Ducati pokazało nowości na sezon 2020 [RELACJA]
We włoskim Rimini odbyła się dziś oficjalna prezentacja najważniejszych premier Ducati, którą osobiście poprowadził szef koncernu, Claudio Domenicali. Najważniejszym nowym modelem w katalogu bolońskiej marki jest na pewno Streetfighter V4, który łączy zabójczy wygląd z oszałamiającymi osiągami.
Claudio Domenicali rozpoczął konferencję od przedstawienia tegorocznych sukcesów Ducati, wśród których wyróżnił dominującą pozycję Panigale V4R w segmencie superbike. W 2018 i 2019 roku model ten wybrało ok 19% wszystkich kupujących nowy motocykl tej klasy. Nie zabrakło również osiągnięć sportowych, choć drugie miejsca zarówno w cyklu MotoGP, jak i WSBK sprawiły szefowi Ducati wyraźną przykrość. Na pocieszenie pozostają zwycięstwa w najważniejszych mistrzostwach krajowych - Michele Pirro we Włoszech i Scotta Reddinga w British Superbike.
Pierwsze zaprezentowane modele przyprawiły fanów Ducati o lekki zawał, okazały się nimi bowiem… rowery, a konkretnie rowery elektryczne. Do wprowadzonego już w zeszłym roku terenowego modelu MIG-RR dołączyła doskonale wyposażona wersja Limited, która będzie wyprodukowana w bardzo krótkiej serii - tylko 50 egzemplarzy na cały świat. Dużą niespodzianką są z kolei miejskie e-rowery pod szyldem Ducati Scrambler. Pierwszy z nich pomalowano w efektownym, czarno-żółtym schemacie, znanym ze Scramblera Full Throttle.
Z poprzednich lat pamiętamy prawdziwy wysyp wersji specjalnych z rodziny Scrambler. W tym roku zaprezentowano tylko jeden - 800 Dark. Oprócz zgodnego z nazwą, wyjątkowo ciemnego wykończenia, został on bardzo solidnie wyposażony, m.in. w ABS działający w zakrętach. Szef Ducati zapowiedział, że rozwiązanie to po prostu ratuje życie i będzie montowane we wszystkich maszynach opuszczających bramy bolońskiej fabryki. Zdradził również, że trwają prace nad dwoma konceptami, opartymi na rodzinie Scrambler: Motard, czyli nowoczesne supermoto z silnikiem 800 cm3 i bardzo interesujący Desert-X, retro-enduro z silnikiem 1100 cm3.
W grupie maszyn z silnikami 1260 obyło się bez rewolucji, choć mieliśmy nadzieję na mały przełom. Diavele 1260 i 1260S będą dostępne w nowych wzorach malowania, w tym w kapitalnie wyglądającym czerwonym ze specjalną grafiką, wziętym wprost ze świata sportowych maszyn Ducati. Pokazano również Multistradę 1260 Grand Tour, którą Domenicali przedstawił jako doskonały wybór dla tych motocyklowych turystów, którzy z miejsca doposażają wersję S w dodatkowe akcesoria. Znalazły się tu więc m.in. kufry, grzane manetki, dodatkowe oświetlenie, wyższa szyba i centralna podstawka, czyniące z tego motocykla wymarzony pojazd turystyczny. Zabrakło niestety zapowiadanych od dawna systemów bezpieczeństwa opartych na dwóch radarach. Może za rok, przy okazji premiery Multistrady V4?
Ducati usystematyzowało i uprościło nazewnictwo w grupie motocykli sportowych z rodziny Panigale. W tej chwili mamy tu Panigale V2, V4 i V4R. Model Panigale V2 zastąpił wcześniejszy 959. Szef firmy określił go jako doskonały motocykl na drogę i na tor dla początkujących kierowców. Dosyć odważnie, ponieważ maszyna przy masie 176 kg dysponuje armią 155 koni. A pomyśleć, że jeszcze całkiem niedawno osiągi na tym poziomie to był to absolutny top. W standardowym Panigale V4 pojawiły się m.in. winglety, dające dodatkowe 30 kg nacisku na przód przy prędkości 270 km/h. Generalnie w tym roku rozwój tego modelu poszedł nie w stronę osiągów i prędkości, a łatwości i stabilności prowadzenia.
Na sam koniec Claudio zostawił długo zapowiadaną wisienkę na torcie, choć jest to raczej ciemna wiśnia moczona w mocnym alkoholu. Mowa oczywiście o modelu Streetfighter V4, który dostępny będzie w dwóch wersjach - standardowej i S. Już w tej pierwszej robi wrażenie, oddając w ręce kierowcy 208 KM mocy przy 178 masy motocykla. W wersji S, wyposażonej m.in. w kompletny wydech Akrapovica i kute magnezowe koła, moc sięga aż 220 KM! Ten model również wyposażony jest w skrzydełka, i to po dwa na stronę. Mają one dać dodatkowe 28 kg na przodzie, również przy prędkości 270 km/h… w nakedzie. Zabójczy design maszyny inspirowany był podobno postacią Jokera. Patrząc obu w twarz, ciężko się nie zgodzić.
Modele zaprezentowane na dzisiejszej konferencji Ducati będą oczywiście wystawione na stoisku Ducati na nadchodzących targach EICMA. Większość z nich będzie dostępna w salonach w lutym przyszłego roku.
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze