Eksperci żądają wprowadzenia w Polsce nowych ograniczeń prędkości
Obniżenia prędkości na drogach i autostradach domagają się eksperci zajmujący się ruchem drogowym. Ich zdaniem może mieć to kolosalny wpływ na odciążenie służby zdrowia, zajętej walką z pandemią.
120 km/h na autostradzie i 80 km/h poza terenem zabudowanym - takie limity prędkości powinny, zdaniem naukowców, obowiązywać w Polsce w czasie walki z epidemią COVID-19. Niższe prędkości przełożyły by się na zmniejszenie liczby wypadków na drogach, co, z kolei, odciążyłoby służbę zdrowia, zmęczoną walką z pandemią wirusa.
Apel do ministrów zdrowia i infrastruktury wystosowali naukowcy z Politechniki Krakowskiej i Politechniki Lubelskiej. Oprócz ograniczenia prędkości na drogach, eksperci proponują także zwiększenie liczby patroli drogowych i podniesienia kar za przekroczenie dozwolonej prędkości.
Zgodnie z propozycjami, nowe ograniczenia prędkości wyglądałyby następująco:
- Na autostradzie - 120 km/h.
- Na dwujezdniowej drodze ekspresowej - 110 km/h.
- Na jednojezdniowej drodze ekspresowej oraz na drodze dwujezdniowej o co najmniej o dwóch pasach przeznaczonych dla każdego kierunku ruchu - 90 km/h.
- Na pozostałych drogach poza obszarem zabudowanym - 80 km/h.
- W terenie zabudowanym - jednolicie w okresie całej doby 50 km/h.
Podstawową przesłanką stojącą za apelem jest fakt, że wyraźnie wzrosła liczba ciężkich wypadków drogowych. Stało się tak, mimo drastycznego spadku ruchu, spowodowanego ograniczeniami przemieszczania się. Naukowcy podali także 10 argumentów szczegółowych, uzasadniających wprowadzenie nowych ograniczeń prędkości.
Apel w sprawie nowych ograniczeń prędkości podpisali: prof. dr hab. inż. Stanisław Gaca, dr inż. Jeremi Rychlewski, dr inż. Marek Bauer, dr hab. inż. Janusz Bohatkiewicz, dr inż. Tadeusz Kopta, dr inż. Andrzej Krych, dr hab. inż. Andrzej Szarata, dr hab. inż. Lidia Żakowska oraz mgr inż. Mirosław Bajor - dyrektor programowy cyklu Konferencje Specjalistyczne oraz mgr Ewelina Nawara - dyrektor Wydawnictwa Media Pro Polskie Media Profesjonalne.
źródło: brd24.pl, Konferencje Specjalistyczne
Komentarze 5
Pokaż wszystkie komentarzeNie chce być tutaj postronny, ale faktycznie zauważyłem na drogach mniejszy ruch. Codziennie przemiarzam dk86 jedna z najbardziej zatłoczonych dróg Katowice-Tychy. Ale też centrum miasta. Mniejszy...
OdpowiedzPostronny, tzn ten który się nie wpierdala... Ty się wpierdalasz, także Twoja znajomość języka polskiego jest nikła. Tj tak jak z mówieniem w każdym Bądź razie - poprawnie w każdym razie, oraz z zastanawianiem się dlaczego ktoś na murze napisał CHUJ, a nie huj.
OdpowiedzZdecydowanie jestem za tym żeby ostrzej karać kierowców, szczególnie tych radykalnie przekraczających przepisy. Przepadek prawa jazdy powinien następować po przekroczeniu ograniczenia o 30 km na ...
OdpowiedzW takim razie tracisz prawo jazdy?
OdpowiedzJa oczekuję od Państwa, że w końcu zacznie skutecznie egzekwować obecnie obowiązujące limity oraz że zostaną wreszcie podniesione wysokości mandatów. Obecnie na polskich drogach panuje niespotykana...
OdpowiedzBardzo dobre posunięcie! Przeważająca część naszego społeczeństwa nie dorosła do drogach publicznych przy obecnych przepisach. Chociaż lepiej było by wprowadzić system amerykański, przekroczysz ...
OdpowiedzJa proponuję system Envera Hodży : "w 1967 roku, wprowadził całkowity zakaz wyznawania wszelkich religii, ogłaszając Albanię pierwszym na świecie krajem ateistycznym. Obywatelom nie wolno było podróżować za granicę i posiadać prywatnych samochodów".
OdpowiedzInformacja została zdementowana przez Radio Erewań.
Odpowiedz