Honda CB900R jako sportowy klasyk?
Neoklasyki mają się dobrze i Honda o tym wie. Poznajcie CB900R.
W 2007 roku pisaliśmy o koncepcyjnych motocyklach Hondy, modelach CB1100R i CB1100F. Ten ostatni dziś znamy ponad nazwą CB1100, neoklasyk został dobrze przyjęty przez rynek i zebrał świetne recenzje. Posiadająca sportowy sznyt CB1100R popadła w zapomnienie, możliwe jednak, że jeszcze się pojawi. Od czasu do czasu cytowany przez nas japoński magazyn Young Machine sugeruje, że CB1100R odrodzi się jako CB900R. Już w 2007 roku motocykl był praktycznie gotowy do produkcji, ale międzynarodowy kryzys skutecznie ostudził zapał Hondy.
Niejasne jest czy i dlaczego pojemność CB miałaby zostać zmniejszona, Brytyjczycy z Visordown sugerują, że mniejsza pojemność miałaby wpłynąć na bardziej sportowy charakter jednostki napędowej. Mimo to, CB900R oparta byłaby o czterocylindrowy, chłodzony powietrzem silnik z CB1100.
Dodatkowo, w Young Machine pojawia się informacja o CB400 Four. Możliwe, że Honda pracuje nad retro konkurencją dla Yamaha SR400. To całkiem logiczne - retro motocykle są teraz na fali (BMW R nineT, Scrambler Ducati czy w końcu nowa Yamaha XJR). Według mnie to właśnie Yamaha narzuciła tempo w segmencie, z XJR i XJR Racer, kosmicznie drogą SR-ką i kilkoma odmianami XV950.
Czekamy co pokaże Honda, ja trzymam kciuki za CB900R.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze