnięciem ich pod koła. Do pełni szczęścia brakuje handbarów, ale w tego typu quadach nie są one wyposażeniem standardowym.
W kilku słowach
Kymco MXU 500 jest mocny i surowy, ale największą jego zaletą jest dopuszczenie do ruchu drogowego. Osób chcących poszaleć w trudnym terenie na Kymco MXU 500 być może nie znajdzie się wiele, jednak większość firm i instytucji kupujących quady decyduje się na pojazdy z homologacją. Dzięki temu ich wybór w sposób naturalny przypadnie na Kymco. To także świetny quad do codziennego użytku np. na działce, gdzie kwestie przeprawowe, walory jezdne, czy komfort nie mają większego znaczenia. Wielu z pewnością ucieszy również koszt utrzymania Kymco. Porównując ceny części zamiennych tajwańskiego producenta quadów z japońskimi konkurentami, zdecydowane zwycięstwo przypadnie Kymco.
Dane techniczne:
Silnik | |
Typ | Czterosuwowy , jednocylindrowy, DOHC, |
Pojemność | 499 cm3 |
Moc | 36 KM przy 6500 obr/min |
Moment obrotowy | 38 Nm przy 5500 obr/min |
Średnica i skok tłoka | 92 x 75 mm |
System zasilania w paliwo | gaźnik |
Chłodzenie | Ciecz |
Rozrusznik | Elektryczny i nożny |
Pojemność zbiornika paliwa | 17 L |
Kompresja | 10,5:1 |
Skrzynia biegów | Automatyczna |
Napęd | 4WD/2WD |
Nadwozie | |
Konstrukcja | Rama stalowa |
Masa własna | 306 kg |
Długość całkowita | 2203 mm |
Szerokość całkowita | 1223 mm |
Wysokość całkowita | 1234 mm |
Prześwit | 230 mm |
Wysokość siedzenia | 848 mm |
Opony | |
Przód | 25 x 8 - 12 |
Tył | 25 x 10 - 12 |
Hamulce | |
Przód | Podwójne tarcze 190 mm |
Tył | Tarcze 220 mm |
Zawieszenie | |
Przód | Niezależne podwójne wahacze |
Tył | Wahacz |
|
« Poprzednia strona strony: 1 2 3 4 Następna strona »
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze