Barton Classic 125. Ma sporo zalet, ale czy ma jakieś wady? Przeanalizujmy
Poniższy tekst, przypuszczalnie, będzie wyglądał jak laurka. Właściwie już jestem tego pewien, ale chciałbym, żebyście spojrzeli na opisywany model motocykla spojrzeli krytycznie i w komentarzach podali jego wady. I nie, nie wystarczy napisać, że jest chiński, bo to nie jest wada, to raczej zaleta…przewrotnie? A jakże, cały ja. Chętnie podejmę rozmowę w komentarzach.
Jakie więc wady mają chińskie motocykle?
Niska moc?
Ogólnie przyjęło się myśleć, że chińskie 125tki są z reguły wyposażone w silniki, które mają 10 KM, jeśli koni mają piętnaście to ich cena zbliża się niebezpiecznie do sprzętów japońskich. Reguła jednak zwykle ma wyjątki, takim wyjątkiem jest Barton Classic 125. Motocykl ten ma 11,7 KM i kosztuje mniej niż najtańsza japońska 125-tka, która ma tych koni 10.
Słaba jakość silnika?
Takim tekstem mogą zarzucić tylko totalni ignoranci. Jednostki napędowe z manualną skrzynią biegów to akurat jedne z najlepiej wykonanych elementów chińskich motocykli. Jednostka ta zużywa średnio 2,7 litra benzyny na każde 100 km, jest więc bardzo oszczędna. Dzięki zastosowanemu wałkowi wyrównoważającemu zredukowane są drgania przenoszone na ramę. Na dodatek silnik montowany w Bartonie Classic to jednostka obecna na polskim rynku od 2010 roku - był montowany w modelu Junak 123 - o tym sprzęcie nie ma chyba w polskim necie złych opinii?
To może słaba jakość innych podzespołów?
No, tutaj można trochę polemizować, bo jednak cena poniżej 9.000 PLN za nowy motocykl musi z czegoś wynikać. Ten motocykl to nie jest chińskie premium, to klasa średnia i wymaga czasem większej dbałości, niż motocykle z klasy premium. Trzeba będzie przeglądnąć go i zabezpieczyć antykorozyjnie. Czasem zdarzy się też jakaś wadliwa część, albo niedokładny montaż. Gdyby wam to jednak i tak spędzało sen z powiek, to Barton Classic oferowany jest z 3-letnią gwarancją.
Brak części zamiennych?
Taa, tu mnie macie…albo wcale nie. O braku części do chińskich motocykli huczało w internecie od zawsze:
Serwis motocykla klasy 125 cm3. Gdzie znajdę części? Czy można polegać na ASO »
Tyle tylko, że dotyczy to motocykli, które pojawiły się w Polsce "na chwilę". To modele, które nie zostały ciepło przyjęte przez rynek i importerzy przestali je oferować.
Barton Classic jest jednak dostępny na rynku polskim od 2015 roku, to już 9 lat ciągłej sprzedaży. Silnik zaś jest w Polsce od 2010, czyli ponad 14 lat. A gdyby tego jeszcze było mało to marka Barton należy do tej samej grupy co Moretti. Tych ostatnich chyba kojarzycie? No przecież! Moretti zajmuje się sprzedażą części zamiennych i akcesoryjnych do większości chińskich motocykli. Nadal chcecie mi powiedzieć, że do Bartona Classic nie ma części? Uwierzcie mi! Są.
Skąd taka "laurka"?
Często doradzam w zakupach motocykli 125, najczęściej moim znajomym. Zawsze, jeśli jednym z ważnych aspektów jest cena, polecam Bartona Classic 125. To motocykl, który ma bardzo dobry stosunek jakości do ceny.
Oferuje prawie 12KM, ma niskie spalane. Jest na rynku od prawie 10 lat, łatwo się prowadzi, ma solidny silnik klonowany z hondy CB 125, ma wałek wyrównoważający i 3 lata gwarancji. Klasyczna linia może się podobać.
Motocykl nie jest idealny, to chiński średniak za bardzo przyzwoitą cenę. Moi znajomi, którzy kupili ten model, narzekają na trochę twarde siedzenie i wymieniają przednią lampę na akcesoryjną LED (oczywiście z Moretti). Kręcą na tych motocyklach spore jak na 125cc przebiegi rzędu 10.000 km rocznie.
Czasami ich jednoślady wymagają drobnych poprawek i szczególnej dbałości, ale jeśli możecie przeczytać ten artykuł to znaczy, że mnie nie zlinczowali i są zadowoleni z zakupu.
Wybaczcie, że tekst trochę z przymrużeniem oka, ale wiecie… pisany był w Sylwestra 2024 gdzie już jedną nogą myślami byłem w nowym 2025 roku.
Lewa w Górę
Beniamin
Komentarze 3
Pokaż wszystkie komentarzeZrobiłem w 4 dni 1700km na tym Barton. Ciężko było wysiedzieć ale dałem radę, Jedyna wada do tej pory to przeciągnął mi siłę łańcuch.
OdpowiedzDobry wyrób, mam poprzednią generację na gaźniku i gdyby był nowy taki do kupienia bez wymuszonego wtrysku to zapewne bym się skusił na drugą sztukę. Wszystko co było wadliwe w tym motocyklu ...
OdpowiedzA co złego w silniku z wtryskiem? Czy to nie przypadkiem Delphi dostarcza ECU i EFI dla Bartona Classic 125?
OdpowiedzTrudno się niezgodzić .
Odpowiedz