tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Gas Gas, KTM, Husqvarna i TM - ostre dwusuwy w terenie
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 950
NAS Analytics TAG
motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Gas Gas, KTM, Husqvarna i TM - ostre dwusuwy w terenie

Autor: Vláïa Novotný 2009.07.02, 12:13 4 Drukuj

strony: 1 2 3 4 5 6

Test czterech ostrych trzysetek enduro z sercem bij±cym w rytmie dwóch suwów

Czas na test gro¼nych trzysetek enduro, mile mrucz±cych w dwusuwowym rytmie. Nasi czescy przyjaciele z portalu Motorkáøi.cz zaplanowali dok³adnie zajrzeæ w zêby trzem trzysetkom pochodz±cym z ró¿nych europejskich zak±tków. Chodzi³o o ostre endurasy Gas Gas EC300, KTM 300EXC-E i TM EN300. Jednak odzew czytelników by³ jasny. W rywalizacji nie mog³o zabrakn±æ Husqvarny WR300 . W zwi±zku z powy¿szym organizatorzy jeszcze raz wykorzystali swoje kontakty i na li¶cie startowej mogli¶my zobaczyæ tak¿e „Huskê". 

W g³ównej idei testu, która narodzi³a siê podczas dorocznych targów motocyklowych, nie zmieni³o siê nic. Nie chodzi o sam aspekt rywalizacji sportowej, lecz o przypatrzenie siê rywalizuj±cym maszynom z szerszej perspektywy, jak te¿ o oddanie wra¿eñ ró¿nych motocyklistów z zupe³nie odmiennym baga¿em do¶wiadczeñ i ró¿nymi ambicjami zawodniczymi. Wiadomo, ¿e amator wyrabiaj±cy koleiny w le¶nych drogach ko³o swej daczy i od czasu do czasu próbuj±cy si³ w jakim¶ lekkim cross country, oczekuje od maszyny czego¶ innego ni¿ zawodowiec, który musi mieæ motor pozwalaj±cy walczyæ o podium. W te¶cie wziêli udzia³ zawodowcy (czyli „mistrzowie" jak roboczo ich nazwali¶my. Obok nich za sterami motocykli zasiedli amatorzy z przeró¿nym do¶wiadczeniem w sztuce enduro, oraz dziennikarze z Czech i S³owacji. Celem testu nie by³o stworzenie zalewu danych i tabel, lecz przede wszystkim przekazanie bezpo¶rednich emocji i doznañ, którym towarzyszy³ szeroki u¶miech. Zadaniem autora by³o natomiast ws³uchanie siê w opinie innych je¼d¼ców i rozszerzenie o nie w³asnych przemy¶leñ wyniesionych z jazdy prezentowanymi endurakami.

Jaroslav Coufal o te¶cie - w³a¶ciciel firmy Moto Enduro Šumperk, dealer marki TM i jeden z pomys³odawców testu

„Idea testu powsta³a podczas wystawy Motocykl, gdzie spotkali¶my siê z przedstawicielami marek KTM i Gas Gas. Powsta³ wówczas pomys³ porównania dwusowych trzysetek enduro, wzbudzaj±cych du¿e zainteresowanie na rynku. Osobi¶cie uwa¿am, ¿e parametry wszystkich czterech motocykli s± najwy¿szych lotów i wyposa¿one s± one w technikê z najwy¿szej pó³ki. Rzecz w tym, aby klient wybra³ optymalny motocykl pod k±tem swoich potrzeb, czy to zawodniczych, czy dla jazdy dla przyjemno¶ci. Takie by³o moje g³ówne zamierzenie podczas przygotowañ do testu. Oczywi¶cie ka¿dy ma inny styl jazdy i inne ambicje. Albo chcesz zwyciê¿yæ, albo tylko siê przejechaæ. Ostatecznie chodzi o to, by ka¿dy wybra³ motocykl zgodny ze swym charakterem i temperamentem - s± je¼d¼cy „szaleni", s± luzacy. Podsumowuj±c, za³o¿eniem testu nie jest porównanie tych czterech maszyn w aspekcie konkurencji sportowej, lecz przede wszystkim tak, by u³atwiæ kierowcy wybór motocykla najlepiej pasuj±cego do jego stylu jazdy".

Ca³y test sk³ada³ siê z dwóch g³ównych czê¶ci. Rankiem ca³± sfor± przyszykowanych trzysetek udali¶my siê na urozmaicon± trasê, podobn± do klasycznej próby crossowej. Je¼d¼cy i maszyny mogli zmierzyæ siê z d³ugimi podjazdami, zwodniczymi garbami i ostrymi zakrêtami. Tu¿ po ostrych zakrêtach tor fundowa³ wyboiste proste odcinki, pozwalaj±ce na porównanie zdolno¶ci utrzymywania równego toru jazdy, jak te¿ przebiegu krzywej momentu obrotowego  testowanych pojazdów. Wspomnieæ nale¿y atrakcyjny terenowy odcinek miêdzy drzewami z przejazdem przez potok, znajduj±cy siê w tylnej czê¶ci trasy - prawdziwa rewia przeszkód, bez których zawody enduro nie mia³yby sensu. Pierwsza czê¶æ sprawdzi³a nie tylko jako¶æ testowanych maszyn, równie skutecznie pofiglowa³a z kondycj± kierowców wszystkich kategorii (zw³aszcza dziennikarzy...)  Wszystko dlatego, ¿e w ci±gu godziny w ramach jednej grupy ka¿dy z motocykli nieustannie przechodzi³ z r±k do r±k i nie by³o czasu na d³u¿szy odpoczynek.

Po wy¿yciu siê na „motocrosówce" przysz³a pora na klasyczn± trasê enduro. Ca³y zespó³ w okamgnieniu przemie¶ci³ siê parê kilometrów dalej, gdzie rozegra³ siê akt drugi testu dwusuwowych trzysetek.  Utwardzona droga szutrowa prowadzi³a z parkingu w  kierunku lasu. Tam znienacka trasa zmieni³a siê w mêcz±c± rynnê, pe³n± ¶liskich kamieni, korzeni i le¿±cych k³ód, po której sp³ywa³y potoczki z topniej±cego wy¿ej ¶niegu. By³ to doprawdy solidny sprawdzian równowagi i ogólnej p³ynno¶ci jazdy. Pierwsi pod nó¿ poszli zawodowcy, by zrobiæ ¶lad nam, amatorom. Po udanym pokonaniu rynny, szerok± drog± szutrow± z ró¿norakimi zakrêtami zjechali¶my z powrotem do obozu. Nawiasem mówi±c, o lepsz± szko³ê driftowania naprawdê trudno.

Przejd¼ do testu motocykli:
KTM 300EXC E skok
Gas gas EC300 hopka
KTM 300EXC-E Gas Gas EC300
TM EN300 zjazd
Husqvarna WR300 nawrotka
TM EN300 Husqvarna WR300

strony: 1 2 3 4 5 6

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjêcia
GasGas EC300 KTM300EXCE TM EN300 Husqvarna WR300 test amatorzy
GasGas EC300 KTM300EXCE TM EN300 Husqvarna WR300 test motory
GasGas EC300 KTM300EXCE TM EN300 Husqvarna WR300 test jazdy
GasGas EC300 KTM300EXCE TM EN300 Husqvarna WR300 test walka tor
GasGas EC300 KTM300EXCE TM EN300 Husqvarna WR300 test huska akcja
GasGas EC300 KTM300EXCE TM EN300 Husqvarna WR300 test GasGas EC300 KTM300EXCE TM EN300 Husqvarna WR300 test po zawodach
GasGas EC300 KTM300EXCE TM EN300 Husqvarna WR300 test ekipa prasy
GasGas EC300 KTM300EXCE TM EN300 Husqvarna WR300 test dziennikarze
GasGas EC300 KTM300EXCE TM EN300 Husqvarna WR300 test mszyny
Komentarze 3
Poka¿ wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze s± prywatnymi opiniami u¿ytkowników portalu. ¦cigacz.pl nie ponosi odpowiedzialno¶ci za tre¶æ opinii. Je¿eli którykolwiek z komentarzy ³amie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usuniêty. Uwagi przesy³ane przez ten formularz s± moderowane. Komentarze po dodaniu s± widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadaj±cym tematowi komentowanego artyku³u. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu ¦cigacz.pl lub Regulaminu Forum ¦cigacz.pl komentarz zostanie usuniêty.

motul belka motocykle 420
NAS Analytics TAG

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualno¶ci

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep ¦cigacz

    motul belka motocykle 950
    NAS Analytics TAG
    na górê