Benelli Leoncino 800 ju¿ jest! To bêdzie czarny koñ segmentu scramblerów
Benelli Leoncino na wielu rynkach okazał się ogromnym sukcesem. Producent ma już gotową wersję z większym silnikiem. Przebieramy już nogami na testy!
Benelli Leoncino podczas naszej wyprawy opłotkami Rumunii i Bułgarii dał się poznać jako motocykl dynamiczny, trwały i niezawodny. Naszym zdaniem to jeden z najlepszych scramblerów w swojej klasie, a zważywszy na cenę, być może najlepszy.
Włosko-chińska firma już w ubiegłym roku, podczas targów EICMA zapowiadała model z większym silnikiem, który mógłby konkurować z takimi tuzami jak Triumph Scrambler czy Ducati Scrambler. Tuż przed tegoroczną edycją mediolańskich targów pojawiła się finalna wersja motocykla - Benelli Leoncino 800.
Do napędu wykorzystano dwucylindrowy silnik Benelli o pojemności 752 cm3, który pracuje także w (nadal niedostępnym w Polsce) modelu 752S. Różnice między ubiegłorocznym konceptem a wersją produkcyjną są kosmetyczne - zamiast szprychowych kół zastosowano odlewy aluminiowe, zamiast hamulców Brembo jest własna konstrukcja Benelli. Odrobinę zmieniły się osłony silnika, a nad przednim reflektorem znalazła się mikro szyba.
Jednostka napędowa osiąga moc 76 KM. Masa motocykla to 223 kg w stanie gotowym do jazdy. Cena jak dotąd nie została ujawniona. Szacujemy, że nie przekroczy 30 tys. zł. Dla porównania, najtańszy w tej chwili Ducati Scrambler kosztuje 37 900 zł, a Triumph Street Scrambler to wydatek 44 900 zł.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze