tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 GP Walencji - Guintoli najszybszy w ostatnim treningu
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
motul belka 950
NAS Analytics TAG
motul belka 420
NAS Analytics TAG

GP Walencji - Guintoli najszybszy w ostatnim treningu

Autor: Michał "Mick" Fiałkowski 2007.11.03, 13:00 Drukuj

Korzystając z ogumienia kwalifikacyjnego, Francuz Sylvain Guintoli zakończył ostatni trening wolny w tym sezonie i ostatni dla firmy Dunlop w MotoGP, z najlepszym czasem weekendu. Dziś zawodników klasy MotoGP czeka jeszcze decydująca o pozycjach startowych sesja kwalifikacyjna.

Kto ma najlepsze tempo w MotoGP?

Przez pierwszych kilka minut ostatniego w tym sezonie treningu wolnego na szczycie tabeli z czasami okrążeń utrzymywał się żegnający się z MotoGP w ten weekend Makoto Tamada (także na ogumieniu Dunlop), którego jednak szybko „zdetronizował" nowy mistrz świata, Casey Stoner. Na swoim szóstym kółku Australijczyk uzyskał czas 1:33.383, który był dokładnie o 0,3 sekundy wolniejszy od najszybszego wyniku pierwszego, piątkowego treningu.

Dokładnie w połowie sesji rezultat zawodnika zespołu Ducati Marlboro poprawili: Brazylijczyk Alex Barros (Pramac d'Antin Ducati - 1:33.239) i Włoch Marco Melandri (Gresini Honda - 1:33.240).

Najszybsza dziesiątka regularnie, choć z małymi wyjątkami, kręciła dziś rano czasy w granicach jednej minuty i trzydziestu trzech sekund. Wiele wskazuje na to, iż to właśnie w tym przedziale czasowym trzeba będzie utrzymać się przez cały niedzielny wyścig aby myśleć o finiszu na podium.

Na początku sesji nieźle szło zawodnikom korzystającym z ogumienia Michelin. Narzekający wczoraj na brak przyczepności, Valentino Rossi i Colin Edwards z zespołu Fiat Yamaha, w pierwszym kwadransie utrzymywali się w pierwszej piątce, jednak w połowie sesji, gdy Stonera wyprzedzili Barros i Melandri, a czwarty czas sesji wykręcił Loris Capirossi (Ducati Marlboro - wszyscy na ogumieniu Bridgestone) jakby nieco stracili rytm. To właśnie wówczas, piąty czas uzyskał Dani Pedrosa, stając się jednocześnie najszybszym motocyklistą korzystającym z opon Michelin.

Sam Capirossi, podobnie jak Rossi i Edwards, narzekał wczoraj na brak przyczepności tylnego koła. Wiele wskazuje na to, iż mechanikom Włocha udało się skutecznie przenieść rozkład masy w stronę tyłu motocykla, dociążając tylną oponę i zapewniając większą przyczepność.

Na dwadzieścia trzy minuty przed końcem ostatniego treningu tego sezonu, na swoim trzynastym okrążeniu, Stoner uzyskał czas 1:33.132, wracając jednocześnie na sam szczyt tabeli. W samej końcówce sesji drugi czas dnia uzyskał z kolei Pedrosa, zbliżając się na 0,1 sekundy do lidera.

Prawdziwa sensacja miała miejsce na trzydzieści sekund przed końcem ostatniego w tym sezonie treningu, chwilę wcześniej dopiero dziesiąty w tabeli czasów, Francuz Sylvain Guintoli niespodziewanie wskoczył na pierwszą pozycję z wynikiem 1:32.670 - najszybszym czasem całego weekendu.

Nie trudno się domyślić, iż zawodnik zespołu Dunlop Yamaha Tech 3 korzystał z opon kwalifikacyjnych. Dunlop żegna się w ten weekend z MotoGP i jako producent nieobjęty limitem ogumienia na weekend wyścigowy, wykorzystuje każdy chwyt, by odejść w dobrym stylu.

Wczoraj Guintoli był także autorem drugiego najszybszego czasu w treningach, jednak do tej pory jest jedynym zawodnikiem korzystającym z ogumienia kwalifikacyjnego.

Niewiele zmieniło się z kolei w ostatnich minutach sesji w drugiej połowie stawki. Pierwszą dziesiątkę uzupełnili Randy de Puniet (Kawasaki Racing), John Hopkins (Rizla Suzuki), Colin Edwards (Fiat Yamaha) i Chris Vermeulen (Rizla Suzuki).

Drugi w klasyfikacji generalnej, Włoch Valentino Rossi (Fiat Yamaha), ostatni trening wolny w tym sezonie zakończył na jedenastej pozycji, tracąc 0,910 do Guintoliego.

Dwunasty dziś rano Toni Elias (Gresini Honda) i trzynasty, Makoto Tamada (Dunlop Yamaha Tech 3), byli ostatnimi zawodnikami, którym udało się zejść poniżej bariery 1:34. Czternasty - Nicky Hayden (Repsol Honda), pokonał aż 28 okrążeń, jednak ani razu nie udało mu się wykręcić dzisiaj czasu w przedziale 1:33. Wciąż aktualny mistrz świata liczy z pewnością na o wiele wyższą temperaturę podczas sesji kwalifikacyjnej i samego wyścigu. Wygląda na to, iż tylko to może pomóc mu i jego ogumieniu w utrzymaniu lepszego tempa w niedzielę i oddanie „tronu" w klasą.

Na tor powrócił bardzo mocno poobijany po wczorajszym wypadku, Brytyjczyk Chaz Davies (Pramac d'Antin Ducati), jednak - z wciąż nieznanych przyczyn - z garażu zespołu LCR Honda nie wyjechał dzisiaj Hiszpan Carlos Checa, dla którego Grand Prix Walencji będzie ostatnim startem w MotoGP przed przejściem do World Superbike na sezon 2008.

Carlos Checa w szpitalu!

Po trzynastu latach kariera hiszpańskiego motocyklisty w Grand Prix miała dobiec końca w najbliższą niedziele. Carlos Checa opuszcza bowiem zespół LCR Honda i przyszłym sezonie wystartuje w barwach ekipy HANNspree Ten Kate Honda w World Superbike.

Niestety, wiele wskazuje na to, iż etap Grand Prix kariery „El Toro" (po hiszpańsku „Byk") zakończyć się mógł już wczoraj. W piątek wieczorem Hiszpan udał się bowiem do szpitala w Walencji z powodu złego samopoczucia.

Włoski zespół milczy na temat problemów swojego podopiecznego, jednak przed chwilą dowiedzieliśmy się, iż Carlos musiał zostać w szpitalu na noc, a przeprowadzone dziś rano, dodatkowe badania uniemożliwiły mu powrót na tor i wzięcie udziału w ostatnim treningu wolnym w karierze.

Wciąż niewiadomo, czy Checa wróci w ten weekend na tor i będzie w stanie zakończyć w niedzielę swoją karierę w MotoGP na oczach własnych, hiszpańskich kibiców. Jak tylko poznamy dokładne przyczyny niedyspozycji zawodnika LCR Honda, natychmiast poinformujemy o tym na stronach portalu Ścigacz.pl.

Sektor po sektorze...

Choć Stonerowi i Pedrosie jako jednym z nielicznych nie udało się dziś rano poprawić wczorajszych czasów, obaj wciąż są najszybszymi zawodnikami weekendu (nie licząc korzystającego z opon kwalifikacyjnych Guintoliego). Ich przewaga nad resztą stawki jest już jednak minimalna.

Podobnie jak wczoraj, w pierwszym sektorze najmocniejszy był dziś rano Stoner, zaś w czwartym - ostatnim - Pedrosa. Nie licząc „kwalifikacyjnego" okrążenia Guintoliego, w dwóch środkowych, najbardziej krętych, najlepsze wyniki uzyskiwał Włoch Marco Melandri. Problemów nie miał tutaj Stoner, który do zawodnika zespołu Gresini Honda tracił zaledwie ułamki sekund.

Co ciekawe, problemów z sektorami 2 i 3 nie miał Valentino Rossi, który jednak w pierwszej i ostatniej części trasy, głównie z powodu długiej, prawie kilometrowej prostej startowej, tracił łącznie średnio ponad pół sekundy.

Zakręty nadal były jednak problemem Daniego Pedrosy, który dziś rano na prostej startowej uzyskał najwyższą prędkość maksymalną weekendu 304 km/h. W sektorach 2 i 3 łącznie Hiszpan tracił do Włocha około 0,4 sekundy.

Warto zwrócić także uwagę na ilość okrążeń pokonanych przez zawodników w granicach jednej minuty i trzydziestu trzech sekund. Najszybszy w porannej sesji, Guintoli dokonał tej sztuki zaledwie cztery razy, Stoner dziesięć, Pedrosa siedem, Barros i Melandri aż po dwanaście, Capirossi tylko sześć, de Puniet i Hopkins po pięć, Edwards siedem, Vermeulen cztery. Tyle samo wykręcił dziś dopiero jedenasty, a zazwyczaj słynący z równego tempa, Valentino Rossi. Na tą statystykę polecamy zwrócić także uwagę podczas pierwszej połowy sesji kwalifikacyjnej, ponieważ to właśnie wówczas zawodnicy testują najczęściej wytrzymałość ogumienia wybranego na sam wyścig.

Znowu Lorenzo w 250ccm

Mistrz świata i zdobywca prowizorycznego pole position, Jorge Lorenzo zakończył ostatni trening klasy 250ccm na pierwszej pozycji dzięki wyśmienitemu wynikowi - 1:35.542 uzyskanemu na swoim ostatnim, dwudziestym ósmym okrążeniu.

Hiszpan wyprzedził minimalnie Fina Mikę Kallio (KTM) oraz swojego rodaka, kierowcę testowego Aprilii, Alexa Debona, który zastąpi go w przyszłym sezonie w barwach zespołu Fortuna Aprilia.

Gadea najszybszy w 125ccm

Drugi i ostatni w ten weekend trening wolny klasy 125ccm padł łupem Hiszpana Sergio Gadei (Bancaja Aspar Aprilia), który o ułamki sekundy wyprzedził swojego zespołowego kolegę, lidera klasyfikacji generalnej, Gabora Talmacsiego i Włocha Mattię Pasiniego (Polaris World Aprilia).

Pierwszą czwórkę uzupełnił Brytyjczyk Bradley Smith (Repsol Honda), który zastąpi Pasiniego we włoskiej ekipie w przyszłym sezonie. Najszybszy we wczorajszej sesji kwalifikacyjnej, faworyt publiczności, Hector Faubel rano był piąty ze stratą prawie pół sekundy do Gadei.

Wyniki trzeciego treningu wolnego klasy MotoGP

1. Sylvain Guintoli, Yamaha 1:32.670 28/29
2. Casey Stoner, Ducati 1:33.132 +0.462 13/24
3. Dani Pedrosa, Honda 1:33.236 +0.566 25/30
4. Alex Barros, Ducati 1:33.239 +0.569 16/29
5. Marco Melandri, Honda 1:33.240 +0.570 11/28
6. Loris Capirossi, Ducati 1:33.407 +0.737 12/31
7. Randy de Puniet, Kawasaki 1:33.487 +0.817 28/29
8. John Hopkins, Suzuki 1:33.505 +0.835 27/28
9. Colin Edwards, Yamaha 1:33.518 +0.848 8/26
10. Chris Vermeulen, Suzuki 1:33.569 +0.899 27/28
11. Valentino Rossi, Yamaha 1:33.580 +0.910 8/27
12. Toni Elias, Honda 1:33.757 +1.087 26/27
13. Makoto Tamada, Yamaha 1:33.988 +1.318 25/25
14. Nicky Hayden, Honda 1:34.006 +1.336 26/29
15. Shinya Nakano, Honda 1:34.258 +1.588 26/31
16. Anthony West, Kawasaki 1:34.327 +1.657 6/23
17. Kurtis Roberts, KR Honda 1:34.487 +1.817 11/23
18. Chaz Davies, Ducati 1:34.960 +2.290 13/23

Nie wystartował

Carlos Checa, Honda

Prędkości maksymalne

1. Dani Pedrosa, Honda 304.0 km/h
2. Casey Stoner, Ducati 301.3
3. Loris Capirossi, Ducati 301.2
4. Randy de Puniet, Kawasaki 298.3
5. Colin Edwards, Yamaha 297.9
6. Alex Barros, Ducati 297.4
7. Chaz Davies, Ducati 297.1
8. Anthony West, Kawasaki 296.5
9. Marco Melandri, Honda 296.1
10. Nicky Hayden, Honda 295.9
11. Chris Vermeulen, Suzuki 295.6
12. Valentino Rossi, Yamaha 295.3
13. Toni Elias, Honda 295.1
14. John Hopkins, Suzuki 294.8
15. Shinya Nakano, Honda 294.0
16. Sylvain Guintoli, Yamaha 293.5
17. Makoto Tamada, Yamaha 293.2
18. Kurtis Roberts, KR Honda 289.7

Wyniki drugiego treningu wolnego klasy 250ccm

1. Jorge Lorenzo, Aprilia 1:35.543 28/28
2. Mika Kallio, KTM 1:35.564 +0.021 26/26
3. Alex Debon, Aprilia 1:35.916 +0.373 17/24
4. Alex de Angelis, Aprilia 1:36.015 +0.472 13/29
5. Hector Barbera, Aprilia 1:36.159 +0.616 29/29
6. Julian Simon, Honda 1:36.286 +0.743 27/29
7. Hiroshi Aoyama, KTM 1:36.331 +0.788 27/27
8. Yuki Takahashi, Honda 1:36.389 +0.846 26/27
9. Marco Simoncelli, Gilera 1:36.531 +0.988 23/27
10. Alvaro Bautista, Aprilia 1:36.554 +1.011 18/21
11. Aleix Espargaro, Aprilia 1:36.820 +1.277 26/28
12. Thomas Luthi, Aprilia 1:36.871 +1.328 24/29
13. Shuhei Aoyama, Honda 36.927 +1.384 17/26
14. Andrea Dovizioso, Honda 1:36.975 +1.432 17/27
15. Roberto Locatelli, Gilera 1:37.139 +1.596 24/30
16. Ratthapark Wilairot, Honda 1:37.407 +1.865 25/28
17. Dirk Heidolf, Aprilia 1:37.991 +2.448 25/25
18. Alex Baldolini, Aprilia 1:38.066 +2.523 22/22
19. Taro Sekiguchi, Aprilia 1:38.236 +2.693 25/27
20. Karel Abraham, Aprilia 1:38.504 +2.961 28/31
21. Fabrizio Lai, Aprilia 1:38.522 +2.979 17/24
22. Efren Vazquez, Aprilia 1:38.544 +3.001 17/27
23. Jules Cluzel, Aprilia 1:38.554 +3.011 18/29
24. Federico Sandi, Aprilia 1:38.756 +3.213 22/22
25. Alvaro Molina, Aprilia 1:38. 899 +3.356 15/27
26. Imre Toth, Aprilia 1:39.202 +3.659 15/27
27. Eugene Laverty, Honda 1:39.897 +4.354 23/24
28. Santiago Barragan, Honda 1:40.474 +4.931 26/26
29. Joshua Sommer, Honda 1:40.759 +5.216 9/17

Wyniki drugiego treningu wolnego klasy 125ccm

1. Sergio Gadea, Aprilia 1:39.765 21/21
2. Gabor Talmacsi, Aprilia 1:39.853 +0.088 19/19
3. Mattia Pasini, Aprilia 1:40.080 +0.315 22/22
4. Bradley Smith, Honda 1:40.105 +0.340 23/23
5. Hector Faubel, Aprilia 1:40.229 +0.464 17/20
6. Lukas Pesek, Derbi 1:40.344 +0.579 20/21
7. Pablo Nieto, Aprilia 1:40.685 +0.920 19/19
8. Joan Olive, Aprilia 1:40.698 +0.933 23/23
9. Simone Corsi, Aprlia 1:40.702 +0.927 13/13
10. Sandro Cortese, Aprilia 1:40.723 +0.958 15/18
11. Tomoyoshi Koyama, KTM 1:40.845 +1.080 19/19
12. Nicolas Terol, Derbi 1:40.845 +1.080 19/23
13. Esteve Rabat, Hoda 1:40.878 +1.113 14/23
14. Andrea Iannone, Aprilia 1:40.912 +1.147 20/21
15. Stefan Bradl, Aprilia 1:41.068 +1.303 21/222
16. Dominique Aegerter, Aprilia 1:41.426 +1.661 22/22
17. Randy Krummenacher, KTM 1:31.442 +1.677 23/23
18. Michael Ranseder, Derbi 1:41.583 +1.818 22/23
19. Stefano Bianco, Aprilia 1:41.641 +1.876 19/19
20. Danny Webb, Honda 1:41.681 +1.916 20/20
21. Mike Di Meglio, Honda 1:41.704 +1.939 18/19
22. Stevie Bonsey, KTM 1:41.801 +2.036 23/23
23. Raffaele De Rosa, Aprilia 1:41.874 +2.109 12/16
24. Takaaki Nakagami, Honda 1:41.966 +2.201 15/23
25. Pol Espargaro, Aprilia 1:41.989 +2.224 14/22
26. Alexis Masbou, Honda 1:42.091 +2.326 16/21
27. Roberto Tamburini, Aprilia 1:42.295 +2.530 18/18
28. Pere Tutusaus, Aprilia 1:42.522 +2.757 22/22
29. Robert Muresan, Derbi 1:42.544 +2.779 18/23
30. Joey Litjens, Honda 1:42.981 +3.216 16/19
31. Ivan Maestro, Aprilia 1:42.984 +3.219 11/18
32. Ferruccio Lamborghini, Aprilia 1:43.032 +3.267 14/18
33. Simone Grotzkyj, Aprilia 1:43.451 +3.686 16/18
34. Dino Lombardi, Honda 1:43.737 +3.972 20/23
35. Lorenzo Zanetti, Aprilia 1:43.788 +4.023 8/15
36. Daniel Saez, Aprilia 1:43.924 +4.159 13/17
37. Alen Gyorfi, Aprilia 1:44.451 +4.686 17/22

Relacja ze wszystkich trzech sesji kwalifikacyjnych na żywo dzisiaj na antenie stacji Eurosport w godzinach 12:30 - 16:00. Kompletna analiza, wyniki i wypowiedzi zawodników jeszcze dzisiaj na stronach portalu Ścigacz.pl.


NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    motul belka 950
    NAS Analytics TAG
    na górę