Amerykański V4 na hamowni - Motus MST-01
Motus MST-01 przemówił
Pisaliśmy jakiś czas temu o Motusie MST-01, amerykańskim muscle-turystyku (?) z potężnym silnikiem V4 z rozrządem OHV i bezpośrednim wtryskiem paliwa. Na załączonym filmie widać, że proces produkcyjny dobiega końca. Nie są wprawdzie na nim podane oficjalne wartości mocy i momentu obrotowego, ale Motus wcześniej ujawnił, że ma to być około 140 KM i 162 Nm. Wymowny komunikat na końcu „to be continued” zdradza, że niebawem zobaczymy MTS-01 w akcji. Tylko posłuchajcie tego dźwięku silnika…
Przypomnijmy, że silnik w Motusie MST-01 (KMV4) nie jest pierwszą w historii jednostką V4 montowaną wzdłużnie osi motocykla, ale pierwszą w tym układzie zasilaną bezpośrednim wtryskiem paliwa GDI (paliwo trafia od razu do cylindrów, nie do komory wstępnej). Rozrząd OHV i popychacze to rozwiązanie znane z wielu amerykańskich muscle carów i Motus prawdopodobnie chce zakląć ich klimat w swoim motocyklu. Wcześniejsze materiały sugerują, że motocykl ma być sportowym turystykiem, ale kto wie, czy idea się nie zmieni. Z załączonego zdjęcia trudno wywnioskować, czy pozycja jest bardziej sportowo-turystyczyna czy nakedowa. Wiadomo natomiast, że tylna opona jest co najmniej w rozmiarze 190mm. Muscle pełną gębą?
Komentarze 3
Pokaż wszystkie komentarzeW silnikach benzynowych z wtryskiem (nie bezpośrednim) jest komora wstępna? Ciekawe....
OdpowiedzTak, nazywa się kanał dolotowy. Przecież to nie silnik wysokoprężny...
OdpowiedzWszytko ok. Ale dla czego kierowca na hamowni ma bluzę Ducati? Czy te marki są powiązane albo coś, czy to tylko przypadek?
OdpowiedzBo to tak na prawdę rozwiercone V4 z Desmosedici...
OdpowiedzV4 wzdłużnie ma od zawsze PanEuropean przecie :)
OdpowiedzNawet u was jest artykul ;] http://www.scigacz.pl/Honda,ST,1300A,Pan-European,turysta,prawie,doskonaly,2395.html
OdpowiedzChodzi o pierwszą jednostkę V4 montowaną wzdłużnie ORAZ posiadającą wtrysk GDI. Mam nadzieję, że teraz wątpliwości są już rozwiane ;)
Odpowiedz