Ducati Streetfighter V4 - prawdziwy wojownik. Zobaczycie go na Warsaw Motorcycle Show 2020
Ducati Streetfighter V4 powstał w jednym celu - by zawładnąć ulicami i zmieść konkurencję. Podczas gdy większość producentów rezygnuje z owiewek i mocy, Ducati poszło krok, a właściwie 208 kroków dalej…
Kiedy gruchnęła wieść o tym, że szykuje się nowy Streetfighter, który będzie bazował na Panigale V4, bicie serc fanów mocnych motocyklowych wrażeń przyspieszyło do tempa godnego silnika Desmosedici Stradale 90° V4. To właśnie on jest sercem nowego wojownika z Bolonii. Ducati poszło na całość i pozostawiło pełną moc 208 koni mechanicznych. Jeżeli to nie wystarczy, to moc można podnieść do 220 koni po zastosowaniu układu wydechowego Ducati Performance od Akrapovič. Maksymalny moment obrotowy również robi wrażenie i wynosi 123 Nm przy 11 500 obr/min.
W ślad za mocą idzie agresywny wygląd. Projektując przód motocykla styliści Ducati zostali zainspirowani maską Jokera. Minimalistyczna owiewka, agresywny kształt reflektora LED i obłęd w kształcie świateł do jazdy dziennej sprawiają, że nikt nie pozostanie obojętny widząc we wstecznym lusterku nadciągającego Streetfightera V4. Dwupoziomowe skrzydła nie tylko dodają motocyklowi agresywnego wyglądu, ale również zapewniają docisk 20 kg z przodu i 8 kg z tyłu przy prędkości 270 km/h. Tył motocykla oraz umiejscowienie i kształt wydechu zostały żywcem wyjęte z Panigale V4.
Kolejnym elementem bez którego uliczny wojownik nie mógłby się obejść jest perfekcyjnie dobrane i zestrojone zawieszenie. W modelu podstawowym zastosowano widelec Showa Big Piston Fork oraz tylny amortyzator Sachs. Zawieszenie posiada pełną regulację. O stabilność dba amortyzator skrętu Sachs. O bezpieczne i skuteczne wytracanie prędkości dbają potężne zaciski hamulcowe Brembo Stylema. W modelu Streetfighter V4 S inżynierowie poszli jeszcze dalej i zastosowali elektronicznie sterowane, aktywne zawieszenie Öhlins składające się z widelca NIX-30 oraz amortyzatora tylnego TTX36. Amortyzatory wraz z amortyzatorem skrętu są kontrolowane przez najnowszą wersję systemu Öhlins EC noszącą oznaczenie 2.0. Model V4 porusza się na kołach z aluminiowymi obręczami, a w wersji S zastosowano kute felgi aluminiowe Marchesini.
Wisienką na szczycie wojowniczego tortu jest zaawansowana elektronika, która pomaga ujarzmić Streetfightera. W pakiecie znajdują się takie dobrodziejstwa jak ABS Cornering EVO, Ducati Traction Control EVO 2, Ducati Slide Control, Ducati Wheelie Control EVO, Ducati Power Launch, Ducati Quick Shift EVO 2, Engine Brake Control EVO oraz Ducati Electronic Suspension EVO. To wszystko da ci pewność zarówno na torze jak i na ulicy. Informacje są wyświetlane na kolorowym wyświetlaczu TFT o przekątnej 5 cali.
Nie możemy się doczekać kiedy motocykl wjedzie do salonów, co ma nastąpić według importera na przełomie maja i czerwca. Tymczasem, by go zobaczyć, zapraszamy na Warsaw Motorcycle Show 2020 w dniach 6-8 marca, gdzie pojawi się na stoisku Ducati Polska.
Więcej informacji o modelu Ducati Streetfighter V4 znajdziecie na tej stronie.