tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Honda SH350i 2022. Opis, zdjêcia, dane techniczne
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Honda SH350i 2022. Opis, zdjêcia, dane techniczne

Autor: Informacja prasowa 2021.11.08, 09:24 Drukuj

Na ulicach i skrzyżowaniach europejskich stolic trudno nie dostrzec pędzących skuterów z emblematem, składającym się z dwóch liter: SH. W ciągu ostatnich 37 lat w Europie sprzedano ponad milion skuterów SH, dzięki czemu model ten zyskał w gamie marki Honda status pojazdu o wysokiej jakości wykonania i niezawodności w eksploatacji.

SH300i z kompaktową płaską podłogą i 16-calowymi kołami z przodu i z tyłu, posiada wszystkie cechy charakterystyczne dla skuterów SH, a także dodatkowy wyróżnik - mocny silnik, zapewniający bezstresową jazdę, zarówno w mieście, jak i na autostradzie.

NAS Analytics TAG

SH300i stał się pierwszym jednośladem Hondy, który został homologowany zgodnie z normą EURO4 już w roczniku modelowym 2015, a jednocześnie jego silnik zyskał większą moc maksymalną i ograniczył swój apetyt na paliwo. Wygląd SH300i stał się wtedy bardziej muskularny, a podwozie otrzymało poprawki, pozwalające na powiększenie schowków, bez żadnych kompromisów w dziedzinie znakomitego prowadzenia się pojazdu. W roczniku modelowym 2019 skuter otrzymał system regulacji momentu obrotowego (HSTC) oraz obsługę zapłonu i schowka Smart Key, a w modelu na rok 2021 SH350i zyskał większą pojemność skokową silnika i tym samym więcej mocy i momentu obrotowego, a dodatkowo więcej elegancji i stylu, co jeszcze skuteczniej wzmocniło jego pozycję jako idealnego skutera na wszystkie okazje.

W roczniku modelowym 2022 dwie wersje 'Sporty Edition' podnoszą atrakcyjność SH350i.

Silnik eSP+ modelu SH350i osiąga moc maksymalną 29,2 KM (21,5 kW), dysponuje wysoką dynamiką w całym zakresie obrotów i zapewnia wysokie przyspieszenie. Czystość spalin jest zgodna z wymogami normy EURO5.

Całkowicie odświeżony styl jest elegancką ewolucją sprawdzonej, zwartej formuły skutera SH o wysokiej użytecznej praktyczności, na którym łatwo się jeździ i który łatwo zaparkować. Dotyczy to również lekkiej ramy. Pod siedzeniem znajduje się gniazdo USB, a kokpit jest wyposażony w wyświetlacz LCD.

Model SH350i na rok 2022 będzie dostępny w następujących opcjach kolorystycznych: Pearl Cool White, Mat Carnelian Red Metallic, Mat Ruthenium Silver Metallic, Black. A dwie sportowe wersje w: Pearl Falcon Grey i Mat Blacky Gray Metallic.

Obu wersjom kolorystycznym Sporty Edition towarzyszy kilka dodatkowych elementów wyposażenia premium, w tym matowo-szare felgi, obniżony widelec, tylny bagażnik i osłony silnika, czerwone przeszycia na siedzeniach, czerwone i szare paski na kołach oraz czerwone logo Hondy z przodu i czerwone logo ‘SH’ na bokach.

Wyposażenie i stylistyka

SH350i to skuter, który jest natychmiast zauważalny na drodze, dzięki eleganckiej estetyce typowej dla serii SH. Nowe wzornictwo, nawiązuje do wyglądu najlepiej sprzedającego się, najmniejszego w rodzinie SH modelu SH125i, którego stylizację opisują frazy "muskularny" i "napięte powierzchnie". Reflektor LED zawiera centralną listwę świateł drogowych, oddzielającą dwie listwy świateł mijania, natomiast światła pozycyjne znajdują się na kierownicy, dzięki czemu uzyskano elegancką, nowoczesną sygnaturę przodu skutera. Światło tylne i kierunkowskazy LED znajdują się między uchwytami dla pasażera wykonanymi z aluminium.

Oczywiście, dla skutera SH funkcjonalność jest równie ważna, jak forma. Pozycja za kierownicą pasuje do szerokiego zakresu gabarytów kierowców i zapewnia zrelaksowaną, wyprostowaną postawę oraz doskonałą widoczność we wszystkich kierunkach. Całkowita długość skutera wynosi 2160 mm, szerokość 742 mm, a wysokość 1161 mm. Minimalny prześwit to 131 mm.

Pod siedzeniem jest miejsce na pełnowymiarowy kask, a samo siedzenie znajduje się na komfortowej wysokości 805 mm (tylko 5 mm wyżej niż w SH125/150). Pod siedzeniem znajduje się gniazdo USB typu C, które ułatwia ładowanie urządzenia mobilnego. Standardowa dla SH płaska podłoga (o szerokości 435 mm) sprawia, że łatwo balansuje się ciałem, a także łatwo stawia się na niej stopy. Składany zaczep pod kierownicą ułatwi przewóz zakupów.

Atrakcyjny zestaw wskaźników LCD obejmuje wszystkie światła ostrzegawcze - w tym obsługę HSTC i ABS - starannie rozmieszczone wokół centralnego, cyfrowego wyświetlacza prędkości i licznika przebiegu. Wszystkie ustawienia zespołu wskaźników kierowca wprowadza za pomocą przycisków A/B umieszczonych po lewej kierownicy.

Przednie i tylne kierunkowskazy mają funkcję automatycznego wyłączania sygnału awaryjnego hamowania. Podczas nagłego hamowania światła awaryjne migają, aby ostrzec innych użytkowników drogi o gwałtownym spadku prędkości.

Nowością, ułatwiającą życie zagonionemu właścicielowi, jest inteligentny kluczyk, który oprócz sterowania głównym włącznikiem zapłonu i blokowaniem zamka schowka, zarządza również zamkiem opcjonalnego górnego kufra o pojemności 35 l. Dzięki inteligentnemu kluczykowi w kieszeni kierowcy, zamek kufra automatycznie blokuje się, gdy kierowca oddali się od skutera. Kufer można też zamknąć mechanicznie kluczykiem.

Silnik

Silnik SH350i "enhanced Smart Power+" (eSP+) osiąga zarówno wzorową czystość spalin, jak i wysoką moc w całym zakresie prędkości obrotowych, za sprawą wszechstronnego zastosowania technologii redukcji tarcia.

Chłodzona cieczą, czterozaworowa jednostka SOHC z wtryskiem paliwa o pojemności 330 cm3 osiąga moc maksymalną 29,4 KM (21,6 kW) przy 7 500 obr/min i maksymalny moment obrotowy 32 Nm przy 5 250 obr/min. Ze startu zatrzymanego SH350i pokona pierwsze 200 metrów w 10,2 sekundy.

Średnica cylindra i skok tłoka, to 77 x 70,7 mm, stopień sprężania wynosi 10,5:1. Rolkowe dźwignie zaworowe, ślizgowe łożyska korbowe i uszczelniona skrzynia korbowa zapewniają wysoką trwałość i niezawodność przy zachowaniu wysokich osiągów. Aby usprawnić chłodzenie tłoka, dysza olejowa, stosowana w modelu CRF450R, rozpyla olej bezpośrednio na spód tłoka, optymalizując zapłon i poprawiając sprawność spalania. Pojemność układu smarowania wynosi 1,85 litra.

Powietrze jest dostarczane poprzez 5,5-litrowy airbox. Przepustnica o średnicy 36 mm zasila 28-milimetrowe zawory wlotowe. Port dolotowy zasysa powietrze efektywnie, wywołując silne zawirowanie strumienia mieszanki w cylindrze, co przyczynia się do równomiernego spalania paliwa. Spaliny są usuwane za pomocą prostego portu wydechowego.

Nowy tłumik składa się z dwóch oddzielnych komór, co zmniejsza opory po stronie wydechowej. Konstrukcja rury komory rozprężania, jak również rozmiar i umiejscowienie katalizatora, służą ułatwieniu przepływu i lepszemu oczyszczaniu spalin.

Tarcie wewnętrzne redukuje przesunięcie osi cylindra o 5 mm w stosunku do osi wału korbowego, hydrauliczna regulacja łańcucha rozrządu i olejowa pompa drenująca. Rozwiązanie to używane zwykle w silnikach o wysokich osiągach obniża ciśnienie wewnętrzne w silniku, zmniejsza zawirowania oleju, redukuje straty pompowania oraz tarcie wewnątrz pompy. Wałek wyrównoważający dodatkowo redukuje wibracje i przyczynia się do płynnej i wolnej od drgań jazdy.

Automatyczne sprzęgło odśrodkowe współpracuje z przekładnią V-Matic (z przełożeniami dobranymi pod kątem szybkiej reakcji przy niskich prędkościach obrotowych i dobrych przyspieszeń) oraz z napędem pasowym.

Silnik jest sterowany przez system kontroli momentu obrotowego (HSTC). System wykrywa różnicę prędkości między kołem przednim i tylnym, oblicza stopień uślizgu, a następnie kontroluje moment obrotowy silnika poprzez sterowanie wtryskiem paliwa, aby odzyskać przyczepność tylnego koła. System HSTC można włączać i wyłączać za pomocą przełącznika umieszczonego po lewej stronie kierownicy. Wskaźnik "T" na wyświetlaczu cyfrowym miga, gdy system pracuje nad odzyskaniem przyczepności.

Zużycie paliwa wynosi zaledwie 3,3 l/100km (tryb testowy WMTC), co przy pojemności zbiornika paliwa wynoszącej 9,1 litra daje potencjalny zasięg ponad 270 km.

Podwozie

Podwozie SH350i, zaprojektowano z myślą o zapewnieniu zwinności i pewności prowadzenia pojazdu w każdych warunkach jazdy. W modelu na rok 2022 zrewidowano i przeprojektowano średnice rur ramy, grubość ich ścianek i materiały, z których wykonane są części składowe, poprawiając stabilność i komfort jazdy, przy jednoczesnym obniżeniu masy ramy o 1 kg.

Elastyczną amortyzację wstrząsów zapewniają widelec teleskopowy 35 mm, podwójne tylne amortyzatory, aluminiowy odlewany wahacz i system Oleo link, zamontowany pod silnikiem, by wspomóc przekazywanie informacji zwrotnych z podwozia i poprawić pochłanianie nierówności drogi.

Kąt pochylenia główki ramy i wyprzedzenie wynoszą 27°5’/99 mm, przy rozstawie osi 1452 mm i obrocie kierownicy o 45° w obie strony od położenia do jazdy na wprost. Masa własna wynosi 174 kg.

Z przodu znajduje się opona 110/70-16 z tyłu 130/70-16, a dwukanałowy ABS współpracuje z hamulcami jednotarczowymi o średnicy 256 mm z przodu i z tyłu.

Akcesoria

Dla SH350i dostępna jest gama oryginalnych akcesoriów Hondy. Obejmują one:

  • 35-litrowy kufer górny i tylny bagażnik,
  • szybę ze wspornikami,
  • podgrzewane manetki,
  • koc dla kierowcy.

Dane techniczne

SILNIK
Typ Chłodzony cieczą 4-suwowy, jednocylindrowy SOHC
Pojemność skokowa (cm³) 330 cm3
Liczba zaworów na cylinder 4
Średnica cylindra ´x skok tłoka (mm) 77 mm x 70,7 mm
Stopień sprężania 10.5:1
Dopuszczalny Maksymalna 29,4 KM (21,6 kW) przy 7500 obr/min
Dopuszczalny Moment obrotowy 32 Nm przy 5250 obr/min
Pojemność układu smarowania 1,8 litra
SYSTEM PALIWOWY
Zasilanie PGM-FI elektroniczny wtrysk paliwa
Zbiornik paliwa 9,1 l
Emisja CO2 wg WMTC 77,8 g/km
Zużycie paliwa 3,3 l/100 km
INSTALACJA ELEKTRYCZNA
Rozrusznik Elektryczny
Pojemność akumulatora 12V-11,6 Ah
PRZENIESIENIE NAPĘDU
Typ sprzęgła Automatyczne sprzęgło odśrodkowe
Typ skrzyni biegów V-Matic
Przeniesienie napędu Pasowa (pasek klinowy)
RAMA
Typ Stalowa, rurowa z dolnymi belkami nośnymi
PODWOZIE
Wymiary (dł. x szer. x wys.) 2160 x 742 x 1161 mm
Rozstaw osi 1452 mm
Kąt pochylenia kolumny 27,5°
Wyprzedzenie 99 mm
Wysokość siedziska 805 mm
Prześwit 157,8 mm
Masa własna 174 kg
Promień skrętu 2,2 m
ZAWIESZENIE
Przód Widelec teleskopowy 35 mm
Tył Wahacz z podwójnymi amortyzatorami
KOŁA
Obręcz przednia 16 x MT275 aluminium, 6 ramion o przekroju poprzecznym w kształcie litery U
Obręcz tylna 16 x MT275 aluminium, 6 ramion o przekroju poprzecznym w kształcie litery U
Opona przednia 110/70-16
Opona tylna 130/70-16
HAMULCE
Układ ABS Dwukanałowy
Przód Tarcza pojedyncza 256 mm, dwutłoczkowe zaciski
Tylne Tarcza pojedyncza 256 mm, jednotłoczkowe zaciski
ZESPÓŁ WSKAŹNIKÓW I UKŁAD ELEKTRYCZNY
Zespół wskaźników LCD – Prędkościomierz, wskaźnik poziomu paliwa, wskaźnik temperatury, wskaźnik zegarowy, zegar, dwa liczniki przebiegów dziennych, wskaźnik zużycia paliwa, wskaźnik Honda SMART Key.
Reflektor LED
Światła tylne LED
NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    NAS Analytics TAG
    na górê