Ducati Monster 821 - na gor±co z testów w Rimini
Po premierach odnowionego Monstera 1200 i zupełnie nowego Monstera 797 przyszedł wreszcie czas na odświeżenie tego trzeciego w rodzinie, czyli Monstera 821.
Ciekawostką jest fakt, że jazdy testowe odnowionym Monsterem 821 zorganizowano jeszcze przed jego oficjalną premierą na targach EICMA. Ducati zaprezentuje wszystkie swoje nowości 2018 (podobno ma być ich pięć) dopiero na konferencji prasowej w najbliższą niedzielę, tymczasem Monsterem 821 na rok 2018 udało nam się już nawet pojeździć. Jazdy zorganizowano w ojczyźnie Ducati.
Obszerny test motocykla zobaczycie niebawem, jak tylko skończymy żmudny proces montażu video, tymczasem dzielimy się z wami kluczowymi informacjami i pierwszymi wrażeniami na gorąco. Rewolucji nie było, choć zmian na pokładzie nie brakuje…
Co zostało bez zmian?
Na pokładzie niezmiennie mamy widlasty, dwucylindrowy silnik Testastretta o pojemności 821 ccm, generujący moc maksymalną na poziomie 109 KM. Pozostała również ta sama skrzynia biegów oraz cała elektronika ze zmiennymi mapami zapłonu i regulowaną kontrolą trakcji DTC na czele. Nie zmieniła się rama, wahacz, ani żaden z elementów zawieszenia. Na pokładzie wciąż pracują też te same hamulce z przednimi zaciskami Brembo M4-32 i wyłączalnym systemem ABS. Co ważne, polski importer Ducati zapewnia, że nie zmieni się również cena motocykla. Co zatem się zmieniło na pokładzie odnowionego i poprawionego Monstera 821?
Monster 821 - co nowego?
Po pierwsze pojawiło się kilka stylistycznych modyfikacji, które w niewielkim, lecz zauważalnym stopniu zmieniły wygląd Monstera 821. Jest nowy zbiornik paliwa z charakterystyczną zapinką (podobnie, jak w większym Monsterze 1200 i mniejszym 797), przeprojektowana przednia lampa i nowy zestaw przełączników na kierownicy.
Zupełnie od nowa zaprojektowano również układ wydechowy. Brzmi równie rasowo, jak ten poprzedni, choć niektórzy twierdzą, że jest od niego odrobinę cichszy (ja tego nie zauważyłem).
Motocykl fabrycznie będzie teraz wyposażony w opony Pirelli Diablo Rosso III, którym bez dwóch zdań należy przyznać naprawdę diabelską skuteczność w akcji…
Wisienkę na torcie stanowi nowy, kolorowy wyświetlacz TFT z możliwością korzystania z Ducati Multimedia System znanego już z innych modeli (np. z Multistrady).
Opcjonalnie do motocykla dostępny będzie teraz quickshifter ze zmianą biegów w górę i w dół, choć tego cudeńka nie było nam dane testować.
Nowy Monster 821, poza standardowym kolorem czerwonym i czarnym, występuje również w kolorze żółtym, co stanowi nawiązanie do Monsterów sprzed lat. Przypomnijmy tylko, że od premiery pierwszego Monstera w historii minęło już 25 lat.
Jeszcze jedną zmianą, która mnie osobiście bardzo ucieszyła, są przeprojektowano podnóżki. Teraz podnóżki pasażera są montowane niezależnie, co pozwoliło na wygospodarowanie dodatkowego miejsca na stopy kierowcy. Nareszcie nie mam problemu z wygodnym wsparciem stóp o podnóżki na palcach (dotychczas zahaczałem piętami o podnóżki pasażera).
Komentarze 0
Poka¿ wszystkie komentarze