Honda Mobile Power Pack - nowoczesne, uniwersalne ¼ród³o napêdu modelu EM1 e:
Pierwszy elektryczny moped Hondy, EM1 e:, który zadebiutuje na rynku europejskim w tym roku, będzie zasilany nowoczesnym przenośnym akumulatorem, Honda Mobile Power Pack (MPP).
MPP to wysokiej jakości źródło napędu opracowane przez Hondę ze szczególnym naciskiem na trwałość i niezawodność. Jest ono odporne na różne temperatury i poziomy wilgotności, a także wstrząsy i wibracje. Załadowany do pełna akumulator zapewni mopedowi EM1 e: ponad 40 km zasięgu a po jego rozładowaniu, łatwo go zdemontować z pojazdu w celu naładowania w domu.
Dążąc do osiągnięcia w roku 2050 neutralności węglowej w zakresie wszystkich swoich produktów i działań, Honda upowszechnia wykorzystanie energii odnawialnej poprzez rozszerzanie gamy zelektryfikowanych produktów oraz zastosowanie MPP w różnych urządzeniach, nie tylko w pojazdach.
W 2021 Honda podjęła współpracę z Komatsu Ltd. celem wykorzystania MPP w mikrokoparce. Wprowadzony do oferty w 2022 roku, model PC01 marki Komatsu, przeznaczony jest do różnych prac w pobliżu ludzi, drzew, kwiatów i roślin ozdobnych, w tym do układania rur, kształtowania krajobrazu oraz prac rolniczych i hodowlanych. Dzięki MPP, mikrokoparka generuje mniej hałasu i ciepła, a ponadto nie wytwarza spalin, co umożliwia wykorzystanie jej w różnych środowiskach pracy, nie tylko na zewnątrz, ale i wewnątrz obiektów.
Jednym z głównych problemów, z którymi borykają się producenci zelektryfikowanych produktów, jest długi czas ich ładowania. Ponieważ jednak akumulatory PC01 są łatwe do zdemontowania, klienci mogą kontynuować pracę bez straty czasu na ich ładowanie w ramach usługi współdzielenia MPP, umożliwiającej sprawną i szybką wymianę tych rozładowanych na gotowe do działania. Honda i Komatsu podjęły się również opracowania systemu współdzielenia akumulatorów dla budownictwa inżynieryjno-budowlanego, który umożliwi wzajemne wykorzystywanie MPP przez różnego rodzaju maszyny i urządzenia budowlane.
Honda rozpoczęła testy demonstracyjne, dotyczące współdzielenia MPP, stosowanych w motocyklach elektrycznych już w lipcu 2019 roku, w Indonezji, a od lutego 2021, podobna usługa testowana była również w Indiach, gdzie MPP wykorzystywany jest przez trójkołowe taksówki (tzw. "riksze samochodowe"). Jako podstawowy środek codziennego transportu dla mieszkańców tego regionu, odpowiadają one za około 20% emisji gazów cieplarnianych, zatem stanowią kluczowe wyzwanie dla elektryfikacji. Tworzona obecnie w Indiach sieć punktów wymiany akumulatorów Hondy umożliwi kierowcy rikszy zatrzymanie się w najbliższym z nich i sprawną wymianę prawie rozładowanego MPP e: na w pełni gotowy do działania. System ten znacznie zmniejszy obawy kierowców o zagrożenie wyczerpaniem akumulatora i oczekiwaniem na jego naładowanie podczas kursu z klientem.
Zadaniem MPP ma również być buforowanie energii, które przyczyni się do przezwyciężenia kolejnej bariery ograniczającej wykorzystanie energii ze źródeł odnawialnych, a mianowicie trudności w utrzymaniu równowagi pomiędzy ilością wytworzonej energii, a rzeczywistym na nią zapotrzebowaniem. Funkcja "buforowania" energii oznacza możliwość zrównoważenia podaży energii poprzez tymczasowe magazynowanie jej nadmiaru w akumulatorach MPP lub innych urządzeniach i wykorzystanie w godzinach niskiej podaży energii. Ponadto, w przyszłości Honda rozważa możliwość zwrotu energii elektrycznej, zmagazynowanej w MPP, do sieci, w sytuacjach braku rezerw mocy. Będzie to realizowane poprzez stacje wymiany akumulatorów.
Honda działa zatem na rzecz rozszerzenia wachlarza produktów wykorzystujących MPP, pracuje nad rozwojem usługi współdzielenia akumulatorów, a także nad stworzeniem połączonych z infrastrukturą, inteligentnych systemów zarządzania pobraną energią. Co więcej, firma bada także możliwości powtórnego wykorzystania MPP w sytuacji, gdy nie będą się one nadawały do wykorzystania z uwagi na spadek pojemności wynikający ze zużycia. Dzięki wszystkim tym działaniom, Honda przyczynia się do wykreowania zrównoważonego społeczeństwa, dążącego do zerowego wpływu na środowisko.
O modelu EM1 e:
Skierowany do młodego pokolenia EM1 e: będzie przeznaczony do krótkich przejazdów po mieście i dojazdu do pracy lub na uczelnię. Kompaktowy i wygodny - z płaską podłogą, a ponadto wydajny, cichy i bezemisyjny elektryczny moped Hondy, doskonale wpisuje się we współczesne oczekiwania dotyczące miejskiej mobilności. EM1 e: będzie pierwszym elektrycznym jednośladem marki w Europie i jednym 10 lub więcej modeli motocykli elektrycznych, które Honda wprowadzi na świecie do 2025 roku. To pierwszy krok w kierunku spełnienia deklarowanego przez firmę celu, jakim jest neutralność węglowa pełnej gamy motocykli do roku 2040.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze