Ducati Multistrada 1260 Enduro - turystyczna elita
Rynek luksusowych turystyków powiększył się właśnie o kolejną gwiazdę z Bolonii. Nowe Ducati Multistrada 1260 Enduro jest większe, mocniejsze i jeszcze lepiej wyposażone.
Wielu motocyklistów jeżdżących na co dzień po prawdziwych bezdrożach z dystansem traktuje 250-kilogramowe kolosy z "enduro" w nazwie. Nie przeszkadza to w osiąganiu kolejnych rekordów sprzedaży przez tego typu motocykle. Luksusowe SUV-y są więc oczkiem w głowie sporej grupy producentów.
Liderem tej grupy od lat pozostaje BMW R GS, które w przyszłym sezonie pojawi się w salonach w wersji 1250, z powiększonym silnikiem, większą mocą i zmiennymi fazami rozrządu. Podobną ścieżką poszedł największy konkurent niemieckiego turystyka, czyli Ducati Multistrada. Zaprezentowana właśnie wersja 1260 Enduro jest najlepiej wyposażonym wariantem tego modelu.
Nowa Multistrada 1260 Enduro napędzana jest V-twinem Testastretta ze zmiennymi fazami rozrządu, dysponującym mocą 156 KM i momentem obrotowym na poziomie 127 Nm. Zdecydowana większość, aż 85% momentu, dostępna jest poniżej 3500 obr/min.
Motocykl waży 254 kg, dodatkowo poprawiono rozłożenie masy, obniżono środek ciężkości i wysokość siodła. Interwał międzyprzeglądowy to aż 15 tysięcy km, co na pewno będzie dużym atutem dla turystów długodystansowych.
Nowe Ducati Multistrada 1260 Enduro ma też nowy pakiet pokładowej elektroniki. Kolorowy wyświetlacz TFT jest niemal identyczny, jak w Panigale V4. Znalazła się tu również kontrola trakcji z czujnikiem IMU, asystent ruszania pod górę, anty-wheelie, ABS, quickshifter i półaktywne zawieszenie.
Wyróżnikiem wersji Enduro są również szprychowe koła o średnicy 19 cali z przodu i 17 cali z tyłu. Są one o ok. 2 kg lżejsze, niż u poprzednika. Nowa Multistrada dostępna będzie w dwóch kolorach - czerwonym i piaskowym.
Komentarze 1
Poka¿ wszystkie komentarze" Interwa³ miêdzyprzegl±dowy to a¿ 15 tysiêcy km." Je¿d¿± 15 ty¶ na oleju a potem jêcz± w sieci, ¿e dawniej silniki by³y trwalsze.
Odpowiedz