BMW patentuje wersje M dla modeli S1000RR, S1000XR i R1250GS
BMW Motorrad złożyło wnioski patentowe na trzy nowe modele: M1000RR, M1000XR oraz M1300GS, będące ulepszonymi i lepiej wyposażonymi wersjami swoich standardowych odpowiedników.
Poprzedniej jesieni BMW wprowadziło linię dodatków i usprawnień dla modelu S1000R pod doskonale znaną fanom bawarskiej marki nazwą M. Teraz przyszedł czas na kompletne motocykle, wypuszczane pod nazwą sportowego oddziału, podobnie jak od lat BMW robi to z autami.
Złożone w czerwcu w Niemczech wnioski patentowe dotyczą na razie wyłącznie nazw, nie znamy więc jeszcze szczegółowej specyfikacji poszczególnych modeli. Możemy się tylko domyślać, że poza specjalnym malowaniem znajdzie się w nich szereg dodatków zmieniających charakter maszyny na jeszcze bardziej sportowy. Przykładowo, M-pakiet dla S1000RR obejmował do tej pory lakier, karbonowe koła, lżejszy akumulator, sportowe siodło, zestaw do regulacji podwozia oraz tryb jazdy Pro. Spodziewamy się, że M1000RR będzie rozwinięciem tej koncepcji, czymś w rodzaju wyczynowego HP4 z homologacją drogową. Podobnie M1000XR, który będzie turystą na sterydach i powalczy zapewne z zapowiadaną na sezon 2021 Multistradą V4.
Pewną zagadką jest natomiast M1300GS. Prawie na pewno jest to specjalna wersja R1250GS, tylko skąd 1300 w nazwie? Podniesienie pojemności skokowej jest mało prawdopodobne, jednostka 1250 cm3 jest jeszcze bardzo świeża. Być może zaokrąglona liczba po prostu lepiej wpisuje się w wizerunek sportowego GS-a.
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze