tr?id=505297656647165&ev=PageView&noscript=1 Ducati pokazało nowości na sezon 2020 [RELACJA]
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG
NAS Analytics TAG

Ducati pokazało nowości na sezon 2020 [RELACJA]

Autor: Janusz Bębenek 2019.10.23, 14:21 Drukuj

We włoskim Rimini odbyła się dziś oficjalna prezentacja najważniejszych premier Ducati, którą osobiście poprowadził szef koncernu, Claudio Domenicali. Najważniejszym nowym modelem w katalogu bolońskiej marki jest na pewno Streetfighter V4, który łączy zabójczy wygląd z oszałamiającymi osiągami.

Claudio Domenicali rozpoczął konferencję od przedstawienia tegorocznych sukcesów Ducati, wśród których wyróżnił dominującą pozycję Panigale V4R w segmencie superbike. W 2018 i 2019 roku model ten wybrało ok 19% wszystkich kupujących nowy motocykl tej klasy. Nie zabrakło również osiągnięć sportowych, choć drugie miejsca zarówno w cyklu MotoGP, jak i WSBK sprawiły szefowi Ducati wyraźną przykrość. Na pocieszenie pozostają zwycięstwa w najważniejszych mistrzostwach krajowych - Michele Pirro we Włoszech i Scotta Reddinga w British Superbike.

NAS Analytics TAG

Pierwsze zaprezentowane modele przyprawiły fanów Ducati o lekki zawał, okazały się nimi bowiem… rowery, a konkretnie rowery elektryczne. Do wprowadzonego już w zeszłym roku terenowego modelu MIG-RR dołączyła doskonale wyposażona wersja Limited, która będzie wyprodukowana w bardzo krótkiej serii - tylko 50 egzemplarzy na cały świat. Dużą niespodzianką są z kolei miejskie e-rowery pod szyldem Ducati Scrambler. Pierwszy z nich pomalowano w efektownym, czarno-żółtym schemacie, znanym ze Scramblera Full Throttle.

MY20 DUCATISCRAMBLER ICON DARK 20 UC101441 Preview

Z poprzednich lat pamiętamy prawdziwy wysyp wersji specjalnych z rodziny Scrambler. W tym roku zaprezentowano tylko jeden - 800 Dark. Oprócz zgodnego z nazwą, wyjątkowo ciemnego wykończenia, został on bardzo solidnie wyposażony, m.in. w ABS działający w zakrętach. Szef Ducati zapowiedział, że rozwiązanie to po prostu ratuje życie i będzie montowane we wszystkich maszynach opuszczających bramy bolońskiej fabryki. Zdradził również, że trwają prace nad dwoma konceptami, opartymi na rodzinie Scrambler: Motard, czyli nowoczesne supermoto z silnikiem 800 cm3 i bardzo interesujący Desert-X, retro-enduro z silnikiem 1100 cm3.

W grupie maszyn z silnikami 1260 obyło się bez rewolucji, choć mieliśmy nadzieję na mały przełom. Diavele 1260 i 1260S będą dostępne w nowych wzorach malowania, w tym w kapitalnie wyglądającym czerwonym ze specjalną grafiką, wziętym wprost ze świata sportowych maszyn Ducati. Pokazano również Multistradę 1260 Grand Tour, którą Domenicali przedstawił jako doskonały wybór dla tych motocyklowych turystów, którzy z miejsca doposażają wersję S w dodatkowe akcesoria. Znalazły się tu więc m.in. kufry, grzane manetki, dodatkowe oświetlenie, wyższa szyba i centralna podstawka, czyniące z tego motocykla wymarzony pojazd turystyczny. Zabrakło niestety zapowiadanych od dawna systemów bezpieczeństwa opartych na dwóch radarach. Może za rok, przy okazji premiery Multistrady V4?

MY20 DUCATI PANIGALE V4 40 UC101574 Preview

Ducati usystematyzowało i uprościło nazewnictwo w grupie motocykli sportowych z rodziny Panigale. W tej chwili mamy tu Panigale V2, V4 i V4R. Model Panigale V2 zastąpił wcześniejszy 959. Szef firmy określił go jako doskonały motocykl na drogę i na tor dla początkujących kierowców. Dosyć odważnie, ponieważ maszyna przy masie 176 kg dysponuje armią 155 koni. A pomyśleć, że jeszcze całkiem niedawno osiągi na tym poziomie to był to absolutny top. W standardowym Panigale V4 pojawiły się m.in. winglety, dające dodatkowe 30 kg nacisku na przód przy prędkości 270 km/h. Generalnie w tym roku rozwój tego modelu poszedł nie w stronę osiągów i prędkości, a łatwości i stabilności prowadzenia.

MY20 DUCATI STREETFIGHTER V4 S AMBIENCE 20 UC101641 Preview

Na sam koniec Claudio zostawił długo zapowiadaną wisienkę na torcie, choć jest to raczej ciemna wiśnia moczona w mocnym alkoholu. Mowa oczywiście o modelu Streetfighter V4, który dostępny będzie w dwóch wersjach - standardowej i S. Już w tej pierwszej robi wrażenie, oddając w ręce kierowcy 208 KM mocy przy 178 masy motocykla. W wersji S, wyposażonej m.in. w kompletny wydech Akrapovica i kute magnezowe koła, moc sięga aż 220 KM! Ten model również wyposażony jest w skrzydełka, i to po dwa na stronę. Mają one dać dodatkowe 28 kg na przodzie, również przy prędkości 270 km/h… w nakedzie. Zabójczy design maszyny inspirowany był podobno postacią Jokera. Patrząc obu w twarz, ciężko się nie zgodzić.

Modele zaprezentowane na dzisiejszej konferencji Ducati będą oczywiście wystawione na stoisku Ducati na nadchodzących targach EICMA. Większość z nich będzie dostępna w salonach w lutym przyszłego roku.

NAS Analytics TAG

NAS Analytics TAG
Zdjęcia
NAS Analytics TAG
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze
Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Ścigacz.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z komentarzy łamie regulamin , zawiadom nas o tym przy pomocy formularza kontaktu zwrotnego . Niezgodny z regulaminem komentarz zostanie usunięty. Uwagi przesyłane przez ten formularz są moderowane. Komentarze po dodaniu są widoczne w serwisie i na forum w temacie odpowiadającym tematowi komentowanego artykułu. W przypadku jakiegokolwiek naruszenia Regulaminu portalu Ścigacz.pl lub Regulaminu Forum Ścigacz.pl komentarz zostanie usunięty.

Polecamy

NAS Analytics TAG
.

Aktualności

NAS Analytics TAG
reklama
NAS Analytics TAG

sklep Ścigacz

    NAS Analytics TAG
    na górę