Honda CBR400RR mo¿e zadebiutowaæ w Mediolanie. Kawasaki Ninja ZX-4RR zwróci³a uwagê konkurencji
Sezon motocyklowych premier zbliża się wielkimi krokami, więc pojawiają się różne ciekawe plotki. Jedna z nich dotyczy Hondy i możliwej premiery motocykla o oznaczeniu CBR400RR. Dlaczego Honda miałaby wypuścić taki motocykl? Z jakimi maszynami mógłby konkurować?
Pogłoski na temat możliwego pojawienia się modelu CBR400RR pochodzą z japońskiego magazynu Young Machine, który w poprzednich latach celnie przepowiedział kilka dużych premier. Pojawienie się takiego motocykla miałoby duży sens, ponieważ w ostatnich latach małe sporty znów stały się ciekawym segmentem.
Najgłośniejszą premierą była Ninja ZX-4RR, która ma silnik o pojemności 399 cm3 i maksymalnej mocy 77 KM. Do tego waży zaledwie 189 kg. Jej cena startuje od 47 400 zł. Motocykl ma kratownicową ramę, dwukierunkowy quickshifter, wyświetlacz z modułem Bluetooth oraz funkcją pomiaru czasów okrążeń, regulowane przednie i tylne zawieszenie, a także 4 tryby jazdy.
Honda CBR400RR miałaby zaczerpnąć rozwiązania konstrukcyjne z modelu CBR250RR, a więc tu również należałoby się spodziewać kratownicowej ramy. Silnik miałby generować maksymalną moc w okolicach 60 KM, ale wtedy byłby to najniższy wynik spośród całej stawki. W grze jest bowiem jeszcze Kove 450RR Pro legitymujące się mocą 70 KM przy wadze 165 kg oraz QJMotor SRK 421 RR z silnikiem o mocy 77 KM przy wadze 176 kg. Young Machine spekuluje też, że w motocyklu miałoby się pojawić elektroniczne sprzęgło.
Stylistycznie mała Honda bazowałaby oczywiście na modelu CBR1000RR-R, z którego wszystko spływa do niższych pojemności. Przykład mieliśmy już w przypadku nowości na rok 2024, kiedy Honda zaprezentowała modele CBR500, CBR650R oraz CBR600RR ze stylistyką inspirowaną najmocniejszym modelem w stawce. Czy faktycznie Honda ruszy do walki z Kawasaki w segmencie małych sportów? O tym przekonamy się już w listopadzie.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze