Hayka w automacie. Suzuki składa wniosek patentowy na ciekawą przekładnię
Półautomatyczna skrzynia biegów może być jednym z rozwiązań, które znajdą się w długo oczekiwanym następcy Suzuki Hayabusy. Japończycy złożyli właśnie dokumenty patentowe.
Informacje o nowej Hayce pojawiają się, jak to u Suzuki, z godną lepszej sprawy regularnością. Fani marki wypatrują najmniejszych sygnałów świadczących o nadejściu nowej, świeżej, wyposażonej w nowoczesne rozwiązania Hayabusy.
Jednym z takich rozwiązań może być półautomatyczna przekładnia, której szkice patentowe zostały złożone w odpowiednich urzędach w Japonii, Niemczech i USA. Znalazło się w nich urządzenie, które współpracuje ze sprzęgłem podczas zmiany biegów. Nie wygląda na to, by skrzynia, jak ma to miejsce w hondowskim systemie DCT, obsługiwana była przy kierownicy. Suzuki pozostanie raczej przy tradycyjnej, nożnej dźwigni.
Nowa Hayabusa rysuje nam się zatem coraz ciekawiej. Oprócz prawdopodobnego kompresora i półaktywnego zawieszenia, na pokładzie znajdzie się także półautomatyczna przekładnia z tradycyjnym sposobem zmiany biegów. Cieszy fakt, że Hamamatsu, zdecydowało się pozostawić klasyczne rozwiązanie.
Szkice patentowe dostępne są na stronie morebikes.co.uk.
Komentarze 2
Pokaż wszystkie komentarzeWydaje mi się, że zmiana biegów będzie się odbywała na zasadzie pracy dżojstika, podobnie jak w samochodach z automatyczną skrzynią biegów w systemie np."Tipronic",+/-., tyle tylko, że nogą. Pełna ...
OdpowiedzCiekawe co na to ortodoksi :) jesli nie bedzie trybu pelnego automatu to czym się to będzie różnić od manuala z quick/down shifterem? BTW w hondowskim DCT dzwignia nozna jest opcją dostępną za ...
Odpowiedz