Can-Am chce produkować motocykle elektryczne. Pojawiły się pierwsze patenty
Choć marka Can-Am jest kojarzona przede wszystkim z produkcją szeroko pojętych pojazdów rekreacyjnych, to producent chce wkroczyć do segmentu motocykli elektrycznych i już poczynił pierwsze przygotowania.
Jak informuje Cycle World, w 2018 roku właściciel marki Can-Am, którym jest firma Bombardier Recreational Products, kupił pozostałości po producencie motocykli elektrycznych Alta Motors z Kalifornii. To zaowocowało przedstawieniem m.in. elektrycznej wersji Can-Am Ryker i Spyder. Już w 2011 roku producent kombinował z napędem hybrydowym. Pojawiły się także koncepty motocykli CT1 i CT2. Teraz opublikowano szkice patentowe potencjalnych przyszłych produktów tej marki.
Producent zamierza pójść podobnym tropem co LiveWire, a więc będzie jedna platforma, która zostanie użyta do wielu produktów. Silnik jest umieszczony w przedniej części wahacza, a baterie i elektronikę można dowolnie ustawiać tak, by dostosować je do geometrii motocykla. Dzięki temu widoczny na grafikach naked może być nieco bardziej napakowany i neutralny, a motocykl crossowy jest nieco lżejszy. Producent na razie milczy w kwestii tego czy i kiedy ewentualne produkty końcowe miałyby trafić do produkcji.
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze