Dane techniczne Husqvarna WR300, KTM EXC300, Gas Gas EC 300 i TM EN300
Dzięki możliwości bezpośredniego przesiadania się z maszyny na maszynę mogłem świetnie wyczuć różnice pomiędzy poszczególnymi pojazdami. Każda z trzysetek jest swoista, dlatego też każda grupa pasjonatów lubujących się w jeździe po błocie znajdzie wśród nich coś dla siebie. W żadnym razie nie mogę stwierdzić, że któraś z maszyn jest zła. Są to świetne motocykle o świetnych parametrach jezdnych, wyposażone w najlepsze komponenty czołowych producentów. Zależy od was, jak przyszykujecie osobisty set-up, czyli jak ustawicie dźwignie, amortyzację lub ew. zamontujecie „swoją" kierownicę. Na pewno sporą rolę (często decydującą) odgrywać tu będzie cena zakupu maszyny, dostępność części zamiennych czy popularność motocykli danej marki w okolicy.
O owych dwusuwowych maszynach z pewnością dowiecie się czegoś więcej bazując na wrażeniach wyniesionych z tego testu. Ja jednak zalecam przede wszystkim wizytę u dealera danej marki, dokładne oględziny motocykla i, o ile się uda, przejechanie na nim paru kilometrów. To najprostszy sposób na stworzenie własnego obrazu maszyny. Każdemu w końcu podoba się co innego, cieszmy się więc, że mamy w czym wybierać. Byłoby strasznie nudno, gdyby wszyscy jeździli na tych samych sprzętach, nieprawdaż?
Ważenie motocykli
Ciekawą i bardzo istotną częścią testu było ważenie motocykli na wykalibrowanej wadze. Odbyło się to zaraz na początku, z całą zawartością i pełnym bakiem. Interesujący jest fakt, że czym innym jest zapis wagi na papierze, a czym innym postrzeganie „odczuwalnej" wagi maszyny podczas jazdy.
Gas Gas: 116,4 kg
Husqvarna: 113,5 kg
KTM: 112 kg
TM: 111,1 kg
Mapy zapłonu
Gas Gas oferuje możliwość korzystania z map zapłonu. Przycisk dwóch trybów umieszczony jest na kierownicy, można go przełączać w trakcie jazdy.
Husqvarna nie oferuje możliwości wyboru mapy.
KTM oferuje możliwość wyboru mapy. Aby wybrać mapę trzeba jednak przed jazdą schylić się pod siedzenie, gdzie znajduje się przełącznik.
TM oferuje możliwość wyboru mapy. Przycisk dwóch trybów umieszczony jest na kierownicy, można go przełączać w trakcie jazdy.
Ceny wybranych części zamiennych i serwis:
Gas Gas
Ceny bez VAT w Euro za oryginalne części Gas Gas
Tłok: 165 Euro
Chłodnica: 86 Euro
Błotnik przedni: 35 Euro - łącznie z okleiną
Błotnik tylny: 67 Euro - łącznie z okleiną
Osłona baku: 35 Euro - łącznie z okleiną
Dźwignia zmiany biegów: 29 Euro
Interwały serwisowe:
Wymiana oleju w skrzyni biegów co ok. 30 Mg (motogodzin)
Wymiana tłoka zależnie od wykorzystania: 50 - 120 Mg
Wszystko inne zależnie od zużycia
Husqvarna
Zestaw tłokowy: 155 Euro
Chłodnica lewa: 189 Euro / prawa 205 Euro
Błotnik tylny: 34 Euro
Błotnik przedni: 39 Euro
Osłona baku: 31 Euro
Dźwignia zmiany biegów: 53 Euro
Interwały serwisowe:
Olej wymienia się zaraz po dotarciu, a następnie po 8 motogodzinach. W analogicznym interwale wymienia się np. też zestaw tłokowy, zębatkę i łańcuch. Po 16 mg wymienia się np. korbowód, poza tym nie ma raczej innych interwałów wymiany.
Podane wartości obowiązują jednak tylko dla motocrossu. Jeżeli jeździmy enduro, interwały należy pomnożyć razy dwa (olej po 16mg, korbowód po 32mg itd.)
Interwały serwisowe w kilometrach: pierwszy po 1000km, później cyklicznie w systemie: 1500km, 3000km, 7000km, 10000km i tak dalej (11500km, 13000km, 17000km....).
KTM
Zestaw tłokowy KTM: 182 Euro
Osłona baku: 68 Euro (zestaw)
Chłodnica strona prawa: 258 Euro
Chłodnica strona lewa: 208 Euro
Dźwignia zmiany biegów: 65 Euro
Interwały serwisowe:
Pierwszy serwis po 10 Mg
Każdy następny po 20 Mg lub po każdych zawodach
Więcej: http://www.ktm.com/Serwis.14.24.html
TM
Ceny z VAT dla klienta końcowego za oryginalne części TM
Zestaw tłokowy KTM: 226 Euro
Chłodnica: 258 Euro
Przedni błotnik: 24 Euro
Tylny błotnik: 37 Euro
Osłona chłodnicy: 32 Euro / 1szt.
Dźwignia zmiany biegów: 48 Euro
Interwały serwisowe:
Wymiana tłoka przy startach w zawodach po 25 motogodzinach / przy jeździe amatorskiej po 80 motogodzinach
Wymiana oleju w skrzyni biegów: po 8 motogodzinach przy zawodach/ przy jeździe amatorskiej po 30 motogodzinach
Wymiana oleju w przednich amortyzatorach: przy zawodach 2 razy w roku lub po 20 godzinach/ przy jeździe amatorskiej 1 raz w roku lub po 60 godzinach
- przesmarowanie, kontrola łożysk główki ramy i kierownicy: wg potrzeb, z pewnością jednak min. 3 razy w roku
- płyny hamulcowy, sprzęgłowy, chłodniczy 1 raz w roku
Dane techniczne :
Model | Husqvarna WR 300 | KTM EXC300 | Gas Gas EC 300 | TM EN300 |
Silnik - pojemność | 293,1 ccm | 293 ccm | 294,7 ccm | 294 ccm |
Chłodzenie | Cieczą | Cieczą | Cieczą | Cieczą |
Skrz. biegów | 5 | 5 | 6 | 5 |
Rozstaw (mm) | 1465 | 1475 ± 10 | 1476 | - |
Maks. pr. | 83 km/h | - | - | - |
Moc | - | - | - | - |
Wys. siedzenia | 975 mm | 985 mm | 945 mm | - |
Koła | 90/90-21"; 140/90-18" | 90/90-21"; 140/90-18" | 90x90-21"/140x80-18" | 100x90-21"/ 140x80-18" |
Ilość cylindr. | 1 | 1 | 1 | 1 |
Rozrusznik el. | brak | Rozr. nożny / Rozr. el | brak | brak |
Masa | 103 kg | 103,1 kg | 102 Kg | 103,1 kg |
Bak | 9,5 l | 9,5 l | 9,5 l | 8 l |
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarzeOd huski uciekac jak najdalej jezeli nie chcecie mieć do czynienia z importerem. Zostaniecie wówczas obsłużeni jak pasterze przy wypasie owiec. Motor rewelka ale jak najdalej od tych ludzi!
Odpowiedz