BMW inwestuje w mobilną aplikację dla motocyklistów
BMW zainwestowało w mobilną aplikacje dla motocyklistów Rever, która ma zostać częścią BMW Connected Drive.
Rever to aplikacja mobilna, która celuje w zbudowanie społeczności motocyklistów poprzez dzielenie się swoimi najciekawszymi trasami. Raver działa na zasadach zbliżonych do popularnych aplikacji rejestrujących nasze postępy np. w bieganiu (Endomondo, Sports Tracker). Startup z Kolorado ma kilka asów w rękawie. Po pierwsze, najlepszymi trasami możemy publicznie dzielić się z innymi motocyklistami. Po drugie, wewnątrz aplikacji istnieje swego rodzaju tabela wyników - z największym dystansem pokonanym przez danego użytkownika czy najlepszym czasem przejazdu danej trasy. Organizowane są taże konkursy, np. na najdłuższy odcinek pokonany w danym miesiącu. Oczywiście nie muszę wspominać o możliwości dodawania znajomych oraz dzielenia się swoimi osiągnięciami na innych serwisach społecznościowych. Niestety, w Polsce Rever póki co jest mało popularne i nie udało mi się sprawdzić pełnej funkcjonalności.
W tym tygodniu startup kupiło BMW i Ventutres, a BMW Motorrad ma być strategicznym partnerem Rever. Na chwilę obecną nie poinformowano o dokładnym zastosowaniu nowej technologii w strukturach BMW, ale obstawiam, że w swoim czasie będzie ona wdrożona w BMW Connected Drive (chociaż możliwe, że Rever pozostanie samodzielną aplikacją).
Motocykliści to grupa pełnych pasji osób. Brakowało nam dedykowanego środowiska by dzielić się tą pasją i pomysłami. Dzięki współpracy z BMW będziemy mogli dostarczyć naszą innowacyjną technologię i sprawdzić, że jazda motocyklem będzie bardziej dostępna, wynagradzająca i przede wszystkim połączona z innymi - komentował Justin Bradshaw, współzałożyciel aplikacji Rever.
Jak zauważa Jensen Beeler z Asphalt&Rubber, krok BMW jest przemyślany także z innego powodu - to kolejny sposób by stać się bardziej atrakcyjnym dla młodzieży, potencjalnych klientów niekoniecznie zainteresowanych motocyklami. Aplikacja idealnie zgrywa się z BMW G 310 R, choć z mojej obserwacji wynika, że obecnie głównie używana jest przez turystów.
Zakup mobilnej aplikacji przez BMW jest o tyle ciekawy, że raz kolejny pokazuje nam kierunek w którym zmierza branża motocyklowa. Kierunek, który jest w pewien sposób obronną reakcją na niskie zainteresowanie motocyklami wśród obecnego pokolenia nastolatków (i nie mówię o polskich nastolatkach, z nami nie jest tak źle). Moim zdaniem jeśli takie rozwiązanie się sprawdzi, to nie można mieć nic przeciwko. Nawet jeśli osobiście wolę na motocyklu odłączyć się od całego świata.
Jeśli korzystacie z Rever to podrzućcie nam swoje pseudonimy / nazwiska w komentarzach!
Źródła: Rever, A&R, autoevolution
Komentarze
Pokaż wszystkie komentarze