Chiński motocykl z silnikiem V4 o zaskakującej pojemności. Oto cruiser Benda BD500
Choć silniki V4 są obecnie kojarzone przede wszystkim z motocyklami Ducati i Aprilia oraz dużymi pojemnościami, to Chińczycy poszli w ciekawym kierunku i przedstawili cruisera z silnikiem V4 o pojemności 496 cm3.
Benda BD500 to maszyna napędzana chłodzonym cieczą silnikiem o pojemności 496 cm3, który generuje maksymalną moc 55 KM przy 10 000 obr./min. Maksymalny moment obrotowy wynosi 45 Nm i jest dostępny przy 8000 obr./min. Trochę gorzej wypada masa motocykla, ponieważ ta sięga 241 kg. Z przodu zastosowano zawieszenie typu upside-down, a tylne amortyzatory mają regulację napięcia wstępnego. Do tego dochodzą koła o średnicy 17 cali i dwukanałowy ABS.
Czy maszyna ma szansę powodzenia? Na chińskim rynku jest to wysoce prawdopodobne. W lutym tego roku producent musiał wstrzymać zamówienia na inny motocykl, a jest nim naked LFS 700, który trafił do sprzedaży w październiku 2021 r. Jeszcze wcześniej Benda pokazała koncept LF-01, który stylistycznie wygląda na luźno oparty na maszynach Ducati Diavel i X Diavel. Tam też jest silnik V4, ale ma pojemność 680 cm3. Maszyna trafiła do sprzedaży jako LFC 700. Model BD500 z kolei wygląda jak typowy przedstawiciel segmentu cruiserów i z pewnością może odnieść sukces na rodzimym rynku.
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze