Chińskie motocykle z mocnymi silnikami - Benda pręży muskuły, a Europa może tylko patrzeć
Chińscy producenci coraz bardziej rozpychają się już nie tylko w segmencie małych pojemności. Najlepszym przykładem są produkcje takich marek jak CFMoto czy Benelli, które należy do koncernu QJMotors. Teraz do gry wchodzi Benda prezentując dwa silniki V4.
Markę Benda, a konkretnie power cruiser o oznaczeniu LF-01 prezentowaliśmy wam na początku tego roku. Motocykl jest napędzany silnikiem o pojemności 680 cm3, który generuje maksymalną moc 97 koni mechanicznych, a zatem są to wartości, które sprawiają, że maszyna z powodzeniem mogłaby podbić rynki europejskie. Teraz producent pokazał dwa autorskie silniki V4, które mają spore szanse odnieść sukces.
Pierwszy silnik ma pojemność 1198 cm3 i generuje maksymalną moc 153 koni mechanicznych, a maksymalny moment obrotowy wynosi 121 Nm. Są to wartości, których nie powstydziłby się żaden europejski producent, choć oczywiście można złośliwie powiedzieć, że Włosi wyciągają z V4 moce przekraczające 200 koni mechanicznych. Drugi silnik jest ciekawszy, ponieważ ponownie mamy V4, ale tym razem o pojemności 496 cm3 oraz maksymalnej mocy 57 koni mechanicznych, która jest osiągana przy 10 tys. obr./min.
Według informacji płynących z Chin, pierwsze motocykle z nowymi silnikami V4 mogą zostać zaprezentowane już w przyszłym roku. Benda jak dotąd nie ma rozwiniętej sieci sprzedaży w Europie i motocykle tego producenta są dostępne na razie tylko w Hiszpanii oraz Portugalii.
Komentarze 1
Pokaż wszystkie komentarzeBenda jest w trakcie szukania w Polsce chętnych dealerów na import swoich motocykli, niestety jedyna informacja o tym znajduje się na dnie ich dość słabo wykonanej strony internetowej przez co nie...
Odpowiedz