Bimota Tera Tesi 2024 - opis, zdjêcia, dane techniczne. Absurdalny crossover do³adowany kompresorem
Bimota co prawda została kupiona przez Kawasaki, ale na szczęście nie tylko zachowała swoją tożsamość, bo zyskała również dostęp do kolejnych technologii. Dzięki temu powstał model Tera Tesi, który jest crossoverem z silnikiem Kawasaki doładowanym kompresorem. Motocykl zaprezentowano podczas targów EICMA w Mediolanie.
Bimota Tera została przedstawiona jako koncept i jest napędzana silnikiem Kawasaki o pojemności 999 cm3. Czterocylindrowa rzędówka jest doładowana kompresorem, dzięki czemu może pochwalić się maksymalną mocą 197 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 137 Nm. Przednie zawieszenie to konstrukcja znana z modelu tesi.
Z przodu i z tyłu zamontowano amortyzatory Ohlins TTX 36. Skok zawieszenia wynosi 114 mm z przodu i 135 mm z tyłu. Po wymianie zawieszenia na półaktywny system Marzocchi skok wzrasta do 145 mm z przodu i 165 mm z tyłu. W układzie hamulcowym znajdziemy m.in. przednie tarcze o średnicy 330 mm i tarcze Brembo Stylema. Jest też inteligentny system ABS Kawasaki (KIBS). Jeśli chodzi o elektronikę, to na pokładzie znajdą się też Kawasaki Cornering Management Function, trzystopniowa kontrola trakcji Kawasaki, launch control, dwukierunkowy quick shifter oraz tempomat.
Producent nie podaje zbyt wielu danych, jeśli chodzi o wymiary. Wiadomo, że prześwit ma wynosić ok. 174 mm, a wysokość siedziska to ok. 820 mm. Motocykl pojawi się w dwóch wersjach. Pierwsza ma kolor czerwony i drogowe opony, a druga ma kolor khaki, terenowe opony i boczne kufry. Na razie nie wiadomo, jaka będzie cena tego niezwykłego motocykla.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze