Aprilia Tuareg 660 z wydechem Dominatora na hamowni w Rzymie
Co łączy znanego na całym świecie włoskiego tunera motocykli Aprilia oraz polską firmę Dominator, lidera w produkcji układów wydechowych? Otóż okazało się, że osoba redaktorki naszego portalu Ścigacz.pl.
Dwa lata temu kiedy Marlena Dudek robiła wywiad z Gabrielem "Gabro" Malara, był on znany w naszym kraju tylko dla fanów marki z Noale. Człowiek który poświęcił wiele lat na doskonalenie i optymalizację silników motocykli Aprilia, ściśle współpracując z fabryką, opracował swoje mapy paliwa i zapłonu, które jak się wielokrotnie okazało dawały najlepszy efekt i przyrost mocy. Sławę przyniosły mu tzw. epromy które wkładało się do fabrycznego sterownika silnika. Tak było w erze pierwszej generacji Aprilii RSV 1000 Mille oraz Falco, Tuono czy Futura. W kolejnych generacjach RSV wymiany wymagał już program wewnątrz komputera silnika. Oczywiście Gabro cały czas oferował wsparcie dla coraz nowszych modeli motocykli. To właśnie Malara jako jeden z pierwszych na świecie tunerów, osiągnął 110KM z silnika RS660. Dodam, że był to czas w którym w naszym kraju jeszcze nie można było kupić tego motocykla.
Jednym z elementów jednośladu który w zaczący sposób wpływa na przyrost mocy jest układ wydechowy. To właśnie pod dobrze dobrany akcesoryjny wydech tworzy się nowe mapowanie silnika i zyskuje się upragnione konie mechaniczne oraz moment obrotowy. Polska firma Dominator dobrze o tym wie już od kilkunastu lat tworząc doskonałej jakości układy wydechowe do wielu marek motocykli. Poligonem doświadczalnym dla takich producentów jest motorsport. Wyscigi zmuszają do ciągłego rozwoju i udoskonalania produktu. Często walka idzie o jeden koń mechaniczny albo tylko o przebieg krzywej momentu obrotowego. Ambicja w zdobywaniu sukcesów na polu sportowym została przekuta w doskonałe wyniki produkcyjno - rozwojowe. Polska firma stała się rozpoznawalna w Europie i świecie. W dobie internetu, wiadomości rozchodzą się w tempie błyskawicznym. Dominator pokazał kompletny układ wydechowy do Aprilii Tuareg 660 nad którą właśnie pracuje Gabro.
Gabriel szukając kontaktu z firmą Dominator, napisał do Marlenki, ponieważ zwrócił uwagę, że w jej motocyklach są zamontowane tłumiki właśnie tej marki. Oczywiście po wykonaniu kilku telefonów oraz wymianie maili, ku naszej radości udało się osiągnąć cel. Kompletny układ wydechowy do nowego Touarega jest już w Rzymie i czeka na montaż oraz strojenie. Ważną informacją dla wszystkich którzy planują zakup Aprilii Tuareg 660 jest fakt, że mapa napisana specjalnie pod ten motocykl z wydechem Dominatora, będzie dostępna w systemie UPMap. Więcej o tym systemie możecie przeczytać w osobnym artykule na naszym portalu. Czekamy na wyniki z hamowni i obiecujemy informować was na bieżąco. Marlenka planuje również kolejny wywiad z nowymi informacjami od Gabro. Szykuje się duża garść ciekawostek. Śledźcie ścigacza!
Komentarze
Poka¿ wszystkie komentarze